Precies!
Hier waarschijnlijk wel.
Ja ik denk het wel, hier net niet, maar ik denk in het uiterste oosten nog wel. Momenteel is het in Zeeland en Vlieland + 1,2 graden en in het oosten -2 graden. Bij ons 0,5 nu, zullen vast net de plus ingaan zo...
Er ligt hier nog genoeg sneeuw ook is het hier en daar nog glad op de weggetjes
van de bevroren sneeuw/ijs
Ik vraag me wel af of dat van de week nog weg smelt allemaal?
Zeker ene koude wind, guur en naar. Ik denk dat er wel het 1 en ander nog zal wegsmelten de komende dagen cq einde van de week / weekend. Als de Tmax richting de dubbele cijfers gaat gaat het hard. Maar moet dat nog zien...
Er ligt hier nog genoeg sneeuw ook is het hier en daar nog glad op de weggetjes
van de bevroren sneeuw/ijs
Ik vraag me wel af of dat van de week nog weg smelt allemaal?
De kans is heel groot dat alle sneeuw weg gaat zijn na het weekend, als in de Ardennen al 70cm kan weg smelten
Zou voor de Friezen die er van houden wel leuk zijn. Hele land regen en daar een lekker pak sneeuw!
Nou.. lekker pak sneeuw???
Guidance van 11.30:
In de middag nadert de nieuwe frontale neerslag vanuit het westen/zuidwesten en trekt in de avond en nacht verder oostwaarts ons land weer uit. Veel neerslag valt er niet.
Wat voor neerslag is ook nu nog niet duidelijk dus voor wie de weg op gaat:blijf alert op mogelijke (plaatselijke)gladheid!!
Marknesse, Volkel, Arcen, Deelen, Hupsel, Heino, Emmen, Eelde, Twente en Nieuw Beerta zijn nog niet boven nul geweest vandaag in elk geval. Volgens mij kan het nog spannend worden.
Daarom hoop ik ook op een pak sneeuw voor jullie, dus hopen dat het uitkomt van dat kaartje dat je plaatste. Ja je kan beter sneeuw dan ijzel hebben. Sneeuw is dan toch minder gevaarlijk... en veeeel mooier.
Goed lezen is ook een kunst...
Eronder staat:Veel neerslag zal er niet vallen.
Vertaald houdt dat in dat je dat pak sneeuw kan veranderen in een mogelijk dun laagje sneeuw.
eerst moeten de beken en sloten vol met regenwater en daarna gaan we weer de koude in (denk ik )
zo is het in november ook gegaan
Eronder staat:Veel neerslag zal er niet vallen.
Vertaald houdt dat in dat je dat pak sneeuw kan veranderen in een mogelijk dun laagje sneeuw.
er staat NIET bij hoeveel er dan WEL gaat vallen............
Och wat het ook wordt, we zullen er toch geen plezier aan beleven, of dr moet een wonder gebeuren, dat de temps in 1 keer overal laag blijven na vandaag en morgen. Die randgevallen, van net wel of net geen sneeuw aan het eind van een vorstperiode heb ik geen goede ervaring mee. | Gewijzigd: 5 januari 2011, 13:18 uur, door zwoof