omdat het vaak erg lage temps aangeeft en kan me herinneren dat er -10 a -20 werd aangegeven voor deze week nou dat zie ik dus nog niet gebeuren nu
denk dat het gewoon nog afwachten word....
Tzal wel ff winters worden dinsdag/woensdag maar daarna toch echt weer hogere temps (DENK ik)
en dan over 1,5 week weer winter ofzo
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Overigens lijken een hoop mensen niet in de gaten te hebben dat Nederland op dit moment zo een beetje door de helft is gesneden kwa temperaturen..
De lijn loopt zeg maar van Leeuwarden soms groningen richting Breda..
Links van de lijn richting de kust heb je hoge temperaturen ( tussen de plus 2 en de plus 6 graden) en rechts van de lijn zijn de temperaturen rond of onder nul.
Dus al vriest het nu net even ergens in Twente of in de flevopolder.. hele grote stukken van (west) Nederland zitten ruim boven nul ( het is hier bv nu 3 graden boven nul)
Daarom lijkt het misschien wel zo dat er geen dooi is maar men zou beter het totaal plaatje kunnen nemen ipv de situatie lokaal en zeker als er uitspraken worden gedaan van "er is (bijna)geen dooi want het is bij mij -2" want deze is er wel degelijk net als er wel degelijk vorst is in sommige delen van NL.
Mijn boodschap is .. pak het totale plaatje en kijk niet alleen in je eigen tuin als je uitspraken wilt doen over de algehele situatie in NL.. bij mij is het nu -18... in de vrieskist.. | Gewijzigd: 3 januari 2011, 01:02 uur, door Callie-P
De verwachtingen voor een uitzonderlijk koude en ook sneeuwrijk januari in delen van Groot-Brittannië en West-Europa zijn ondanks deze dooiperiode nog erg groot. Piers Corbyn blijft bij zijn standpunten en schat de kans op een koude en sneeuwrijk januari op zo'n 80%. Ook blijft hij bij zijn eerdere verwachting dat een groot deel van Groot-Brittannië (bijvoorbeeld Centraal Engeland) te maken kan gaan krijgen met een van de drie koudste januariemaanden van de laatste afgelopen 100 jaar. Piers Corbyn blijft ook bij zijn verwachting dat de winter van 2010/2011 waarschijnlijk een van de twee of drie koudste winters in de afgelopen 100 jaar.
http://www.youtube.com/watch?v=CHPooN0DZ5Y...player_embedded
het filmpje met de winter verwachting van Piers Corbyn
Ik ga denk ik maar een sneeuwkanon huren, want de voorspelling voor de komende tijd zijn meer lente-achtig te noemen dan winters.
Twee vragen voor Jan:
Waar is dat krachtige Rusische hogedruksysteem gebleven?
Gaat dat ons nog kou brengen, of zijn de kaarten totaal anders geworden, bij een paar weken geleden, toen er nog sprake was dat het eventueel richting Noord-Europa zou trekken?
Ik ga maar eens op zoek naar luchtige voorjaarkleding!
De winter trekt zich steeds meer terug. het gaat volgens mij net verlopen als afgelopen zomer. toen was het vroeg zomer. en daarna geen nazomer. met verwachte hitte golven.
Nu was het vroeg winter. en geen vervolg winter.. ja alleen maar kwakkelen. de toertochten komen er niet deze maand.
-5,3 Gadde wegen door opvriezing en sneeuwval van gisteravond,
mooie donkere en witte wolken in de mooie heldere lucht.
genieten dus van het mooie zicht.
het is windstil je kunt lekker diep adem halen (heerlijk fris)
Tevens ligt hier nog best veel sneeuw en is er vannacht nog maal ietsjes bij gevallen.
zelfs de straat is weer wit.
Wanneer is eigenlijk die 2 derde zonsverduistering ?
En krijgen we die nog te zien of is het dan te bewolkt?
mooie donkere en witte wolken in de mooie heldere lucht.
genieten dus van het mooie zicht.
het is windstil je kunt lekker diep adem halen (heerlijk fris)
Tevens ligt hier nog best veel sneeuw en is er vannacht nog maal ietsjes bij gevallen.
zelfs de straat is weer wit.
Wanneer is eigenlijk die 2 derde zonsverduistering ?
En krijgen we die nog te zien of is het dan te bewolkt?
Morgenochtend is de zonsverduistering,ook is er vannacht een goede kans op meteoren dus mijn enige wens voor komende nacht/ochtend is een onbewolkte hemel....
Overigens lijken een hoop mensen niet in de gaten te hebben dat Nederland op dit moment zo een beetje door de helft is gesneden kwa temperaturen..
De lijn loopt zeg maar van Leeuwarden soms groningen richting Breda..
Links van de lijn richting de kust heb je hoge temperaturen ( tussen de plus 2 en de plus 6 graden) en rechts van de lijn zijn de temperaturen rond of onder nul.
Dus al vriest het nu net even ergens in Twente of in de flevopolder.. hele grote stukken van (west) Nederland zitten ruim boven nul ( het is hier bv nu 3 graden boven nul)
Daarom lijkt het misschien wel zo dat er geen dooi is maar men zou beter het totaal plaatje kunnen nemen ipv de situatie lokaal en zeker als er uitspraken worden gedaan van "er is (bijna)geen dooi want het is bij mij -2" want deze is er wel degelijk net als er wel degelijk vorst is in sommige delen van NL.
Mijn boodschap is .. pak het totale plaatje en kijk niet alleen in je eigen tuin als je uitspraken wilt doen over de algehele situatie in NL.. bij mij is het nu -18... in de vrieskist..
En dus ook niet zeggen dat het Lente wordt/is als het in het oosten vriest of net boven nul is he
moet je nu zien temps van 10 graden haha.
Het rijzen en sporten gaat gelukkig wel beter met deze temps.
rijzen=opstijgen, opgaan....of bedoelde je reizen ??? | Gewijzigd: 3 januari 2011, 09:22 uur, door Brisk
Ja, http://vakman.weerdirect.nl
mmm do t/m ma iig geen vorst in NL zo te zien.
en t/m de 19 ook niet echt heel erg winter
Is wel heel erg LT, dus het kan nog alle kanten op.....duimen maar! | Gewijzigd: 3 januari 2011, 09:29 uur, door Brisk
Ga er maar van uit dat de temps tot max 8 C oplopen (zie ensemble verwachting),mogelijk ergens een graadje warmer.Als je enkel kijkt naar wat max haalbaar is (zowel positief als negatief) valt het altijd tegen.....
LOL die GFS kaart op weerdirekt is wel apart:als ik max temp opvraag voor woensdag geeft hij voor limburg -8C tussen 0 en 6 uur,vraag je daarna de min temp dan is het -7C.....
omdat het vaak erg lage temps aangeeft en kan me herinneren dat er -10 a -20 werd aangegeven voor deze week
Ik heb terug zitten kijken, maar ik kan niets vinden wat betreft die temperaturen voor deze week!!!
Volgens mij had je een keer een LT plaatje gepost met koude temps die niet zijn uitgekomen. Ik weet niet of het voor deze week was. Ik weet het eigenlijk allemaal niet zeker. | Gewijzigd: 3 januari 2011, 10:16 uur, door Brisk