en NEE ik woon aan de kust en het REGENT hier
en nu kap ik ermee want we houden het hier blijkbaar op het niveau van PP.
even een vraag??? heb je ook iets waarop ik dit kan terug lezen. wil er graag iets meer vanaf weten.
o en ik wist dus niet dat er verschillende soorten sneeuw waren. natte en droge sneeuw wist ik wel. maar een forum is toch ook om vragen te stellen of heb ik het mis. en om dingen bij te leren?
ik weet niet in hoeverre Soest nog in de vorst zat de afgelopen dagen.. dus als bij jullie de vorst uit de grond is ( zoals ( snik) hij hier al bijna twee weken uit de grond is) zal je geen ijzel krijgen.
Hoe ontstaat sneeuw kan ook,resultaat:Wikipedia
Ontstaan
Bij temperaturen onder het vriespunt vormt sneeuw zich wanneer waterdamp tot ijskristallen verrijpt. Dit proces vindt vooral plaats tussen -5 en -20 °C en optimaal bij een temperatuur rond -12 °C. Bij deze waarde is het verschil in de dampdruk ten opzichte van water en ijs het grootst en gaan watermoleculen van onderkoelde waterdruppels naar vrieskernen. Deze vrieskernen dienen als een soort katalysator en brengen de bevriezing versneld op gang. Door botsingen onderling en op de weg naar beneden groeien deze ijsdeeltjes geleidelijk aan tot sneeuwkristallen. Deze kunnen allerlei vormen hebben, maar ze zijn altijd zespuntig (hexagonaal), zoals goed te zien is in de foto's die de amateurwetenschapper Wilson Bentley al in 1902 maakte.
Wanneer het waait, klitten de sneeuwkristallen, vaak in de vorm van sterren, op hun weg naar de aarde samen en vormen een vlok. Zo'n vlok bestaat uit wat ijs en heel veel lucht tussen de ijsnaaldjes, zo ongeveer als een kussen vol veren met lucht ertussen. Vlokken zijn onregelmatig, klein of groot, maar wanneer het windstil is, dwarrelen ze één voor één naar beneden. Vlokken vormen zich met name in voldoende vochtige lucht die niet al te koud is. Bij vrij lage temperaturen in drogere lucht vallen dikwijls losse sneeuwkristallen. In de poolstreken komt dit vaak voor.
Hier is de vorst nog niet uit de grond geweest,dus dat zal wel glibberen worden. (en hier is Hoogeveen)
Mwoah,de laatste dagen zaten we hier steeds net boven het vriespunt,niet echt dooi maar ook niet genoeg vrieskou,er liggen nog wel wat verdwaalde hoopjes sneeuw maar hoofdzakelijk daar waar het van het dak af kwam.
o en ik wist dus niet dat er verschillende soorten sneeuw waren. natte en droge sneeuw wist ik wel. maar een forum is toch ook om vragen te stellen of heb ik het mis.
okey dat klopt vragen stellen is super ! en je mag mij of Jan of wie je denkt dat het antwoord weet altijd een persoonlijk bericht sturen...
Je kan heel erg veel zelf vinden door gewoonweg wat te googlen..
Onze Johan heeft een hele goede pagina (vind ik zelf) waar een heleboel basisbegrippen worden uitgelegd.
doe er je voordeel mee !
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/home
en een leuke site ( heb ik ook van Johan) voor sneeuwvlokken:
http://www.its.caltech.edu/~atomic/snowcry...class/class.htm | Gewijzigd: 5 januari 2011, 21:12 uur, door Callie-P
chemie wolk nu boven gouda. ziekte verhogende lucht @ 500 meter boven ons. gaat neerslaan. sluit raam en deur. wolk gaat naar noorden. onderschat dit niet. rook/wolk wordt op korte termijn met regen ijzel (nu hier) meegenomen. n. Sorry jan, las net dat alle zendamateurs van Brabant zijn ingezet om het noodalarm te ondersteunen met hun freQ, dus een klein berichtje van mijn kant zal wel meevallen, is idd wel of topic, i know.
Dus dan zijn er velen belachelijk.
Rotterdam meld sneeuw dus geen natte, t.text.
dan denk ik idd niet dat je veel gladheid kan krijgen.. maar goed het is bij jou maar net boven nul... dus ik zou niet met volle vaart op de fiets de bocht in willen.. zou ik zomaar op me **** kunnen gaan
chemie wolk nu boven gouda. ziekte verhogende lucht @ 500 meter boven ons. gaat neerslaan. sluit raam en deur. wolk gaat naar noorden. onderschat dit niet. rook/wolk wordt op korte termijn met regen ijzel (nu hier) meegenomen. n. Sorry jan, las net dat alle zendamateurs van Brabant zijn ingezet om het noodalarm te ondersteunen met hun freQ, dus een klein berichtje van mijn kant zal wel meevallen, is idd wel of topic, i know.
Je posts over de crisis kan je misschien beter in het daarvoor bestemde topic plaatsen... Houden we het hier winters!
Rotterdam meld sneeuw dus geen natte, t.text.
ja van die lichtgevende wat bijtend in de ogen denk ik
p.s. die sites die ik net noemde zijn wel wat voor jou denk ik | Gewijzigd: 5 januari 2011, 21:15 uur, door Callie-P
Je kan heel erg veel zelf vinden door gewoonweg wat te googlen..
Onze Johan heeft een hele goede pagina (vind ik zelf) waar een heleboel basisbegrippen worden uitgelegd.
doe er je voordeel mee !
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/home
en een leuke site ( heb ik ook van Johan) voor sneeuwvlokken:
http://www.its.caltech.edu/~atomic/snowcry...class/class.htm
dank je
groeten marieke
gewoon regen en harde wind hier in winkel.
p.s. die sites die ik net noemde zijn wel wat voor jou denk ik
Volgens de geleerden geen schadelijke stoffen in de lucht dus moet je ze geloven toch.
Ach ik kijk al 30 jaar kaarten en de rest. het zijn net staatsloten . en theorie zal er heus wel zijn. maar het weer doet wat het wil of komt zo als het komt.
Verwachting voor alhier eerst sneeuw over naar natte sneeuw. daarna ijzel (ijsregen) vervolgd door regen maar dat gaat niet 1.2.3
betekent dit sneeuw in Drenthe???
Ach ik kijk al 30 jaar kaarten en de rest. het zijn net staatsloten . en theorie zal er heus wel zijn. maar het weer doet wat het wil of komt zo als het komt.
Verwachting voor alhier eerst sneeuw over naar natte sneeuw. daarna ijzel (ijsregen) vervolgd door regen maar dat gaat niet 1.2.3
Bij metingen van het RIVM zijn geen schadelijke concentraties gevaarlijke stoffen gevonden. Maar dat betekent niet dat er pertinent geen gevaarlijke stoffen in de rookwolken zitten, aldus een woordvoerder van de politie.
Het ligt aan de concentratie stoffen in de rookwolken of ze daadwerkelijk een gevaar kunnen opleveren voor de volksgezondheid.
''Bij dit soort milieurampen moeten eerst metingen worden gedaan. Over eventuele luchtvervuiling kan donderdag waarschijnlijk duidelijkheid worden gegeven. Het onderzoeken van grasmonsters duurt langer.’’
Bron: nu.nl
ON: Hier lichte regen dus geen sneeuw zoals plaatje hierboven vermeld
edit/ Hierboven zit niks....dus vorige pagina...... | Gewijzigd: 5 januari 2011, 21:30 uur, door Brisk