Nee ik bliijf bij GFS omdat ECMWF in december onwijs heeft lopen stuiteren en er zelfs een paar keer uit lag.
Daarnaast update zoals Jan ook al zei GFS veel vaker..
Dus wat betreft mij is GFS het meest betrouwbare model ( let op dit is ook persoonlijk) plus ik wil niet met de wind meewaaien om te kiezen voor het model wat het meest gunstige is voor een wintervooruitzicht. ( overigens zit GFS er tot nu toe elke keer prima op)
en de LT voorspellingen kloppen bij geen van beide modellen die zie ik meer voor "de leuk" | Gewijzigd: 6 januari 2011, 23:45 uur, door Callie-P
De 18:00 run is binnen en jawel.. het zit nog steeds op het einde en weer op de laatste run... ( 22jan)
Vanaf de 18e wordt de blokkade opnieuw duidelijk zichtbaar.
De trend wordt toch gezet, alleen met wat vertraging, en zo zal die nog wel wat op en neer gaan zwabberen, maar ja, eigenlijk nogal logisch met 4 runs per dag.
| Gewijzigd: 6 januari 2011, 23:52 uur, door Rutte31
Ja, precies wat velen hier in Limburg ( waaronder ik ) al hadden voelen aankomen. Kan ook niet anders met al die regen en smeltwater.
Bij onze oosterburen in de buurt van Aken zijn ze de zandzakjes al aan 't vullen, omdat de "Inde " buiten haar oevers gaat treden...
http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_lin...lickpage/1_1013
Tevens al meldingen van wateroverlast:
http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_lin...lickpage/1_1013 | Gewijzigd: 6 januari 2011, 23:58 uur, door Rutte31
Vanaf de 18e wordt de blokkade opnieuw duidelijk zichtbaar.
De trend wordt toch gezet, alleen met wat vertraging, en zo zal die nog wel wat op en neer gaan zwabberen, maar ja, eigenlijk nogal logisch met 4 runs per dag.
eeeh sorry maar die blokkade was al zichtbaar op de vorige run en is wederom naar achteren geschoven (12:00 run was het de 19de.. 18:00 run is het de 20ste..)...dus hij verschilt niets van de 12:00 run | Gewijzigd: 6 januari 2011, 23:57 uur, door Callie-P
http://live.actuelewaterdata.nl/waterstandNAP/
Nee, op dit moment niks nog aan de hand denk ik, de media hoor je er nog niet over. Maar het valt me op dat het wel heel snel stijgt.
Heb de vorige run niet echt goed bekeken, maar die blokkade vind ik nu toch wat nadrukkelijker staan hoor.
Waar het mij om gaat is dat er een trend zichtbaar wordt, en die trend wordt steeds duidelijker, al komt het met vertraging, maakt niks uit.
Waar het mij om gaat is dat er een trend zichtbaar wordt, en die trend wordt steeds duidelijker, al komt het met vertraging, maakt niks uit.
Als die in februari komt is het ook goed hé
Nog 1 maand winterweer en dan de lente in.
ja weet je.. de trend is ..als je daarover wilt spreken dat de opbouw van een HD gebied ( op de juiste plek) dus elke keer naar achteren wordt geschoven en dat onze LD gebieden termijn-trein elke keer langer wordt.
Op het moment dat dit naar voren komt in de de runs dan zie je een bij mij...maar die geef ik voorlopig nog niet..
Als we eerlijk zijn naar ons zelf moeten we niet langer kijken dan 7 dagen vooruit.. dat deden we eerst ook maar omdat we desperate op zoek zijn naar een winterherstart is de LT ineens weer een lichtje.. en dat is eigenlijk een beetje onszelf voor de gek houden..maar ja we willen zo graag | Gewijzigd: 7 januari 2011, 00:10 uur, door Callie-P