Nee, dat zou jammer zijn. Verlangen naar lente mag, maar niet in dit topic. De hele winter zijn de verwachtingen onzeker en volgens mij is dat toch nog steeds zo. Dussss op naar de volgende run! | Gewijzigd: 4 januari 2011, 10:56 uur, door Liesbeth Jense
Als het in de winter een lente-achtig weertje is lijkt het me raar dat het verboden is dat te noemen. Ben het er wel mee eens dat dat wel ligt aan hoe het wordt genoemd. Hup en nu weer voort naar sneeuw en ijs!
Als het in de winter een lente-achtig weertje is lijkt het me raar dat het verboden is dat te noemen. Ben het er wel mee eens dat dat wel ligt aan hoe het wordt genoemd. Hup en nu weer voort naar sneeuw en ijs!
Nu je het toch over 'sneeuw en ijs' hebt: woensdagavond en donderdag nacht in het Noorden misschien nog wat sneeuw voor de regen uit. Zie GFS van 06hr vandaag.
Edit: ik vrees dat de GFS-run weeral te koud uitvalt, normaal nu -3°C volgens de run, nu is het -0.4°C. Dus geen ijsdag zoals er verwacht is. | Gewijzigd: 4 januari 2011, 11:18 uur, door WimBaens
Gewoon door gaan zo...wat een ge-oh, winter komt echt wel terug...kijk naar 1947!
Zoals vorige maand lastig te was voorspellen wanneer de dooi kwam, is het nu weer lastig te voorspellen wanneer de winter terug komt..
Dus lees het forum goed voordat je het een en ander op typt.
Groeten Antoin
Edit: hoezo lente in europa http://www.holidayinfo.cz/zima/kamera.php?...;cat=7&raw= | Gewijzigd: 4 januari 2011, 11:07 uur, door Hoffies
Wel word veel regen verwacht komende dagen. en zal her en der tot overlast gaan zorgen. i.v.m smeltwater daar waar veel sneeuw is gevallen. zal het dubbel opgaan.
De winter heeft dus even een adempauze. en wachten met frisse moed en vooruit speculeren is het enigste. Het Weer Laat zich tot nu toe niet regelen door de mens.
Ofschoon een Groot werelddeel er druk mee bezig schijnt te zijn.
Inderdaad, er valt verder door ons weinig aan te regelen. Afwachten en verwachten, maar meer niet. Overigens heb ik wel het idee dat de winter nog hard zal terugslaan!
Ja ik vrees een beetje voor het smeltwater van de Ardennen, er komt een bak water aan. | Gewijzigd: 4 januari 2011, 11:48 uur, door MarkNL
Maar als ik de tendensen op de weerkaarten bekijk, dan denk ik dat er nog best een goede koude periode langskomt. En sommige strenge winters waren maar heel kort streng dus er is nog tijd zat!
Hoe dan ook, ik geniet gewoon elke dag van wat er komt. Vanochtend helaas wat bewolkt, dus geen goede zonsverduistering op de foto gekregen, maar er staan was ook al bijzonder!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Niet alleen de vlekken op de zon blijven nog steeds behoorlijk achter bij de voorspelling:
Maar ook qua andere invloeden staan we op een goede plek voor strenge winters. Ik hou het echter nog steeds op volgend jaar...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
mmm GFS geeft nu 6-9 max. 2m temps en min. 2m temps 5-7 voor zaterdag...dus 15 graden is een beetje erg overdreven hoog | Gewijzigd: 4 januari 2011, 11:42 uur, door Brisk
In vrijwel alle Uitvoer zien we vervolgens in het weekeinde van 8 januari ook op de Oceaan een
overgang naar een zonaal stromingspatroon. De kans op een terugkeer van de winter acht ik nu minder
dan 10%. Er zijn nu nog maar enkele eenzame Eps/Ens Leden die nog een opbouw van een hoogterug
boven de oostelijke Atlantische Oceaan of het Noordzeegebied laten zien.
Dit op een andere weersite gevonden.
MarkNL: En kan je je bron ook defineren?
http://www.meteodekempen.nl/ dit is de iste
| Gewijzigd: 4 januari 2011, 11:52 uur, door pakkie
Maar ook qua andere invloeden staan we op een goede plek voor strenge winters. Ik hou het echter nog steeds op volgend jaar...
Valt wel mee, zo veel wijkt het niet af, de rode lijn is immers het verwachte gemiddelde... Wel gaan we zo te zien een rustig maximum tegemoet, dus alle kans op wat strengere winter de komende tijd.
| Gewijzigd: 4 januari 2011, 11:50 uur, door MarkNL
Dan maar de tuinstoelen naar buiten halen (als de winter ver weg is waar is ie dan : ver-weg-ie-stan?)
Iedereen die hier op het forum vaak iets leest weet van wie dit stukje dan komt.....