Maar da's nog ver weg, al past het wel in het stromingspatroon tot nu toe
Joe Bastardi toonde een kaartje over Januari 1985 ... was toen ZEER koud in Amerika, was het toen toevallig ook niet een vrij koude winter in Europa ?!
Ik weet niet of er een verbant is maar volgens mij is er wel een soort verbant tussen de winters in Amerika en Europa...
Ow ja ik heb de laatste tijd GFS op de voet gevolgd en keer op keer zaten ze er zelfs voor de korte termijn gewoon naast! Dus voorspelling voor 21Januari lijken volgens mij gewoon helemaal onbetrouwbaar ...
Leuke trend wel steeds bij GFS maar graag bevestiging van EC die de laatste tijd toch redelijk goed zaten ... (nou ja op die sneeuwdump na ) spijtig dat EC niet zo ver voorspelt als GFS anders kunnen we vergelijken maarja nu is het afwachten hé
Ja GFS valt de laatste 2 weken te koud uit, het is hier elke dag 2°C warmer
Zoals vandaag weer, geeft GFS 4°C voor 15u, we zitten nu al aan 7°C. | Gewijzigd: 6 januari 2011, 14:14 uur, door WimBaens
(ik ga voor aanstaande zaterdag voor 15 graden.
groet uit brunssum) Ga je naar Spanje op reis miss
Laten we hopen dat dit scenario dit jaar weer herhaald wordt! Eerst even lkkr in de zon op terras een bakje koffie drinken en daarna de schaatsen en de sneeuwkettingen van zolder halen.
Na 15 janauri zie ik de winter terug komen (daarom nog niet direct diepvries kou hé ) GFS blijft de laatste dagen echt iets hebben met 17 januari! Ik hoop op een 1979 scenario vanaf midden januari gewoon DIEPVRIES tot in maart
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/4909966-...+Mont+Rigi.html | Gewijzigd: 6 januari 2011, 15:23 uur, door WimBaens
De afgelopen paar uur regent/miezert het hier aardig door en als ik de radar zie dan ligt het hele noorden toch echt in de regen.
Krijgen die radio stations (uitgezonderd de meer nieuws radio stations) maar 2x per dag een update of zo?
Bekijk ook even de blokkade op de Oceaan
polartsunami het lijkt wel het omgekeerde van December gezocht iemand die een naam verzint voor het omgekeerde van een polartsunami ?
Misschien een domme vraag maar is dit een gunstige of ongunstige kaart voor winterliefhebbers? Ik maak er in ieder geval geen chocola meer van.
maar gelieve geen plaatje quoten !
weather without storms is no weather at all.
Draai ze liever om
Edit: het hoog en laag andersom bedoel ik dan.
Nee nu is het niet echt gunstig lijkt mij. | Gewijzigd: 6 januari 2011, 15:55 uur, door Shadow112
Hangt een beetje af van de temps in het aanvoergebied.Je krijgt een zuid tot zuidoostelijke stroming dus niet echt een super winters scenario.