Ja ja ik weet het vreemd concept, naar buiten
Voor me huis (Heerhugoward) lag vanmorgen nog steeds een volledig gesloten ijsvloer in de gracht, en dat na zowat een week aan een stuk dooi, dat moet toch behoorlijk dik zijn geweest, er werd ook leuk op geschaatst toen het nog vroor. Maar ik verwacht na deze tweede dag van zware dooi en regen dat er nu toch wel gaten in zullen gaan vallen.
Lots
Ik had vanmorgen even de indruk dat er iets van hagel, viel of teminste, het geluid van hagel, je hoorde het gewoon tikken op de grond, op het raam leek het gewoon regendruppels.
Dat is IJZEL! en wel de echte soort, die van onderkoelde regendruppels die in een keer bevriezen als ze ergens op vallen, het instant bevriezen geeft dat tikkende geluid. Deze vorm van ijzel kan daarom ook voorkomen bij temperaturen boven nul.
"kaartje met paarse kleuren die 15 Beaufort aangeven"
Volgens mij klopt dat kaartje niet helemaal, in het kaartje zelf staan volgens mij km/u cijfers, de legenda ernaast staat bij het paarse vlakje 15 beaufort... hmmm, volgens mij stopt de schaal bij 12 Beaufort, orkaankracht, ik geloof nooit dat we een orkaar voor onze kiezen krijgen morgen.
Anyway, we krijgen voor de verandering eens een bult wind in plaats van een bult sneeuw.. Ook leuk
Lots
Lots
Bij 4 graden dooi gaat het niet hard met het verdwijnen van het ijs. Heb hier ook nog steeds een dikke laag ijs liggen, dat maar weinig weg dooit. De sneeuw - daarintegen - is helemaal verdwenen.
Wanneer komt die 10+ naar het midden van het land?
Heel vervelend als je, je eigen oprijlaan - door ijsvorming van plat gereden sneeuw - niet op kunt komen!
Anyway, we krijgen voor de verandering eens een bult wind in plaats van een bult sneeuw.. Ook leuk
Lots
storm-tsunami !
Bedankt.
Ik zag niks vallen maar hoorde genoeg.
Ik ga nog niet zeggen dat de winter voorbij is, zeker niet, maar hij is wel ver weg, en het begint allemaal wel weer erg Hollands te worden zo.
Mag best een keer gezegd worden, het is niet altijd hosanna, een gematigdere stemming mag ook wel, n.a.v. weermodellen.
want het komt regelmatig tot zelfs vaak voor!!
iemand verklaring? of ben ik nu een leek?
Van rechts komt er 'warmte' en links heeft het koude water nog behoorlijke invloed... oh en ben ook een leek!
maar ik denk dat je maar zo gelijk heb
thanx!!
PS: elke weerexpert is begonnen als leek!
of zie ik het verkeerd.
klopt dat is al pakweg een dag of 4 ( volgens mij zelfs langer) al zo... daarom zeg ik ook .. forget the LT... alleen als het naar voren schuift wordt het interessant.. eerder heeft het totaal geen waarde...
Overigens zag ik nu ook dat de mogelijke positieve opbouw van een HD op de juiste plek nu ook niet meer in de LT zit.
Een enorm Hogedruk boven de Azoren en een laag boven de UK.. tja... hiermee komt er geen winter...
Ik hoop maar dat mijn tuin niet gaat uitlopen de komende weken want natuurlijk krijgen we nog wel wat vorst en dat kost me dan me knoppen.... ( het is hier nu 8 graden plus) | Gewijzigd: 7 januari 2011, 17:56 uur, door Callie-P
Vooruitzichten LANGE TERMIJN
vrijdag 14 januari tot en met vrijdag 21 januari
Grote kans op een aanhouden van het wisselvallige weertype, later in de periode waarschijnlijk wat lagere temperaturen.
bron: KNMI