Ik hoop dat jullie em ook mooi vinden... maar ook of iemand kan vertellen of dit een gewone onweersbui is, of een supercell...
Groet Wilfred
Nog even een edit....: de bui zelf was op 8 juni 2010, maar ik heb deze foto gemaakt uit 2 foto's, vandaar dat er 9 juni staat... (datum voltooiing foto )
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Deze foto is gemaakt op 14 juli 2010:
[attachment=52764:Panorama...010_1.1_.jpg]
Groet Wilfred
Lijkt mij een shelfcloud.
Dat heeft te maken met:
- ik heb een laptop;
- ben student;
- heb alles door elkaar staan ;
- bij het uitzoeken kwam ik ze ineens tegen.... en dacht: hé had ik die ook nog?!
Dat is de reden dat ik ze niet eerder heb gepost.... en er zullen er nog wel een paar volgen denk ik haha
- ik heb een laptop;
- ben student;
- heb alles door elkaar staan ;
- bij het uitzoeken kwam ik ze ineens tegen.... en dacht: hé had ik die ook nog?!
Dat is de reden dat ik ze niet eerder heb gepost.... en er zullen er nog wel een paar volgen denk ik haha
Tsja, daar ga je al: Student is toch een synoniem voor chaotisch??
Mooie plaatjes alsnog ja. En net wat Tyshane al aangaf, dit soort plaatjes geeft je heimwee naar de zomer. Maar stiekem niet meer mooie plaatjes staan op de klaptop??
Mooie plaatjes alsnog ja. En net wat Tyshane al aangaf, dit soort plaatjes geeft je heimwee naar de zomer. Maar stiekem niet meer mooie plaatjes staan op de klaptop??
Ok... nog een paar dan... nu ben ik ook klaar met sorteren
Aambeelje...
Hagelbui...
Morning glory
????
Fractus tot de grond...
En dan als laatste (vind ik zelf ook de mooiste...) de aankomende buienlijn (onweer ) van 29 augustsus...
Gemaakt op 1 april.......nee nee, geen grap!
Gemaakt in Lelystad-Haven! Maar de bui hing toen volgens de radar bijna boven Zwolle. Echt een gigantische aanbeeld. Misschien ook de richting van een supercell!
Enjoy this! En de andere foto's zijn trouwens echt knallers!
-JAMMER....ME FOTO DOET IE NIET UPLOADEN!- iemand enig idee waarom niet?! | Gewijzigd: 14 januari 2011, 17:28 uur, door Ricksen
[attachment=52415:Pano_onw...t_9_juni.jpg]
Ik hoop dat jullie em ook mooi vinden... maar ook of iemand kan vertellen of dit een gewone onweersbui is, of een supercell...
Groet Wilfred
Nog even een edit....: de bui zelf was op 8 juni 2010, maar ik heb deze foto gemaakt uit 2 foto's, vandaar dat er 9 juni staat... (datum voltooiing foto )
Het lijkt me geen supercel. de structuur daarvan is heel anders.