| Gewijzigd: 5 januari 2011, 20:17 uur, door jones
Het zou leuk zijn als je sneeuw zou krijgen, maar ijzel kan het eerder worden.
Als ik scherpe lijnen zie op de 850 dan heb ik twijvels vaak 50 of meer km er naast. we zitten op de lijn van -2 en de -6 gr. heb vaker meegemaakt. met scherpe temp. verschillen. ga gewoon voor sneeuw
De wegen zijn nog steeds voorzien van een laagje sneeuw en vooral ijs, hele stukken kun je op de schaatsen doen "als je van klunen houdt"
Hopen dat het koude front terugslaat en zorgt voor verse sneeuw, dat brengt weer wat grip op de situatie.
Hahaha.
Zonder gein, -1.4 gr. hier. Lijkt erop dat er eerst sneeuw gaat vallen.
Maar zoals al een paar keer is gezegd zal het regen/ijzel worden ben ik bang.
Dan wordt het hier weer oppassen geblazen.
Er is blijkbaar veel regen op komst voor de Ardennen, neem daar het smeltwater bij van pakweg 50-100 cm sneeuw, dat kan nog wel eens voor problemen gaan zorgen!!
Actuele waterstand Maasbrug Roosteren- Maaseik:
Bron + link: http://www.lin.vlaanderen.be/awz/waterstan..._maasbekken.htm
De vijf hoogste waterstanden sinds 1900 liggen tussen 29.42m en 29.91m.
voor sneeuwval moet de temperatuur op 850 hPa ( pakweg 1500 mtr) minimiaal !!! -7 bedragen..
Indien de temperatuur hoger is zal de neerslag in de vorm van regen naar beneden komen.
Met de huidige situatie zal dat dus zijn in de vorm van Ijzel / ijsregen
Hier voor alle ongelovigen onder u de kaart van 850 hPa voor vanavond. | Gewijzigd: 5 januari 2011, 20:41 uur, door Callie-P
voor sneeuwval moet de temperatuur op 850 hPa ( pakweg 1500 mtr) minimiaal !!! -7 bedragen..
Indien de temperatuur hoger is zal de neerslag in de vorm van regen naar beneden komen.
Met de huidige situatie zal dat dus zijn in de vorm van Ijzel / ijsregen
Hier voor alle ongelovigen onder u de kaart van 850 hPa voor vanavond.
Er wordt sneeuw gemeld!!!! Das raar!!!
Hier voor alle ongelovigen onder u de kaart van 850 hPa voor vanavond.
Theorie en kaarten zijn mooi. maar uitkomst is vaak ook anders.
En er word nu al sneeuw gemeld. hoe kan dat dan?
station bodegraven meld regen met aanvriezend ijzel. bijna op mijn plaat gegaan. Pas op.
geen geur van Moerdijk, wel lichte tinteling van tong maar dit zit waarschijnlijk in de taco's die ik heb gesnoept Wel alles dicht, ook centrale afzuiging afgesloten. vriend van me gebeld, hij zit in de chemie (verkoopt boot ladingen van die rommel) en zegt voor de zekerheid alles dicht houden thuis en afzuiging uit. volgend jaar geen tomaten etc verbouwen. Grond wordt licht verontreinigd door de neerslag van vnavond.
anyway, ik weet het ook niet, volg de tips van TV Rijnmond op en gebruik de tips van een vriend "die er in zit" misschien valt het mee.
update schijnt dat er nu onder de wolk een wijk wordt geavacuweerd. gifwolk komt naar het noorden. CNN is er ook bij. "t islechts info van de media, dus ik wil niet hypen !!