Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

12 Dec 2024 09:36:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

11 Dec 2024 22:38:28

11 Dec 2024 22:38:05

11 Dec 2024 22:38:01

11 Dec 2024 22:17:55

11 Dec 2024 22:09:25

11 Dec 2024 22:06:00

11 Dec 2024 21:58:11

11 Dec 2024 21:53:32

11 Dec 2024 21:48:56

11 Dec 2024 21:48:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:36:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carteret, NC; Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:22:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

11 Dec 2024 17:28:03

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

11 Dec 2024 14:45:07
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8
Mr C
Lid
8 januari 2011, 10:07 uur | Bericht #203951
Robin B
Lid
8 januari 2011, 11:43 uur | Bericht #203978
Citaat van lotsofjazz, vrijdag 7 januari 2011, 19:57 uur Chemtrails achter vliegtuigen bestaan voor 99% uit H2O... hetzelfde spul als wat uit de kraan komt.. WATER! Allemaal onzin dus..

Lots

dus niet eh, er zitten giftige stoffen in
8 januari 2011, 12:09 uur | Bericht #203994
Citaat van lol, zaterdag 8 januari 2011, 11:43 uur dus niet eh, er zitten giftige stoffen in

jamaar, krabben,vissen,kikkers,krokodillen enzo sterven daar niet van.
8 januari 2011, 12:16 uur | Bericht #203998
Gaat wel een beetje op NIBURU.NL lijken hier zeg.Er komt vast wel een logische verklaring voor deze voorvallen.
Vogels door slecht weer,vissen en andere waterdieren door vervuiling door ONS MENSEN.Ik denk(hoop)dat het puur toeval is dat dit tegelijkertijd plaatsvindt.
Murphy
Lid
8 januari 2011, 12:22 uur | Bericht #204004
Citaat van lol, zaterdag 8 januari 2011, 11:43 uur dus niet eh, er zitten giftige stoffen in

Jahaa! Dihydrogeenmonoxide, het hoofdbestandsdeel van zure regen! Zeer dodelijk en op meer plekken aanwezig dan je zou denken! Volledige inademing van dit goedje is binnen een paar minuten dodelijk en het kan zeer nare brandwonden veroorzaken.
Ik pleit voor een Dihydrogeenmonoxide-vrije samenleving!
weerfreak
Lid
8 januari 2011, 12:56 uur | Bericht #204020
Wanneer vallen wij opeens dood neer?
Denk daar maar eens over na | Gewijzigd: 8 januari 2011, 12:56 uur, door weerfreak
Weerfreak's weer:2012 lente en zomer : Onweersdagen: 0 Zwaar Onweer: 0
smarkie
Lid
8 januari 2011, 13:09 uur | Bericht #204024
Citaat van weerfreak, zaterdag 8 januari 2011, 12:56 uur Wanneer vallen wij opeens dood neer?
Denk daar maar eens over na

Dat gebeurt alleen in, The Happening.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
ruk
Lid
8 januari 2011, 13:39 uur | Bericht #204030
Citaat van X-treme, zaterdag 8 januari 2011, 13:09 uur Dat gebeurt alleen in, The Happening.
yep, toevallig vorige week gezien...btw ...wat een buttfilm zeg, maar ja dat is mijn mening hé !!
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Hoffies
Lid
8 januari 2011, 13:40 uur | Bericht #204031
Citaat van punky, vrijdag 7 januari 2011, 21:51 uur Heb even wat in de oude kranten zitten neuzen.
Hier een stukje uit 1866.

http://leiden.courant.nu/index.php?page=1&...af=14&y=386

Geweldig stukje trouwens, vooral hoe het geschreven is...
Rutte31
Lid
8 januari 2011, 14:08 uur | Bericht #204042
Citaat van Isabelle, zaterdag 8 januari 2011, 8:00 uur Wat er ook in vermeld stond was dat de hongerige meeuwen de dode vissen niet aanraakten.
Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen: ik zou ook liever verse vis lusten, in hoeverre ik überhaupt al vis eet.
Maar goed, al het andere vind ik gewoonweg creepy, en ik hoop dat er gauw een verklaring voor komt, want normaal is het echt niet meer.
8 januari 2011, 15:02 uur | Bericht #204063

Beetje uitlaatgassen (NOx, CO2 en een beetje roet, niet veel anders dan wat er bij een dieselauto uit de uitlaat komt), maar de strepen ontstaan door het condenseren van de waterdamp wat vrij komt bij verbranden van de kerosine. Ik zou niet zeggen dat jer met je bakkes in moet gaan staan, want echt gezond is het niet, maar je gaat er ook weer niet acuut dood aan hoor, dat is echt onzin..

