lol je pakt wel de enige dag in de run waarbij de temperatuur rond dat getal komt...
hieronder heb ik 1 plaatje van de MINUMUM temps tot 15 januari en alle kaarten (op die van de woensdag na en een paar losse andere) zien er ongeveer zo uit.. groen groen groen... grmbl Next run please !
ja klopt ;ik heb het niet over een LT gehad (kijk op een redelijke ST)
Maar de GFS lange termijn kaartjes zijn nog nooit uitgekomen dus zal ook nu weer niet gebeuren denk ik
Daarbij kunnen de runs @ middellange termijn nog zeer sterk veranderen! Vorige week ofzo ging GFS voor super koud weer met echt heel de run vrieskou ... 2 runs later was het voor diezelfde dagen al +5°C ...
Kan dus ook in de omgekeerde richting ...
De winter gaat ons wel duidelijk eens wat rust geven en zeker veel minder aanwezig zijn de komende dagen (woensdag/dinsdag wel koud) maar ik ben er van overtuigd dat de winter nog terug komt!
hehehe ja 1 dag is idd wel st.. maar goed we zullen zien wie weet.. en anders gaan we toch de tuinstoelen weer buiten zetten... geeeeeeeeintje !!! ( voordat ik er allemaal reactie op krijg )
vind het overigens niet verkeerd dat het wat rustiger is.. nu leest men tenminste elkaars posts weer... viel me op dat dit niet gebeurde in de rush de afgelopen weken.. vandaar dat ik toen ook maar gestopt ben met posten... | Gewijzigd: 2 januari 2011, 00:12 uur, door Callie-P
Laatst gewijzigd: 1 januari 2011 23:22
RIJSWIJK - De ANWB waarschuwt voor gladheid in het hele land. De verkeersdienst doet dat omdat veel mensen daar door de schone straten en het zonnetje zaterdag misschien niet op bedacht zijn.
Vooral in het noordoosten van het land zijn meldingen gedaan van gladde wegen. In de buurt van Arnhem was het op sommige plaatsen ''spekglad''.
Maar de woordvoerder benadrukt dat het zaterdagavond en in de nacht op zondag in het hele land verraderlijk glad kan zijn. Volgens hem is de verwachting dat het ook in Noord- en Zuid-Holland glad kan zijn.
Het KNMI maant ook tot voorzichtigheid. Door bevriezing en opvriezing van natte weggedeelten kan het zaterdagavond en in de nacht plaatselijk glad zijn. Ook zondagochtend en -avond kan het glad worden.
P.s aktueel voor mijn deur spiegelglad op straat
Geven ze die nu pas uit? Vanmiddag om 16:00 uur waren hier al 2 aanrijdingen in de straat door opvriezen. We hadden gewandeld, we konden beter op de ijsmassa lopen, dan op de gestrooide wegen die waren opgevroren en spekglad. Aan de grond vriest het nog gewoon.
Ziet er heftig uit. Hopelijk komt het niet uit. Maar ja dat hoord wel bij een vuile winter.
Kraak helder hier. en de bestratingen glinsteren er over. afgelopen nacht viel er ook nog wat ijzelachtige neerslag.
Temp iets dalende. van -0,2 nu -1,8gr. lijkt een mooie dag te gaan worden. met een paar buitjes zo te zien vanaf de noordzee.
Trouwens is planeet Venus voor de opkomst zon prachtig te bewonderen in het zuid oosten. | Gewijzigd: 2 januari 2011, 08:29 uur, door wiggelrode
Ik zou zeggen lichte sneeuw, maar dat hangt misschien af wat de definitie van zwaar is
Maar inderdaad hier in Marum ook goeie sneeuw
Edit: nu geen sneeuw meer hier | Gewijzigd: 2 januari 2011, 08:55 uur, door maestros