Ik heb er echter zelf weinig vertrouwen meer in. waarschijnlijk kijgen we nog een korte vorst periode en wat sneeuwbuien, maar langdurige vorst ziet ik niet meer zitten.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Hehe! Je lijkt net een geslagen hond. Hoe negatief kan je zijn, de koudste maand moet nog komen.
Ik heb er echter zelf weinig vertrouwen meer in. waarschijnlijk kijgen we nog een korte vorst periode en wat sneeuwbuien, maar langdurige vorst ziet ik niet meer zitten.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Hoe je dat kan voorspellen is voor mij toch een vraag teken ...
De kaarten staan vol met hoge druk op Lange termijn wat de kans op een lange vorst periode juist groter maakt dan een kort en sneeuwbuien met hogedrukgebied :s...
Het wordt ofwel alles na 10/15 januari ofwel niks ... alles gaat afhangen van de positie van de hoogjes, komt het hoog ten ZO van ons dan is winter game over, komt het ten N/NO van ons dan wordt het bibberen ...
De kaarten staan vol met hoge druk op Lange termijn wat de kans op een lange vorst periode juist groter maakt dan een kort en sneeuwbuien met hogedrukgebied :s...
Het wordt ofwel alles na 10/15 januari ofwel niks ... alles gaat afhangen van de positie van de hoogjes, komt het hoog ten ZO van ons dan is winter game over, komt het ten N/NO van ons dan wordt het bibberen ...
Het is ook een aanname die op geen enkele kaart gebaseerd is.
Ik verwacht na 3 weken kwakkel/dooi geen nieuwe lange koude periode.
Maken ze gebruik van de zelfde bron?
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/90.html
Ik verwacht na 3 weken kwakkel/dooi geen nieuwe lange koude periode.
Nou ik zie toch de voorbije runs van GFS dat wel op de kaarten staan op de lange termijn met telkens verschillende posities van het hoog ....
Inderdaad, daar schrijven de Duitsers ook over. Staat in nieuw topic deel 25
Net wezen stappen met de hond. En glad!!
-1,1gr.
Winter schrijf ik zeker niet af omdat er toch steeds een Groenland hoog blijft dat toch al een basis is. Nu is het gewoon afwachten met de komende runs wat die gaan brengen ...
Kan even goed weer winters zijn op lange termijn!