van 2,5 meter diepte waar ook vaak op geschaatst wordt ik denk dat het wel een week lang 10 graden moet worden en een sterke wind voordat de 20 cm ijs die hierin ligt weg is gesmolten.
Als het zachter wordt met veel regen zoals er verwacht wordt, is dat ijs zo weg. | Gewijzigd: 3 januari 2011, 18:03 uur, door WimBaens
Als de situatie er komt dan zullen we zeker terug ijsdagen tegemoet gaan maar de positie van het hoog is moeilijk te bepalen want het verschilt nogal van run tot run dus hoe koud het gaat worden is nog moeilijk te zeggen maar ik ben al blij dat er nu toch al enkele runs na elkaar een krachtig hoog omgeving Scandinavië/centraal Europa op staat ...
heeft ze nu nog niet door dat dit allang weer veranderd is?
Veranderd? De vorige run was 9°C en deze run ook 9°C, alleen 12u later.
Ho sorry zal ik als nog doen, maar is Hillegom. Is nu over gegaan in vrij dunne mot sneeuw. Maar wel in aardig tempo. Jammer dat het zo "heet" is...
Ja dat was nog een run terug, die van 6u en 12u geven een maximum temperatuur van 9°C.
Maar wordt wel steeds iets verder uitgesteld. Er komt een best zachte periode aan, maar hoe zacht is nog de vraag.
Na het weekend lijkt er wel terug wat kou binnen te komen en wie weet misschien sneeuw.
Maar wordt wel steeds iets verder uitgesteld. Er komt een best zachte periode aan, maar hoe zacht is nog de vraag.
Na het weekend lijkt er wel terug wat kou binnen te komen en wie weet misschien sneeuw.
OK thanx,
ja ben een beetje lang ziek geweest en heb daarom best heel erg veel gemist,
EDIT: ben nog steeds niet helemaal de oude.......
misschien wel last van de epedemie die eraan zit te komen???? | Gewijzigd: 3 januari 2011, 18:37 uur, door gerard van den brink
ja ben een beetje lang ziek geweest en heb daarom best heel erg veel gemist,
EDIT: ben nog steeds niet helemaal de oude.......
misschien wel last van de epedemie die eraan zit te komen????
Veel beterschap dan hé, hier in België is een griep-epedemie bezig.
Dat krijg je van dat kwakkelweer de laatste tijd
Ja ik woon daar in de buurt. Ik heb er eerlijk gezegd nog niet nagekeken..
Ik zal het morgen even doen.
Ja ik woon hemelsbreed 200 meter bij t Ijsselmeer vandaan
Kruiend ijs ontstaat natuurlijk voornamelijk als we harde wind krijgen,en die hebben we de laatste dagen niet echt gehad.
Vorige week reed ik over de dijk Enkhuizen-Lelystad,zo halverwege zag je wel een strook van ca 800meter waar het ijs ca 1,5m hoog was opgekruid(zeg je dat zo?)
Zo hé in het weekend pas. Dat brengt dus totaal al bijna 5 weken met nagenoeg doorlopend winterweer voor Oost-Nederland. Dat noem ik nu al een mooie winter. Met de kans dat er nog een tweede en eventuele derde vorstperiode aan kan komen, kan het dus alleen maar een top winter worden al met al. | Gewijzigd: 3 januari 2011, 20:26 uur, door zwoof