Ik zou daar niet zo zeker van zijn, in de Ardennen is de noodtoestand uitgeroepen en de Maas stijgt enorm snel en kan overstromen.
Ja terug ontopic
Nu 7.3°C en wachten op het volgende regenfront. | Gewijzigd: 7 januari 2011, 13:02 uur, door WimBaens
Maar beste moderator, ik vind smeltwater eigenlijk best wel on-topic!
Gelukkig is het LT, dus heerlijk onbetrouwbaar!
Als ik het goed zie gebeurt er ongeveer dit:
vanaf 18 Jan gaat het Azoren Hoog zich naar het noorden begeven (oceaan blokkade, weg WC).
Op de 20ste ligt het precies voor onze deur. Maar we willen eigenlijk geen fusie van een Azoren Hoog met het groenland hoog.
Daarna zien we op de kaarten vanaf 21 Jan geen groenland hoog wat het azoren hoog wegdrukt zoals in de 00z run,
maar flinke laagjes die vanaf het hoge noorden naar beneden vallen met flinke kou in de boven lucht.
Dit lijkt een herhaling van vooral vorig jaar en ook eerder deze winter.
Maar dit scenario lijkt niet voor droge koude te gaan.
We hebben echter nog wat tijd te gaan...........
Trend is in elk geval positief voor liefhebbers van de winter. | Gewijzigd: 7 januari 2011, 13:31 uur, door mosw
Grappig en een beetje treurig als ik hier naar buiten kijk dan zie ik nog steeds sneeuwresten her en der!
http://www.meteox.com/h.aspx?r=&jaar=-...;soort=loop1uur
vanaf 18 Jan gaat het Azoren Hoog zich naar het noorden begeven (oceaan blokkade, weg WC).
Op de 20ste ligt het precies voor onze deur. Maar we willen eigenlijk geen fusie van een Azoren Hoog met het groenland hoog.
Daarna zien we op de kaarten vanaf 21 Jan geen groenland hoog wat het azoren hoog wegdrukt zoals in de 00z run,
maar flinke laagjes die vanaf het hoge noorden naar beneden vallen met flinke kou in de boven lucht.
Dit lijkt een herhaling van vooral vorig jaar en ook eerder deze winter.
Maar dit scenario lijkt niet voor droge koude te gaan.
We hebben echter nog wat tijd te gaan...........
Trend is in elk geval positief voor liefhebbers van de winter.
Mooie schets inderdaad dat is ongeveer wat GFS 06 ons verteld ... Eigenlijk niet zo super maar GFS 00 daarentegen ging wel voor droge kou op het einde van de run!
Het verschil tussen de 00 run en 06 run is zo groot dat ik er persoonlijk geen waarde aan hecht! De 00 run komt met een groenland hoog op het einde van de run (lag er al langer) maar de 06 run komt met een immens lagedrukgebied daar net als het hoog in de 00 zeer sterk was!
Dit wordt weer een zooitje
Leuk gifje voor de geintresseerden
Klik hier!
Klopt ,rond die tijd ook in Hoogeveen een beetje natte sneeuw
nog steeds maar 3 gr hier | Gewijzigd: 7 januari 2011, 15:45 uur, door wilezohe
Whohahahahah! Dit geloof je toch niet serieus he?
Het weer heeft niet of nauwlijks wat te maken met het magnetisch veld van de aarde, is ook logisch want water en lucht (de belangrijkste ingredienten van het weer) zijn totaal niet magnetisch.. Als de Noord en zuidpool gaan wisselen betekend dit niet dat ook de seizoenen gaan wisselen, want de seizoenen zijn van iets heel anders afhankelijk, namelijk de stand van de rotatie as van de aarde.. en die zet je niet ff de andere kant op scheef, daar is zoveel energie voor nodig, de grootste meteorieten inslagen hebben dat nog niet voor elkaar gekregen.
Echt een broodje aap verhaal..
On topic.. hier al de hele dag egaal donker grijs, met behoorlijk wat regen, opmerkelijk vanmorgen toen ik rond 09:00 van Heerhugowaard naar Schiphol reed (40 minuutjes rijden, hemelsbreed ongeveer 40 kilometer zuidelijker), in Heerhugowaard was het +1, Op Schiphol was het +5!.. Best een groot verschil vond ik.
Lots
*Lang verhaal*
Lots
Ik vond het niet de moeite waard om op te reageren
Mensen, geloof toch eens niet al die doemverhalen op internet.
Het enige wat er dan mis kan gaan is dat het aardmagnetisch veld mogelijk hapert, waardoor we tijdelijk minder bescherming hebben tegen schadelijke zonnestraling.
/ontop.