Kom het weer is saai, we zijn net begonnen met 2011 en 2012 ( zou de wereld vergaan, aldus sommigen) - ik gooi er eens een buitengewone stelling uit. Een ding weet ik dan wel dat je naar warm weer moet in Noorwegen en wil je langlaufen dan ga je toch lekker naar Griekenland.
Make my day...
Dit is waar Robert Felix het al jaren over heeft op zijn webpagina www.iceagenow.com
Hier verzameld hij alle informatie over het mogelijk veranderen van het aardmagnetisch veld.
En dat zal gepaard gaan met veel vulkanisme, diersterfte en waarschijnlijk een grote ijstijd.
Interresant om te volgen maar ik weet niet hoe serieus we dit moeten nemen. Als het gebeurd hebben we een groot probleem, das wel duidelijk!
Zie topic:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=23111
| Gewijzigd: 7 januari 2011, 10:14 uur, door Brisk
heb zo,n zin in echte winter in plaats van deze troep begint er al wat beter uit te zien
Gelieve geen afbeeldingen te quoten, dit om het topic overzichtelijk te houden. Dank U
Deze run is redelijk consistent met voorgaande runs en dus voorlopig weinig echte kou te bespeuren.
edit - keunmaster is erg snel | Gewijzigd: 7 januari 2011, 10:48 uur, door erik
Weer ?? ik heb nog geen ijs gezien deze winter... Op de tv na dan.
Eén dode zwaluw maakt nog geen omkering...
Omkering van noord en zuid zeggen ook niets over de aanwezigheid van het Noorderlicht (wat dan Zuiderlicht zou zijn... ) in Nederland of Belgie. Het hangt er vanaf waar de pool uiteindelijk uitkomt. En hoe die trekt om daar te komen.
Bovendien zouden zomer en winter zeker niet omkeren aangezien de magnetische pool omkeert en de stand van de zon hetzelfde blijft. En het is de stand van de zon die zomer en winter bepaald.
Sterker nog, we weten vrij weinig van de invloed van aardmagnetisme op het weer. Dus het kan ook zomaar eens geen effect hebben...
Hoe dan ook. De vele dode vogels nu zijn volgens mij een beetje een hype. Er donderen volgens mij wel vaker groepen vogels uit de lucht, alleen nu roept er iemand heel hard erover en gaan mensen opeens verbanden leggen tussen de groepen vogels.
Anyway... Wat betreft het weer, en daar is dit forum voor, is het volstrekt onduidelijk wat er zou gebeuren (en of er uberhaupt iets zou gebeuren) als de polen omdraaien.
In ieder geval gaat het geen effect hebben op deze winter, die volgens mij heel aardig pogingen gaat doen om terug te komen.
Indrukwekkende kaartjes, Jan! Maarja, LT...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Gelukkig is het LT, dus heerlijk onbetrouwbaar!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!