even een nega stukje,volgens j bastardie ,als ik het goed heb kunnen lezen. voorspeld hij dat de winter op is feb nw wind.
Drie keer gelezen, maar ik heb echt geen idee wat je bedoelt
Zonder vervelend over te willen komen, maar wellicht is het een idee om eerst iets nog eens goed door te lezen voordat je het plaatst
Zonder vervelend over te willen komen, maar wellicht is het een idee om eerst iets nog eens goed door te lezen voordat je het plaatst
heb ik dan wat over de kop gelezen.
Even een negatief stukje. Volgens J Bastardie, die als ikhet goed heb kunnen lezen, voorspelt dat de winter op is en we dus geen rekenening meer moeten houden met de winter. In Februari voorspelt hij alleen nog maar NoordWestelijke wind / stromingen wat niet goed is voor koning Winter.
Dit is wat ik lees, na enige inleving in de poster.
http://www.accuweather.com/ukie/bastardi-europe-blog.asp
Dit is wat ik lees, na enige inleving in de poster.
Onze paarden zijn alle 4 in de rui en MEESTAL komt
er dan geen lange periode vorst meer.
Maar het weer is en blijft vol verrassingen.
We wachten af we kunnen niet anders gelukkig.
er dan geen lange periode vorst meer.
Maar het weer is en blijft vol verrassingen.
We wachten af we kunnen niet anders gelukkig.
Hier ook, had net hetzelfde idee. Ze zijn vroeger dan normaal in hun winterhaar gegaan en laten het nu ook vroeger los dan normaal.
De operationele run geeft keurig het beeld weer dat ook als gemiddelde uit de EPS-pluim naar voren komt. Maandag en dinsdag nog wat aan e frisse kant met in de nacht lichte vorst en op dinsdag sneeuwkansen. De kans op 1 cm of meer is nog steeds ruim 50%. Dat zou dan moeten gebeuren wanneer vanuit het westen het front nadert en met een sterk gekrompen wind er vooruit lucht uit Frankrijk wordt aangevoerd die van oorsprong nog vrij koud is.
Ik hoop echter dat het nog wat kouder zal worden.
Hij twijfelt sterk aan de terugkomst van Koning Winter en zegt eigenlijk dat de winter voor onze regio zo als het nu uit ziet voorbij is. Hij twijfelt wel, want een blokkade verplaatst zich meer westelijk met een centrum boven Siberië en met een centrum boven Noord- en Centraal Canada.
Hierdoor wordt een ontwikkeling van een positieve NOA mogelijk. Wat voor ons een warmte betekent.
Hij schrijft de winter niet volledig af, maar vind de ontwikkelingen die zich nu afspelen in de atmosfeer geen reden om een erg strenge winter nog te voorzien.
Dat is wat ik lees en begrijp uit het stukje van Meneer Bastardi. Ik zelf blijf natuurlijk hopen op nog meer kou en het liefst veel ervan, want ik wil nog wat schaats-miles bijelkaar harken.
Wat denkt de rest van het forum hierover????
*duikt weg onder zijn bureau* | Gewijzigd: 9 januari 2011, 10:28 uur, door Thunderknight
Ik lig er nog niet zo wakker van, winter is net begonnen en een kleine verplaatsing ten opzichte van de modellen geven gelijk een andere kijk op de zaak. Winter voorbij? Nee denk het nog niet. Waarom wegduiken? Jij geeft tenminste nog iets duidelijks aan in tegenstelling tot anderen die alleen maar enkele woorden gebruiken dat de winter voorbij is
Zelf verwacht ik verder een winter die geen extreme koude meer gaat produceren maar gewoon nederlands zeg maar.Dat wil dus niet zeggen dat het niet meer kan vriezen!!Maar een 11 stedentocht zal er niet komen.*duikt ook onder de tafel*
De kans op een significante winter wordt steeds kleiner naarmate je verder in de tijd gaat, maar de kans dat er geen winterweer meer komt lijkt me erg klein. Het gaat dus om nuances, ik denk dus net als Erik dat er nog wel winterweer zal komen, maar het echte extreme, nee (hoop dat ik het mis heb). Maar dat is dus puur speculeren! Duikt op tafel!