zucht ik geef het op... waarschijnlijk een mengelmoes van regen en natte sneeuw.. en als je het echt wilt weten ga je naar buiten en moet je even zo een zgn vlok bekijken.. en dan zal je zien dat hij meer ijzig is dan dat het een lekkere sneeuwvlok is..
En er word nu al sneeuw gemeld. hoe kan dat dan?
Thermometer op hoogte stuk zelf maar een sonde oplaten om de temps te bepalen,die kaartjes komen ook maar uit de voorspellingen hoek.
let op dat ijzel ontstaat doordat de bodem bevroren is en de ( onderkoelde) druppel bij het aanraken van de vloer in ijs veranderd..
dus laat je niet misleiden door de temperatuur het kan zomaar spekglad zijn ... | Gewijzigd: 5 januari 2011, 20:50 uur, door Callie-P
Natte sneeuw heb je anders niet veel aan, geeft hetzelfde effect als ijzel, kun je nog gaan schaatsen.
Ik zie dat het hoofdfront nog moet komen en dit een klein voorfrontje is.
hij zit in de chemie (verkoopt boot ladingen van die rommel) ...
Van welke rommel, over welke stoffen gaat het dan? Dat lijkt me essentieel.
---
oh en on-topic. Ook al geven de kaarten het niet aan, tuurlijk kan er een vlok vallen. Verschil tussen theorie en praktijk. Maar het is nu eenmaal een feit dat bij te hoge temps de neerslag gewoonweg niet als sneeuw kan vallen. Dus als de computers dat berekenen kan je niet verwachten dat men in het weerbericht dat gaat ontkennen. Neemt niet weg dat het in de praktijk nog steeds zou kunnen gaan sneeuwen. Als de temps lager zouden zijn...
goed.. hulpeloos dus.. want sneeuw is niet sneeuw je hebt tig verschillende varianten van sneeuw.. maar goed laten we het maar oppervlakkig houden want anders schijnt het te moeilijk te worden men houdt het liever simpel het sneeuwt.
en NEE ik woon aan de kust en het REGENT hier
en nu kap ik ermee want we houden het hier blijkbaar op het niveau van PP. | Gewijzigd: 5 januari 2011, 20:54 uur, door Callie-P
Lol! Anders maken we het nog makkelijker en houden we het gewoon op neerslag.
alvast bedankt
--
bij ons is het droog nog wel. als er iets valt, dan valt het en ben een beethe huiverig voor ijzel. grond is nog aardig koud.
groeten marieke
ps het is gewoon een vraag, voordat iemand er over valt. en zegt dat is gewoon zo.
sorry hoor, ik ben zo pissig. Er gaat een chemische opslag in de hens, nu zeggen ze dat er geen gevaar is. www.crisis.nl. werkt pas na 4 uur. meldkamer is pas na 5 uur in de lucht, zojuist gebeld. Niks an het handje !! gaan ze dit ook nog ff zeggen. May i tell dat er woonwijken worden ontruimt? omdat er een chemische opslag volledig, incl. 3 andere bedrijven, volledig in de fik staan. http://www.omroepbrabant.nl/?news/14841054...d+Moerdijk.aspx Waarom evacueer je 10-15 km verder? neerslag komt deze kant op. | Gewijzigd: 5 januari 2011, 21:02 uur, door tierama
en nu kap ik ermee want we houden het hier blijkbaar op het niveau van PP.
Dan kan ik nog wel een paar anderen opnoemen dan alleen P.P Nivo.
Maar we zullen het weten als we het met onze eigen doppen zien.
En van regen heb je ook varianten. zo kun je wel doorgaan.
alvast bedankt
--
bij ons is het droog nog wel. als er iets valt, dan valt het en ben een beethe huiverig voor ijzel. grond is nog aardig koud.
groeten marieke
ps het is gewoon een vraag, voordat iemand er over valt. en zegt dat is gewoon zo.
Ik weet het ook alleen maar van Jan die dat altijd zegt.
Hier is het wachten op het grote front, momenteel 1°C en stijgende. | Gewijzigd: 5 januari 2011, 21:06 uur, door WimBaens
dus laat je niet misleiden door de temperatuur het kan zomaar spekglad zijn ...
Yep,maar ik ben het buiten ff gaan checken he In Soest iig geen gladheid dus,zelfs niet bij mijn plaatsje waar ik van die spiegelgladde boerenklinkertjes heb liggen.