Matige pluim als je naar winterse omstandigheden wil.Maar goed,pluim zal nog wel een paar keer veranderen voor het zover is en ik loop zelf al de hele tijd hier vol te houden dat voorspellingen langer dan 5 dagen vooruit onbetrouwbaar zijn.
Ik probeer er wel een trend uit te halen maar zelfs dat is op het moment lastig,hooguit kun je stellen dat echte vrieskou er niet in zit op deze termijn...
Op 'korte' termijn dan; maandag en dinsdag weer rond nul en met een aardig neerslagsignaal...
Hier wordt ik al een stuk vrolijker van maar goed het is nog ver
Dat kijk ik gelijk ff na maar dan kom ik toch op iets anders uit...
Pluim 5-1 10.00u GFS tov Average vergeleken met pluim 6-1 10.00u.
zo - +5 gem +5 +5 gem +5
ma - 0 gem +1 -1 gem +1
di - -2 gem +3 0 gem 0
wo - +2 gem +3 +5 gem +2
do - +6 gem +6 +9 gem +5
vr - 0 gem +6 +7 gem +6
za - +6 gem +6 +6 gem +5
zo - +7 gem +5 +9 gem +6
ma - +5 gem +5 +5 gem +5
di - +3 gem +4 +4 gem +5
wo - 0 gem +3 +5 gem +4
do - -1 gem +2 +3 gem +3
Ik vergelijk trouwens alleen met een run van dezelfde tijd een dag eerder omdat er altijd wat grotere verschillen zitten tussen de 10u en 22u...
De trend naar 0 graden lijn zat er al in maar deze run is zeker niet beter...
edit - ik kijk naar de regio midden. | Gewijzigd: 6 januari 2011, 11:12 uur, door erik
Trouwens ik zou nog niet teveel hoop hebben op zeer koud weer, er is een trend naar iets kouder weer, maar dat is nog veel te ver weg. Zoals dooi altijd wordt weg gelachen door iedereen kun je nu net hetzelfde doen voor grote kou. Daar zullen we pas volgende week meer zekerheid over hebben. | Gewijzigd: 6 januari 2011, 11:33 uur, door WimBaens
Vorige week al aangegeven dat deze winter sterk op de winter van 1947 lijkt - ook toen dooi in januari en vervolgens vanaf 21 januari bittere kou tot in maart ........
Van mij mag het
dit kan dan heelemaal dezeldfe winter worden?? want tis rond 21jan.. dat er weer koude komt normaal he.. ofja zoiets
maar man, al die regen =(