Wel iets beter als de vorige maar toch...
beter dan het doorbreken van een WC, want als dat zou gebeuren ben je verder van huis.
Hoe dan ook, GFS berekent voor zaterdag toch nog 7 graden i.p.v. de 5 die Jan net zei, maar zie toch echt 7 graden staan voor het zuiden van NL. In België zelfs 8 graden. Is toch vrij zacht voor begin januari.
gfs run is kouder hoor, -10 staat terug op de kaarten en ook sneeuw wordt opnieuw verwacht. Als dit de trend, maar dan nog iets kouder, wordt ben ik zeer tevreden.
ja hij is wel wat kouder, maar komende week zeker nog geen winterse hoogstandjes. Gewoon kwakkelweer. Met tegen het weekend zelfs gewoon zacht weer.
De kaart die jij liet zien is voor 16 januari, is nog veels te ver weg om die al serieus te nemen in mijn ogen.
Duurt nog 2 weken voordat het zover is! En of het een trend is weet je niet, eerst maar eens de volgende runs afwachten.
Hoe dan ook, GFS berekent voor zaterdag toch nog 7 graden i.p.v. de 5 die Jan net zei, maar zie toch echt 7 graden staan voor het zuiden van NL. In België zelfs 8 graden. Is toch vrij zacht voor begin januari.
Midden Nederland
mee eens, want die is zeker nog niet voorbij. Kansen genoeg denk ik zo, maar verwacht ze pas half januari. | Gewijzigd: 2 januari 2011, 18:05 uur, door Maarten Dings
De vorst komt terug rond 10 januari en ik snap niet echt wat het probleem is met licht negatieve temperaturen overdag en licht negatieve temperaturen 's nachts ....
Daarna wordt het volgens de run kouder maarja lange termijn
ik moet zeggen de +10°C en dooi van enkele dagen lang staat er alvast niet meer op
Inderdaad,
En met dat treintje van laagjes over de noordelijk Noordzee richting nl is er inderdaad niet te spreken van een echte wc, echter zonder blokkade's staan we wel meest onder een westerlijke invloed! Het blijft maar tollen met die laagjes, en dat is de kern van het gezeur qua temp in de pluim lijkt mij.
Een "stabiele" vorstperiode kunnen we aankomende anderhalve week dus ook wel vergeten lijkt mij.
De vorst komt terug rond 10 januari en ik snap niet echt wat het probleem is met licht negatieve temperaturen overdag en licht negatieve temperaturen 's nachts ....
Daarna wordt het volgens de run kouder maarja lange termijn
ik moet zeggen de +10°C en dooi van enkele dagen lang staat er alvast niet meer op
Ik zie nog steeds een dikke 7°C en dooi staan voor Limburg De winter komt heus wel volledig terug, maar na het weekend denk ik.
Moet dat laagje wel liever nog iets zuidelijker trekken, anders neemt hij warmere bovenlucht mee, maar 't kan wel leuk worden.
Het begin is er. Nu een kwestie van mooi in de gaten blijven houden.
Het begin is er. Nu een kwestie van mooi in de gaten blijven houden.
ga ik doen....
(trouwens voor iedereen die nog niet heeft meegedaan aan de poll over het "mooiste weerwoord 2010" - hier nog een keer de link:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=23090
In deze link http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=23091 kun je er iets meer over lezen... | Gewijzigd: 2 januari 2011, 18:37 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Lijkt mij meer wishfullthinking wat sommige forumleden hier opteren. Voor de bouw zou het prima zijn dat het eens echt gaat dooien, dit kost heel veel banen als het voortdurend blijft kwakkelen of weer gaat vriezen.
Zoals de voorbije dagen dooi werd voorspelt stond het hier ook nu is de dooi gevolgd door kouder weer volgens GFS dit staat gewoon op de kaarten ....
Daarmee zeg ik niet dat het gaat uitkomen maar de kans is er
Lijkt mij meer wishfullthinking wat sommige forumleden hier opteren. Voor de bouw zou het prima zijn dat het eens echt gaat dooien, dit kost heel veel banen als het voortdurend blijft kwakkelen of weer gaat vriezen.
Voor de betere kaarten en pluimen moet je betalen, de "peppie en kokkie" kaarten kunnen wij (als leek) inzien op de gratis sites
???
Meeste is gewoon gratis te vinden op inet.... waarom zijn GFS e.d. "peppie en kokkie" kaarten ???
Right; daarom moeten sommigen ook leren lezen ... het zijn VERWACHTINGEN die je kunt volgen met kaartjes maar hebben NU nog geen betekenis