Hier een linkje naar de site over de winter van 1947:
http://www.meteolink.nl/weerhistorie/1947.htm
http://www.meteolink.nl/weerhistorie/1947.htm
Mooie plaatjes ,bar en boos toen
Vond dit wel een interessant iets, want dat zou betekenen dat volgens deze wetmatigheid er een grote kans is dat de kou weer terugkomt.
Je kan hoog en laag springen maar die LT kan straks inderdaad toch weer anders zijn. Dus zonde van je lichtpuntjes. De eerste paar dagen geef ik waarde aan en hoe verder in de pluim / de kaarten hoe minder ik er van uit kan gaan dat dat uitkomt.
Pcies mijn idee,de LT is hooguit interessant om een mogelijke trend uit op te maken.
en daarmee wordt het na bijna een maand weer eens helemaal groen hier. nouja op sneeuwhopen na dan. | Gewijzigd: 6 januari 2011, 12:36 uur, door Lukas
en daarmee wordt het na bijna een maand weer eens helemaal groen hier. nouja op sneeuwhopen na dan.
die zullen ook wel verdwijnen,jammer
Maar (en voor de 10 biljoenste keer, LT verwachting, geen waarde aan hechten, etc... )
Maar wel leuk om te zien... zoek de verschillen, 00Z en 06Z
En de ZLT: ... dat hoog op de oceaan
| Gewijzigd: 6 januari 2011, 13:06 uur, door stratocumulus
Maar (en voor de 10 biljoenste keer, LT verwachting, geen waarde aan hechten, etc... )
Maar wel leuk om te zien... zoek de verschillen, 00Z en 06Z
En de ZLT: ... dat hoog op de oceaan
Vraag me af wat leuk is aan die kaarten,als ik de drukverdeling op de 16e bekijk met een hoog voor de franse kust krijgen we hier een W tot NW stroming.
De kaart van de 21e geeft een hoog boven Duitsland en een blokkade over de britse eilanden wat hier een zuidelijk stromingspatroon geeft,ook niet echt een winters scenario.Een hoog boven Scandinavie zou prettiger zijn.
De winter is er ff uit...maar 10 graden wordt het niet hoor...
hier wel.. 8-9 graden bijna | Gewijzigd: 6 januari 2011, 13:46 uur, door Gilleeesss
De winter is er ff uit...maar 10 graden wordt het niet hoor...
Omdat die 10 graden pas voor de zaterdag wordt berekend.Of die er ook echt gaat komen is natuurlijk ook niet zeker maar dat we in de buurt komen zeker wel!
Voor vandaag werd een 6 C voorspeld,die hebben we al te pakken. | Gewijzigd: 6 januari 2011, 13:48 uur, door erik
De kaart van de 21e geeft een hoog boven Duitsland en een blokkade over de britse eilanden wat hier een zuidelijk stromingspatroon geeft,ook niet echt een winters scenario.Een hoog boven Scandinavie zou prettiger zijn.
Ja, uiteraard, maar het is wel aardig om dit alles in de gaten te houden, hoe het veranderd van dag tot dag dat bedoel ik eigenlijk
dat gaat nu niet ivm de bevroren ondergrond .
Er staat een dikke laag water op het gras en het is gevaarlijk glad in het water.
Sneeuw is ijs geworden onder het regen water.
Ben zelf gevallen en lag te zwemmen in het gras land.
Het was wel koud water trouwens brrrr .
Maar goed, blokkades op die plek waren ook al zeldzaam de afgelopen vele winters en nu twee jaar achter elkaar gaat het de goede kant op.
Er lijkt iets aan het veranderen. Waarbij Scandihoogs misschien de komende jaren ook weer vormen. Het zou mij weinig verbazen, maar deze winter nog... hmmm... zou me verbazen.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!