Inderdaad, we zijn nog maar net begonnen! Maar even die ouwe zooi wegdooien en na een korte pauze verder met deel twee van deze prachtige winter. Al hoop ik voor de schaatsliefhebbers dat er nu een goede ijs-periode komt!
is het weer.
Het blijf gissen en voorspellen mooi toch.(navelstaren)
Het weer is zo prachtig mieters mooi en bijna elke dag heeft
het weer iets anders in petto.
En wij navel staren met zijn alle bij Jan oeps
sorrie Jan kon het even niet laten.
we wachten netjes af.
begint er wel op te lijken bij de nieuwe GFS run......
Vanmorgen geland op schiphol na twee weken" warmte tanken" in de tropen.
Wel een grauwe bedoeling vanmorgen,vanmiddag een stuk beter.
Ik hoop dat we weer eens een langere periode met hogedruk te maken gaan krijgen,gewoon droog zonnig koud winterweer!!
Maar volgens mij zijn de hogedrukgebieden schaars......
Echter als we nou eens kijken wat november en december ons hebben gebracht.. eigenlijk is het vanaf het begin hollen en stilstaan geweest.. ene keer mega vorst volgende moment dooi.. gelukkig zette die dooi in eerste instantie alleen in het westen door zodat de rest van NL nog even van een mooi winterlandschap kon genieten.
Maar de winter is nog niet 1 keer stabiel geweest.. niet 1 keer is er een moment geweest waarbij wij niet op het randje zaten van mega dooi of van een mega koude periode...
Als deze trend zo doorzet dan zal deze kwakkelperiode ook eindigen en zal er zeker weer een periode van kou komen en natuurlijk gevolgd door weer een periode van dooi..net zo lang totdat het lente wordt.
Natuurlijk hoop ik ( al sinds november ) op stabiel winterweer maar ergens heb ik het gevoel dat dat er niet gaat komen en dat we mogelijk nog wel op de schaats zullen staan maar elke keer weer net... of niet.
Kortom gewoon een normale Nederlandse winter met een niet te vergeten ontzettend mooie witte kerst ..
Overigens is het hier in het westen ( den haag; ik zal niet voor het hele westen spreken ) al de hele week ruim boven nul wat mooi de grote verschillen in het land aangeeft.. | Gewijzigd: 1 januari 2011, 17:31 uur, door Callie-P
Ik durf te wedden als er nog eens een koudegolf komt dat het hier plots weer super hectisch is ,ik geniet toch wel even van de rust hier ....
Nu even nieuwe GFS bekijken ik las al zoiets dat die beter was dan de vorige
EDIT: Nieuwe run GFS is nog steeds natuurramp :s
Ik vind dat we een prachtige winter gehad hebben en kan nu niet wachten tot er weer knoppen aan de bomen komen, de lentevogels weer beginnen te zingen en ik weer zonder jas naar buiten kan.
Proost!
Ik vind dat we een prachtige winter gehad hebben en kan nu niet wachten tot er weer knoppen aan de bomen komen, de lentevogels weer beginnen te zingen en ik weer zonder jas naar buiten kan.
Proost!
Amen to that!!!
Van mij mag die oude zooi nu ook wel wegsmelten. Na een week of 2-3 heb ik er echt ff genoeg van. Het dooit al bijna de hele week, maar het is nog niet weg. Als er nieuwe sneeuw komt ben ik de rommel alweer vergeten en de zooi in huis. (Constant natte sokken omdat er weer ergens sneeuw ligt te smelten.) En sta ik toch weer blij naar buiten te kijken hahahaha... Maar de lente vind ik toch wel weer zeer welkom...
Voor mij mag de winter weer full speed doorduwen nu want 8°C zie ik niet erg zitten!
Januari is de koudste maand normaal en GFS maand verwachting verwacht dat de maand ongeveer 1à2°C kouder zal zijn dan normaal en de komende dagen verwachten ze vrij zacht weer dus tja eind januari zal gaan knallen denk ik
Januari is de koudste maand normaal en GFS maand verwachting verwacht dat de maand ongeveer 1à2°C kouder zal zijn dan normaal en de komende dagen verwachten ze vrij zacht weer dus tja eind januari zal gaan knallen denk ik
1,5 maand? Nog wel meer denk ik zo. In maart kan het ook nog aardig winteren hoor. Ik denk ook dat januari nog wel het één en ander in petto heeft betreffende winterse kou. Dit is slechts een tussenstop...
Voor mij mag de winter weer full speed doorduwen nu want 8°C zie ik niet erg zitten!
Kom maar op,ben nu dat druilweer wel weer zat.
Dat sommigen aangeven dat de winter nog moet beginnen is natuurlijk een lachertje. We hebben één van de koudste decembermaanden gehad van de laatste 100 jaar, kom zeg.
In Twente lag het gemiddelde zelfs op minus -2,4 graden !! Nog veel kouder dan de Bilt. Ik kan mijzelf heel goed vinden in het verlangen naar de lente. Het is als je moet werken ( en dagelijks veel moet reizen/ of op de fiets naar je werk gaat) bepaald geen pretje geweest. Het was echt afzien.
Tuurlijk is is de winter best wel mooi, bv. de Eerste Kerstdag was een van de mooiste qua weer die ik mij kan herinneren.
Maar ook ik verlang nu naar even een rustmoment - even geen sneeuw of gladde wegen - gewoon lekker groene weilanden en ik hoorde vandaag ook al veel vogelgefluit - man dat is toch wel mooi.
Eigenlijk is juist die seizoenwisseling die het Nederlandse weer zo boeiend maakt. Nou gaarne een paar weken boven nul graden, dan eind januari even een paar weekjes droge vorst om te kunnen schaatsen en dan de lente in !!!
ik hoop het dat deze winter nog goed kan uithalen naar nog meer extreme kou en vele sneeuw heb hier nog niet veel gezien LAAT MAAR KOMEN