Kan hier nog niet. Ik ben het eens met Zwoof, hier in Twente is het misschien op één dag na, vanaf begin december gewoon vorstig geweest. Dooi hebben we hier niet meer dan 24 uur gehad. In Oss en in Belgie is het gewoon een stuk zachter geweest.
Er ligt nog een berg sneeuw hiero en het blijft maar vriezen. Ik ben er klaar mee - gewoon lekker een paar weken boven nul en dan eind januari een paar weken vrieskou uit Rusland en dan heerlijk de lente. SVP geen sneeuw meer ( zal mij hierbij even wenden tot de weergoden)
We hebben voor oost-nederland nog 1 goede koude periode nodig om te spreken van een strenge winter ipv een koude winter zoals nu het geval is. Tijd zat nog dus. Zachte dagen zoals nu lijken aan te komen, zijn er altijd wel in de winter
Dat bedoel ik,er kan nog genoeg kou komen
We hebben voor oost-nederland nog 1 goede koude periode nodig om te spreken van een strenge winter ipv een koude winter zoals nu het geval is. Tijd zat nog dus. Zachte dagen zoals nu lijken aan te komen, zijn er altijd wel in de winter
Een strenge winter is wel meer als 300 hellmann punten
Er ligt nog een berg sneeuw hiero en het blijft maar vriezen. Ik ben er klaar mee - gewoon lekker een paar weken boven nul en dan eind januari een paar weken vrieskou uit Rusland en dan heerlijk de lente. SVP geen sneeuw meer ( zal mij hierbij even wenden tot de weergoden)
Tja ,echte winters zijn we niet meer gewend
Heb vaker meegemaakt zowel zomers als winters. eerst sterke oost stroming. daarna ommezwaai en de wind wilde gewoon niet weer om.
Daarna mis ik nog altijd een belangrijke hoog boven rusland. die ons in de greep willen nemen.
Dus Vuile Winter i.v.m Kwakkelweer.
-2,2gr koude wind.
Heb vaker meegemaakt zowel zomers als winters. eerst sterke oost stroming. daarna ommezwaai en de wind wilde gewoon niet weer om.
Daarna mis ik nog altijd een belangrijke hoog boven rusland. die ons in de greep willen nemen.
Dus Vuile Winter i.v.m Kwakkelweer.
-2,2gr koude wind.
Volgens mij is Januari nog maar net begonnen,er kan nog vanalles gebeuren
Ik had de volgorde als volgt in mijn hoofd
koude winter
strenge winter
zeer strenge winter
Uiteraard bedoelde ik 1 goede periode voor koude naar zeer koude winter
Vergeef me dat ik het niet eerst heb na gekeken. Verder draag ik niet eens een bril | Gewijzigd: 3 januari 2011, 21:43 uur, door zwoof
Met deze situatie ben je zo 3 weken verder.. dan is januari maar heel kort meer hoor.
koude winter
strenge winter
zeer strenge winter
Uiteraard bedoelde ik 1 goede periode voor koude naar zeer koude winter
Vergeef me dat ik het niet eerst heb na gekeken. Verder draag ik niet eens een bril
ik bedoelde het als een uitdrukking, niet letterlijk | Gewijzigd: 3 januari 2011, 21:46 uur, door Maarten Dings