Verzachting komt nu pas op zaterdag. In de nacht naar zondag gewoon 7 graden!
zaterdag en zondag temperaturen zo rond de 7 graden overdag. Is wel beter dan die 10 graden die er eerst stonden.
| Gewijzigd: 3 januari 2011, 17:18 uur, door Maarten Dings
Wat me wel opvalt op de run van 06 hoe rap de kou invalt in Europa! Echt in paar dagen tijd zit bijna heel Europa in de vorst volgens die run!
Ik hoop op hetzelfde scenario op de volgende run want GFS heeft nu toch wel al meerdere runs na elkaar koud weer voorspelt ...
Edit: wel lange termijn eerst even doorbijten de komende dagen ;s
Zal wel eerder smeltende sneeuw zijn want de temp 2m is nog te hoog!
Maandag komt de kou gewoon terug lijkt het ....
helaas wel tijdelijk zo te zien
achter die koude lucht wordt zachte lucht aangevoerd met vooral op hoogte al zachte temperaturen
achter die koude lucht wordt zachte lucht aangevoerd met vooral op hoogte al zachte temperaturen
Zie ik ook net maar als je naar de luchtdruk kijkt ligt er een hoog ten zuiden van ons kan nog belangrijk worden!
en woensdag terug 10°C. Als je kijkt wat voor temperaturen er vanaf het weekend in de Alpen zijn lijkt dit eerder regen tot minstens 2000meter.
jep, en zo voegt GFS zich weer bij het EC die ook voor een zachte trend ging.
Nee mensen, winter is ver, heel ver weg voorlopig.
Die berekende kou inval rond half januari is ook nergens meer te bekennen in het GFS model.
Correctie, die is er nog wel, nl 17 januari.. hoezo uitstel?
tja nog veel te ver weg om dat serieus te nemen zoals gewoonlijk. | Gewijzigd: 3 januari 2011, 17:39 uur, door Maarten Dings
Wat er na het komende weekend gaat gebeuren is volledig onzeker, maar ik schrijf de winter echt niet af.
Nee mensen, winter is ver, heel ver weg voorlopig.
Die berekende kou inval rond half januari is ook nergens meer te bekennen in het GFS model.
Nou de winter is er nog gewoon in oost-nederland hoor. De kou moet nog eerst verdwijnen, voor je kan zeggen dat de winter weg is. Het is hier nauwelijks dooi geweest. De helft van het land ligt nog gewoon sneeuw/ijsbende omdat het aan de grond gewoon blijft vriezen. | Gewijzigd: 3 januari 2011, 17:47 uur, door zwoof
het is maar als het gaat regenen dat er veel zal wegsmelten
Ik verwacht nog steeds dat de kou Midden/eind Januari het hardst zal gaan toeslaan en tja einde van de run beloofd al wat goeds maar echt zeer koud is de lange termijn nou ook weer niet maar de luchtdrukkaartjes van Europa zijn nog allemaal binnen dus ik wacht nog even op die kaartjes vooraleer wat te zeggen over lange termijn ...
In Bourtange lag vanmorgen bovendien twee centimeter verse sneeuw die kan de winterhater mooi in de zak steken ghehe
Dat zal uiteindelijk wel gebeuren. De lente komt vanzelf
Maar zolang de grondtemps onder nul blijven en er regelmatig vorst is op 2 meter en zolang ik kans maak op mijn bek te gaan omdat het glad is door een complete ijschaos op de stoepen en paden, is het voor mij nog steeds winter. | Gewijzigd: 3 januari 2011, 17:57 uur, door zwoof
van 2,5 meter diepte waar ook vaak op geschaatst wordt ik denk dat het wel een week lang 10 graden moet worden en een sterke wind voordat de 20 cm ijs die hierin ligt weg is gesmolten.
ook oost NL zal er aan geloven in het weekend. geen vorst meer dan in geheel NL