Dit scenario zal de komende 2 weken eerder regel dan uitzondering zijn oftewel een redelijk normale nederlandse (kwakkel)winterperiode.Vervelend voor degenen die liever extremen zien maar het is ff niet anders.Dat de koude in de buurt zit is ook al normaal dus dat we daar af en toe een staartje van meekrijgen is best waarschijnlijk.Hopelijk gaat de drukverdeling in de 2e helft van januari zich wat gunstiger ontwikkelen voor de winterliefhebbers,als we de huidige verdeling houden komt de echte koude niet meer terug en zal deze winter ondanks de machtig mooie decemberkou de herinnering ingaan als een gewone nederlandse kwakkelwinter.......
De verwachtingen voor een uitzonderlijk koude en ook sneeuwrijk januari in delen van Groot-Brittannië en West-Europa zijn ondanks deze dooiperiode nog erg groot. Piers Corbyn blijft bij zijn standpunten en schat de kans op een koude en sneeuwrijk januari op zo'n 80%. Ook blijft hij bij zijn eerdere verwachting dat een groot deel van Groot-Brittannië (bijvoorbeeld Centraal Engeland) te maken kan gaan krijgen met een van de drie koudste januariemaanden van de laatste afgelopen 100 jaar. Piers Corbyn blijft ook bij zijn verwachting dat de winter van 2010/2011 waarschijnlijk een van de twee of drie koudste winters in de afgelopen 100 jaar.
Luchtdrukverdeling januari
Gemiddelde temperaturen januari
Neerslagverwachting januari
De verwachtingen voor een uitzonderlijk koude en ook sneeuwrijk januari in delen van Groot-Brittannië en West-Europa zijn ondanks deze dooiperiode nog erg groot. Piers Corbyn blijft bij zijn standpunten en schat de kans op een koude en sneeuwrijk januari op zo'n 80%. Ook blijft hij bij zijn eerdere verwachting dat een groot deel van Groot-Brittannië (bijvoorbeeld Centraal Engeland) te maken kan gaan krijgen met een van de drie koudste januariemaanden van de laatste afgelopen 100 jaar. Piers Corbyn blijft ook bij zijn verwachting dat de winter van 2010/2011 waarschijnlijk een van de twee of drie koudste winters in de afgelopen 100 jaar.
mooie voorspelling! hoop dat ie uit gaat komen.
nee, het zal niet een winter worden die bij de koudste 3 gaat horen, kijk gewoon even naar de cijfertjes en dat ga je gewoon niet redden, meenemende dat de dooi in ieder geval tot +/- 12 janu doorgaat. dan heb je goed nog 4 a 5 weken met vrieskast weer, en dan nog ga je de top 3 niet halen.
Datzelfde model berekent voor a.s. vrijdag 10 graden voor zeeland. Niet bepaald winters te noemen.
Ik hoop dat de kaarten/pluimen gaan veranderen binnenkort en hopen dat die Piers gelijk gaat krijgen.. | Gewijzigd: 2 januari 2011, 11:20 uur, door Maarten Dings
Verget niet dat er ook winters zijn waar het pas half januari begon en die tot de top 10 behoren Ook zijn er acht van de vijftien elfstedentochten gereden in februari
net boven nul? vanaf woensdag zal het ruim boven nul zijn
misschien dat we de 10+ vrijdag/zaterdag gaan halen als we het GFS model mogen geloven.
is gewoon gedaan met deze winter let maar op: zo dikwijls voorgekomen, te vroeg koud en tis over vanaf januri
Dat dat eerder zo is gegaan, wil niet zeggen dat dat weer zo zal gaan. Eerder behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Het zou kunnen hoor, maar andersom zou ook zeker mogelijk kunnen zijn.
Roepen we dit ook als we in de zomer een week 15 graden hebben? Ik vind het echt grote onzin omdat nu al te gaan roepen terwijl de winter 11 dagen oud is en nog 77 dagen duurt
Waarom zou het onzin zijn, de modellen wijzen (zover ik ze kan beoordelen) eerder naar dit scenario van Bandares dan een die wij allen hopen.
Dat jij het niet met Bandares eens bent en niet dezelfde verwachtingen hebt kan natuurlijk maar om dan iemands verwachting af te doen als onzin?
Waarom zou het onzin zijn, de modellen wijzen (zover ik ze kan beoordelen) eerder naar dit scenario van Bandares dan een die wij allen hopen.
Dat jij het niet met Bandares eens bent en niet dezelfde verwachtingen hebt kan natuurlijk maar om dan iemands verwachting af te doen als onzin?
Grote onzin vind ik het om nu al te zeggen dat het gedaan is met de winter, meer kan ik er helaas niet van maken. Je moet voor de gein is de topics van vorig jaar lezen