Ik zie vanzelf wat er op LT gebeurd. Wil voor nu een dag dikke plus op de thermometer, want ik erger me dood aan die dikke laag ijs - plat gereden sneeuw dat ijs is geworden - op de weg hier.
Zodra de kou steeds duidelijker in de kaarten terug komt, dan ga ik blij worden en me verheugen op een nieuwe koude periode. Alle meteomannen en - vrouwen zijn het er wel over eens dat na tweede helft januari iets van kou terug komt, maar in welke mate is volstrekt onduidelijk. Dat lees ik ook in de berichten van Jan.
Is Johann inmiddels alweer online? Zijn de internet problemen inmiddels opgelost?
Trouwens, doet me voorlopig geen kwaad die warmte.. Wel die regen
Die is België al binnen getrokken, kan niet lang meer duren voor die bij jou is.
Je went toch snel aan die kou, maar ook aan dat zachte weer. Vandaar dat ik hoop dat de tendens in de pluim op LT zeker bewaarheid zal worden. Het zit er nog steeds in dus... Verder lijkt het allemaal al weer zo lang geleden van die winterse taferelen... snif...
Ja ja ik weet het vreemd concept, naar buiten
Lol! Tja daar zitten we dan als weer- cq winterliefhebber, het weer de hele dag lief te hebben, vanachter de pc en laptop...
Hier de sneeuwpoppen op 17 december. De laatste restjes verdwenen in de nacht van 6 op 7 januari
Leuk zo'n sneeuwpop 'before' en 'after'... wel een triest aanzicht. En dat er maar snel een nieuwe geboren moge worden! | Gewijzigd: 7 januari 2011, 12:37 uur, door Tyshane
Nee, nog steeds niet helemaal, af en toe valt alles weg.
Maandag komt er een mannetje van Swisscom en hopelijk daarna weer stabiele verbindingen.
Overigens "lente gevoelens" hier in Zwitserland.
In het noorden en noordoosten met ondersteuning van Föhn 16 tot 18 °C in de plus.
..en al dat smeltwater stroomt naar jullie de komende dagen...veel plezier ermee
Ciao Johann
ff vraagje aan de weerdeskundigen hiero, als we strakkies weer naar een koudere golf gaan, krijgen we dan op het punt van overgang te maken met neerslag in de vorm van sneeuw?.
Bedoel vaak is het toch zo dat als een weertpe veranderd dit gepaard gaat met neerslag?
grtz
Veel smeltwater en veel regen, oei oei... Toch denk ik dat we Anno nu hier makkelijk tegen bestand zijn.
Nog zo'n 40 cm sneeuw in de Ardennen.
Makkelijk tegen bestand? Waarom denk je dat? Vind het nu al een penibele situatie, maar laten we hopen dat je gelijk hebt...
De sneeuw in de Ardennen smelt zeer rap. Van de halve meter sneeuw ligt er nog z'n 25 a 30 cm. Tevens regent het al weer.