Het welbekende nattevingerwerk...
Edit: ik heb mijn eigen weerstation om de hoek: www.meteo-julianadorp.nl | Gewijzigd: 10 januari 2011, 13:33 uur, door Hoffies
(Als die mate en duur van hoge luchtdruk gedurende dezelfde periode boven Scandinavie / NW Rusland had gelegen dan hadden we idd mischien wel een "horrorwinter"meegemaakt.) Een Scandi / USSR hoog (uit de goede oude tijd) lijkt niet meer op te bouwen te zijn, hoe kan dit ???
Voorlopig zitten we voor het eerst sinds maanden in een westcirculatie, dus even doorbijten.
Wat er na de 21ste komt dat zien we dan wel weer, de GFS kaarten geven voor winterliefhebbers nog weinig reden tot juichen tot de 25ste januari.
Ik vind het wel pettig een time-out. December was toch al met al een historische wintermaand.
Voorlopig zitten we voor het eerst sinds maanden in een westcirculatie, dus even doorbijten.
Wat er na de 21ste komt dat zien we dan wel weer, de GFS kaarten geven voor winterliefhebbers nog weinig reden tot juichen tot de 25ste januari.
Ik vind het wel pettig een time-out. December was toch al met al een historische wintermaand.
idd ,t`is hier opvallend rustig
Hoogeveen helder weer ,2 gr. | Gewijzigd: 10 januari 2011, 15:59 uur, door wilezohe
jammer dat er weer veel regen op het menu staat,,
wat me opvalt is dat alle planten en bomen al van die groen gekleurde knoppen hebben die op springen staan om uit te komen! normaal of raar?
naja,.. | Gewijzigd: 10 januari 2011, 16:33 uur, door tdv
bah, ben die regen nu wel een beetje zat hoor!
en voor de grote rivieren komt het ook niet echt ten goede!
en ja, je hoort het goed! Ik ben een echte klagende Hollander!!
Daarom juist. Lekker weer is lekker weer. Maar als het dreigt te sneeuwen wil ik graag weten hoe lang die akelige drab-in-wording uit de lucht blijft vallen en wanneer we daar weer van verlost zijn
En waar kun je daar beter achter komen dan door hier te lurken
Maarja voordat ik half o-o over me heen krijg het is maar een persoonlijke mening
Maarja voordat ik half o-o over me heen krijg het is maar een persoonlijke mening
Het kan ook koud zijn zonder scandihoog hé
Kijk maar naar December geen Scandihoog wel zeer koud ...
EDIT: Dat de runs zwabberen is wel feit ... maar de pluimen hebben mijns inziens steeds meer koude members op lange termijn! Vorige week was er zelfs geen enkel lijntje dat nog voor vorst ging maar nu toch wel een pak van de pluim dus er is hoop zou ik zeggen
Kijk maar naar December geen Scandihoog wel zeer koud ...
wel koud maar geen stabiele vorstperiode.....gezien de jojo temperatuur grafieken. veel stralingskou weinig transportkou...
gr JPP
geen gekke mening
http://www.meteox.com/h.aspx?r=&jaar=-...;soort=loop1uur