We staan met zijn allen elke dag weer in de file, en maken ons eigenlijk nooit zorgen dat we daar elkaars uitlaatgasen aan het inademen zijn. Vogels zitten ook gewoon lekker op de lantaarnpalen te genieten van het uitzicht en vallen niet elke dag dood neer langs de snelweg...

Ik werk op Schiphol en het wemelt er van de vogels op het midden terrein (waar weinig MENSEN mogen komen),heel veel Kouwen, ook relatief veel Buizerds en torenvalkjes (veel muizen, konijnen en hazen leven in de graslanden rond de start en landingsbanen.. allemaal voedsel voor de vele roofvogels die op en rond Schiphol leven), Kraaien, eksters, aalsgolvers, zwanen, ganzen, spreeuwen, noem maar op. Het valt gewoon op zoveel vogels als er te vinden zijn op Schiphol, en op de grond hele kolonies konijnen en hazen. Die hebben duidelijk geen last van de kerosine, en de beesten zien er over het algemeen goed gezond uit, vooral de hazen die hier lopen zijn opvallend groot (zo groot als een middelgrote hond zeg maar, golden retriever size)..

Maar goed ik draaf weer door geloof ik, ik wil alleen maar aangeven dat de uitlaatgassen van vliegtuigen zeker niet de oorzaak zijn dat vogels massaal dood neervallen, anders hadden op schiphol, een van de 5 drukste luchthavens van europa, nooit zoveel vogels kunnen leven.

Lots
8 januari 2011, 15:17 uur | Bericht #204066
Citaat van Murphy, zaterdag 8 januari 2011, 12:22 uur Jahaa! Dihydrogeenmonoxide, het hoofdbestandsdeel van zure regen! Zeer dodelijk en op meer plekken aanwezig dan je zou denken! Volledige inademing van dit goedje is binnen een paar minuten dodelijk en het kan zeer nare brandwonden veroorzaken.
Ik pleit voor een Dihydrogeenmonoxide-vrije samenleving!

http://www.bloggen.be/evo_believer/archief.php?ID=138614

Lots
Debbieke
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 januari 2011, 20:24 uur | Bericht #204100
Zeker 700 dode vogels in Noord-Italië

Zeker zevenhonderd tortelduiven zijn sinds 1 januari dood aangetroffen in de Italiaanse stad Faenza, zo'n vijftig kilometer ten zuidoosten van Bologna. Dat stelt een Italiaanse vogelbeschermingsorganisatie. Wetenschappers doen onderzoek naar de doodsoorzaak, maar volgens Nadia Caselli van de vogelbescherming hebben de dieren te veel zonnebloempitten gegeten waardoor hun lever en nieren beschadigd zijn geraakt. De pitten zijn voornamelijk afval van een nabijgelegen olieraffinaderij. Onlangs werden ook de Verenigde Staten en Zweden getroffen door massale vogelsterfte. De doodsoorzaak daar is nog onduidelijk, maar sommigen denken dat vuurwerk de boosdoener is.

Bron: Nieuws.nl
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
ruk
Lid
8 januari 2011, 20:54 uur | Bericht #204105
ik vind dat vuurwerk als oorzaak maar een beetje slap verhaal, alsof we nog nooit eerder vuurwerk hebben afgestoken, met die bommen van de laatste jaren zou er hier in nederland geen vogel meer kunnen voorkomen !!!
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 januari 2011, 12:00 uur | Bericht #204196
Iedereen kan wel vanalles blijven verzinnen... lijkt me gewoon beter om de uitslag van het onderzoek af te wachten, voordat iedereen vanalle oorzaken gaat zitten bedenken
Tyshane
Lid
9 januari 2011, 12:10 uur | Bericht #204199
Citaat van Wjans, zondag 9 januari 2011, 12:00 uur Iedereen kan wel vanalles blijven verzinnen... lijkt me gewoon beter om de uitslag van het onderzoek af te wachten, voordat iedereen vanalle oorzaken gaat zitten bedenken
Wel mee eens ja, het valt me trouwens op dat het de laatste twee dagen erg rustig is qua neerstortend fauna, wellicht dat alles toch nog goed komt met de wereld! Pfff... * is opgelucht*
bliss
Lid
9 januari 2011, 13:27 uur | Bericht #204215
Er spoelen al jaren dolfijnen, orka's, bruinvissen etc. aan, waarvan men de oorzaak niet weet te achterhalen. Mijn visie op het hele gebeuren is dat de aarde en kosmos in beweging zijn met als gevolg dat sommige daarvan sterk afhankelijke dieren de oriëntatie kwijt raken. Bepaalde dieren zijn erg gevoelig en afhankelijk van elke veranderingen op aarde. Wij mensen, wij merken pas iets op als dingen in grotere vormen verschijnen zoals; natuurrampen als overstromingen, aardbevingen en vulkaanuitbarstingen.

