GFS heeft in de afgelopen winter en de vorige winter geen goede berekeningen gemaakt. Zou me zelf niet heel erg vast pinnen op GFS. Zoek naar andere modellen die wel consequent zijn en goede berekeningen hebben gemaakt
Wat een belachelijk verschil!
Belachelijk lijkt het msschn maar als je dit elke dag zou doen zie je dat dit eigenlijk bijna steeds gebeurt.Weinig nieuws onder de zon dus......
edit - zet die van vanavond 22.00u er ook straks onder dan zal die weer meer op de bovenste pluim lijken verwacht ik. | Gewijzigd: 3 januari 2011, 16:14 uur, door erik
Wat een belachelijk verschil!
ja,echt
al kijkje naar de leden van vandaag is kans op winter 0 tot 5% op zun hoogst
gisteren was dat zeker nog meer dan 35%
ach ja ze weten het zo als gewoonlijk niet
Tja.. EC gaat ook niet voor winterweer. Welk model eigenlijk nog wel?
Om de winter nu af te gaan schrijven is overdreven, maar de komende 2 weken geen winter van betekenis, dat weet ik wel zeker.
Dat gevoel heb ik nu ook, je ziet steeds meer en meer zacht weer verschijnen nu, en meer dan wat mogelijke kou op (erg) lange termijn is er momenteel niet te zien. Dus zeker de eerste 10 dagen acht ik de kans op goed winterweer zeer klein zoals het er nu voorstaat (met nadruk op het cursieve geschreven gedeelte, dit is mijn oordeel volgens de huidige kaarten!).
Ik geef de hoop natuurlijk niet op, maar wil dit een goede winter worden mag dat gekwakkel/zachte weer niet blijven voortduren, want de tijd tikt natuurlijk... Want als er iets is waar ik een gruwelijke hekel aan heb is zacht winterweer, dan kan het voor mij niet snel genoeg lente zijn...
ben ik het niet mee eens. Zo'n groot verschil zie ik niet vaak. En meestal in het nadeel van de winter als het wel gebeurd. Gisteren gingen de meeste leden nog voor relatief koud weer dit weekend. Nu opeens zijn alle leden het eens dat het lente wordt en 10+ zeer zeker een feit is. Prima, maar het zou na het weekend weer kouder worden... Niet dus. EC gemiddelde ook weer flink opgeschroeft naar 5+. Geen vorst meer in de nacht en weg winteropties.
GFS laat wel een aantal runs wat koude opties zien rond half januari. Maar dat heb ik vaker gezien.
Maar we zullen zien vanavond. Blijft EC bij het zachte scenario? En wat doet GFS? ben benieuwd.
Om de winter nu af te gaan schrijven is overdreven, maar de komende 2 weken geen winter van betekenis, dat weet ik wel zeker.
Mja even een bedenking. EC-run gaat telkens maar 10 dagen vooruit. En op de 00-run op dag 9 al weer winter op de kaarten.
Gfs is vaak iets te koud, maar om te stellen dat ze de plank telkens hebben misgeslagen is mij een te groot woord, e-c echter is bagger in deze winter situaties.
GFS laat wel een aantal runs wat koude opties zien rond half januari. Maar dat heb ik vaker gezien.
Maar we zullen zien vanavond. Blijft EC bij het zachte scenario? En wat doet GFS? ben benieuwd.
In deze weersituatie is het al sinds de kerst elke run weer springen,zo erg zelfs dat er bij de KNMI-guidance al werd gesproken over een zeer onzekere verwachting ongeveer een week geleden.Die trend zet zich dus ook nu weer door vandaar dat ik er niet van op kijk.
Zoals in mijn vorige reaktie al gemeld zou het mij ook niet verbazen als de 22.00 run weer eenzelfde trend heeft als de 22.00 run van gisteren,we zullen het idd straks zien.