Ik geloof dat dit ook van toepassing is deze winter.
Zie het maar als adempauze, die aanstaande dooi vanaf donderdag/vrijdag... Want deze winter is nog heel wat van plan met ons.
GFS laat nog steeds vanaf het midden van de maand een forse kou-uitbraak zien. Ik weet dat het ver weg is maar zit toch alweer een paar dagen in de kaarten.
Edit, volgens de laatste run misschien zelfs al wat eerder. | Gewijzigd: 2 januari 2011, 17:32 uur, door Rutte31
idd een mooie run, maar heb ook tig runs gezien hiervoor die voor een WC gingen, dus wacht het eerst rustig af zou ik zeggen. Want ook deze run zal waarschijnlijk toch niet uitkomen.
nee ik zei dat omdat er een donkere buienlucht overtrok
Ik geloof dat dit ook van toepassing is deze winter.
Zie mijn vorige post.
--------------------
"Toch lijkt het erop dat, als we het totale groepje van zestien winters bezien, de winterliefhebber niet hoeft te vrezen dat we het allemaal nu al gehad hebben. Vijf winters verliepen in totaal ‘gemiddeld’ qua vorstproductie, en zeven winters, bijna de helft dus, verliepen kouder. Sterker nog, deze zeven winters leverden allemaal méér Hellmannpunten op dan de afgelopen winter, die bepaald niet zacht was, lang duurde en sneeuwrijk verliep. De topper is natuurlijk de koudste winter van de vorige eeuw, die van 1963, die op 5 december 1962 al tot een Hellmanngetal van 18,3 punten was gevorderd. Het zouden er uiteindelijk 345,9 worden…
Kortom, de weerspreuk klopt vaker niet dan wel en zou beter kunnen luiden: ‘Zwaait Thialf al vroeg zijn staf, ook daarna wacht hij zijn kansen af!
Bronnen: Meteo Consult, KNMI, eigen archief, ‘De barre winter van negentig’ van Hans de Jong, ‘Bar en boos, zeven eeuwen winterweer in de Lage Landen’ van J. Buisman."
Dat gelul/bijgeloof zonder feiten begint ook wel oud te worden.
| Gewijzigd: 2 januari 2011, 17:51 uur, door Shadow112
pffff, je leeft nog
Als deze GFS run uitkomt hoeven iig de tuin niet te sproeien deze week..... | Gewijzigd: 2 januari 2011, 17:53 uur, door Brisk
Met een vorstgrens die zich regelmatig terugtrekt richting Polen, en soms bij ons een plaagstootje uitdeelt in de nachten vind ik hem echt niet geweldig koud.
Wel iets beter als de vorige maar toch...
.
gfs run is kouder hoor, -10 staat terug op de kaarten en ook sneeuw wordt opnieuw verwacht. Als dit de trend, maar dan nog iets kouder, wordt ben ik zeer tevreden.