ja denk het wel helaas. Echt zacht wordt het niet, maar een winters scenario is het ook niet.
Gekwakkel wat de klok slaat (nog steeds)
Een pluspunt: die WC die het GFS voorziet zie ik in deze pluim gelukkig niet terug.
het komt. maar dan pas ,als je denkt ik haal de zomerkleren uit de mottenballen
dat is in mei, en dan komt die winter echt niet hoor
is nog te ver eigenlijk maar ?
Zoals M.dings zegt is dat de temperatuur op hoogte.. die is voor sneeuwliefhebbers belangrijk omdat de temperatuur op 850hPa ( 1,4 km) ongeveer -10 moet zijn om de sneeuw als droge sneeuw te laten vallen ( natuurlijk moet het beneden ook vriezen )
Dus dat grafiekje is niet echt positief voor sneeuw.. tis een net niet grafiekje | Gewijzigd: 1 januari 2011, 22:09 uur, door Callie-P
Dus dat grafiekje is niet echt positief voor sneeuw.. tis een net niet grafiekje
snap ik ,maar de 2m temp liggen ook rond de -6 rond die data
maargoed het blijft ver weg
Gekwakkel wat de klok slaat (nog steeds)
Een pluspunt: die WC die het GFS voorziet zie ik in deze pluim gelukkig niet terug.
Zelf ben ik niet zo een fan van de pluimen.. met name omdat de KNMI pluim er redelijk vaak naast zit... ( vooral de lange termijn)
Je kan beter de pluim pakken die Jan aan het begin post en laat verversen..
Hier voor 1 keer de huidige pluim en daar zie je dat GFS voor een vervelend scenario gaat ( volgens de pluim) maar waarbij je ook ziet dat de berekeningen ongeveer voor de helft verdeeld zijn over de nul lijn.
Waar ik bij de pluim meer naar kijk is waar de meeste berekeningen zich bevinden,dit gebruik ik als een extra'tje wat je kunt gebruiken bij een verwachting maar de core blijven de kaarten.. | Gewijzigd: 1 januari 2011, 22:17 uur, door Callie-P
maargoed het blijft ver weg
Nou is leuk dat je dat aankaart.. stel dat de 850 hPa dus op een temp zit die geen sneeuwtemp is maar het vriest wel beneden.. dan krijg je geen regen of sneeuw maar dan krijg je ijzel..
lol je pakt wel de enige dag in de run waarbij de temperatuur rond dat getal komt...
hieronder heb ik 1 plaatje van de MINUMUM temps tot 15 januari en alle kaarten (op die van de woensdag na en een paar losse andere) zien er ongeveer zo uit.. groen groen groen... grmbl Next run please !
In Emmen hebben we op dit moment sneeuw. En vanaf vanmiddag spekgladde straten.
Doordat er eerst dooi geweest is en er opvriezing plaatsvindt is het voor velen een totale verrassing.
Op sommige straten is een spiegel te zien in het licht van de koplampen van je auto.
Vervolgens laat je het gas los of als je gaat remmen en je glijdt meters door.