Note;
Afgelopen zomer keek ik 's avonds naar buiten en toen zag ik ineens een oranje bal met een staart door de lucht vallen. Dit bleek een meteoriet te zijn geweest die in de dampkring verbrandde. Veel mensen hebben dit toen gemeld en gezien. Het gekke is echter dat de wetenschap dit niet van te voren had gemeld Daarna werd er ook met geen woord meer over gesproken ( doofpot ? )
supercel
Lid
9 januari 2011, 13:47 uur | Bericht #204224
Citaat van bliss, zondag 9 januari 2011, 13:27 uur Note;
Afgelopen zomer keek ik 's avonds naar buiten en toen zag ik ineens een oranje bal met een staart door de lucht vallen. Dit bleek een meteoriet te zijn geweest die in de dampkring verbrandde. Veel mensen hebben dit toen gemeld en gezien. Het gekke is echter dat de wetenschap dit niet van te voren had gemeld Daarna werd er ook met geen woord meer over gesproken ( doofpot ? )

Is dat zoo raar dan? Ik zie elke zomer wel een grote vallende ster of metoriet naar beneden komen... ik zou niet weten waarom de wetenschap dat zou moeten onderzoeken? gebeurt dagelijks met kleintjes(metioren) en wat minder vaak verbrandt er een grotere in de dampkring die soms zelfs de grond halen(metioriet). De oorzaak van metioren en metiorieten zijn bekend. Dus waarom zou dat verder onderzocht moeten worden door de wetenschap?
Robin B
Lid
9 januari 2011, 13:55 uur | Bericht #204230
Citaat van Wjans, zondag 9 januari 2011, 12:00 uur Iedereen kan wel vanalles blijven verzinnen... lijkt me gewoon beter om de uitslag van het onderzoek af te wachten, voordat iedereen vanalle oorzaken gaat zitten bedenken

die onderzoeken zijn ook 1 en al propaganda de oorzaken halen ze niet eens naar buiten, ik denk dat dit door de HAARP komt.
Jeroen71
Lid
9 januari 2011, 14:52 uur | Bericht #204237
Veranderingen aardmagnetisch veld beïnvloeden zowel fysiek als emotioneel
Friday, 07 January 2011 14:15
Veranderingen in het aardmagnetisch veld kunnen niet alleen aardbevingen en vulkaanuitbarstingen helpen voorspellen, ook hebben ze invloed op bijvoorbeeld hersengolven en het zenuwstelsel van aardbewoners.

Vanochtend vroeg kwam een zonnewind in aanraking met het aardmagnetisch veld, wat resulteerde in een G1-klasse geomagnetische storm.

Intens poollicht

Er was sprake van zeer helder poollicht. Kjetil Skogli wist het fenomeen in Tromsø, Noorwegen vast te leggen. “De aurora was eerst vrij zwak, maar ontwikkelde zich al snel in diverse spectaculaire golven met zeer heldere stralen,” aldus Skogli.

De lichten waren zo intens dat ze zelfs in Noord-Ierland gezien zijn. De zonnewind blijft aanhouden en zorgt voor extreme pieken in de magnetosfeer (onder).

Magnetisch veld beïnvloedt fysiek en emotioneel

Studies hebben volgens het Global Coherence Initiative aangetoond dat veranderingen in het aardmagnetisch veld leiden tot veranderingen in de hersenen en het zenuwstelsel; prestaties, geheugen en andere taken, bovenzintuigelijke percepties, synthese van voedingsstoffen in planten en algen, zelfs sterfte, depressie en zelfmoord. De plotselinge mysterieuze sterfgevallen onder vogels, vissen, zeehonden en andere diersoorten van de afgelopen week kunnen hier een plausibel gevolg van zijn.

Veranderingen in het geomagnetisch veld beïnvloeden het ritme van het hart veel sterker dan alle andere fysiologische functies die tot nu toe bestudeerd zijn.

spaceweather
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.887 topics, welke bij elkaar 448.490 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.608 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 32 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 32, lezen 2 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 20".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden