Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor St. Louis, MO.

31 Oct 2024 08:45:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:45:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Charles, MO; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:39:41

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor St. Charles, MO; St. Louis, MO.

31 Oct 2024 08:27:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO; St. Charles, MO; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:17:16

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Franklin, MO.

31 Oct 2024 08:04:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, MO; Ozark, MO; Taney, MO.

31 Oct 2024 08:03:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO.

31 Oct 2024 07:53:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Franklin, MO; Warren, MO.

31 Oct 2024 07:48:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO; Gasconade, MO.

31 Oct 2024 07:43:01

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Washington, AR.

31 Oct 2024 06:46:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Barton, MO; Dade, MO; Jasper, MO; Lawrence, MO; Newton, MO.

31 Oct 2024 04:55:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Newton, MO.

31 Oct 2024 04:55:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ottawa, OK.

31 Oct 2024 04:55:30

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Ottawa, OK.

31 Oct 2024 04:55:30
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 januari 2011, 16:31 uur | Bericht #201711
Vannacht sneeuw in Limburg?

Tyshane
Lid
1 januari 2011, 16:39 uur | Bericht #201712
Citaat van zwoof, zaterdag 1 januari 2011, 16:14 uur Laat het maar weer snel vriezen met ijspretperikelen als sneeuwpoppen, sneeuwballen, sleeën en schaatsen, zo als we de winter voor ogen hebben. Trouwens we zijn nog maar net 2 weken onder weg met de winter.
Inderdaad, we zijn nog maar net begonnen! Maar even die ouwe zooi wegdooien en na een korte pauze verder met deel twee van deze prachtige winter. Al hoop ik voor de schaatsliefhebbers dat er nu een goede ijs-periode komt!
Waarom deze advertentie?
Loezje
Lid
1 januari 2011, 17:01 uur | Bericht #201717
Het enige op deze aardkloot waar we geen grip op hebben
is het weer.
Het blijf gissen en voorspellen mooi toch.(navelstaren)
Het weer is zo prachtig mieters mooi en bijna elke dag heeft
het weer iets anders in petto.
En wij navel staren met zijn alle bij Jan oeps
sorrie Jan kon het even niet laten.
we wachten netjes af.
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 januari 2011, 17:08 uur | Bericht #201719
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 1 januari 2011, 16:30 uur Ach ja, ze lezen teveel op ******** Even een dipje en er wordt gelijk van het ergste uitgegaan. Zometeen de nieuwe run, als die koud is moet je dan lezen... Ik kan me winters voorhalen die pas echt begonnen aan het einde van januari

begint er wel op te lijken bij de nieuwe GFS run......
we zullen het wel zien.....
1 januari 2011, 17:12 uur | Bericht #201720
Citaat van Maurice Vroegrijk, zaterdag 1 januari 2011, 17:08 uur begint er wel op te lijken bij de nieuwe GFS run......

Inderdaad, weer ijsdagen in de nieuwe run, maar wel op LT
1 januari 2011, 17:21 uur | Bericht #201722
Iedereen de beste wensen!
Vanmorgen geland op schiphol na twee weken" warmte tanken" in de tropen.
Wel een grauwe bedoeling vanmorgen,vanmiddag een stuk beter.
Ik hoop dat we weer eens een langere periode met hogedruk te maken gaan krijgen,gewoon droog zonnig koud winterweer!!
Maar volgens mij zijn de hogedrukgebieden schaars......
Callie-P
Moderator
1 januari 2011, 17:24 uur | Bericht #201723
hmm de kaarten zijn op dit moment niet rooskleurig als je een winterliefhebber bent.. die zuidwest stroming die er gaat komen zou best wel eens lang(er) kunnen gaan duren dan we verwachten..

Echter als we nou eens kijken wat november en december ons hebben gebracht.. eigenlijk is het vanaf het begin hollen en stilstaan geweest.. ene keer mega vorst volgende moment dooi.. gelukkig zette die dooi in eerste instantie alleen in het westen door zodat de rest van NL nog even van een mooi winterlandschap kon genieten.

Maar de winter is nog niet 1 keer stabiel geweest.. niet 1 keer is er een moment geweest waarbij wij niet op het randje zaten van mega dooi of van een mega koude periode...

Als deze trend zo doorzet dan zal deze kwakkelperiode ook eindigen en zal er zeker weer een periode van kou komen en natuurlijk gevolgd door weer een periode van dooi..net zo lang totdat het lente wordt.
Natuurlijk hoop ik ( al sinds november ) op stabiel winterweer maar ergens heb ik het gevoel dat dat er niet gaat komen en dat we mogelijk nog wel op de schaats zullen staan maar elke keer weer net... of niet.

Kortom gewoon een normale Nederlandse winter met een niet te vergeten ontzettend mooie witte kerst ..

Overigens is het hier in het westen ( den haag; ik zal niet voor het hele westen spreken ) al de hele week ruim boven nul wat mooi de grote verschillen in het land aangeeft.. | Gewijzigd: 1 januari 2011, 17:31 uur, door Callie-P
1 januari 2011, 17:46 uur | Bericht #201728
Hello, al een paar dagen compleet niet meer actief geweest

reden is bekend

maar toch iedereen een gelukkig nieuwjaar en dat dit een goed jaar mag worden

Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
1 januari 2011, 17:57 uur | Bericht #201730
Een gelukkig 2011 en de beste wensen voor iedereen!

wel lekker dat al dat vies geworden sneeuw nu eindelijk eens goed wegsmelt.
voor de rest hoop ik nog wel op koud weer.
Henri_1
Lid
1 januari 2011, 18:03 uur | Bericht #201732
Nou iedereen lekker depri

Ik durf te wedden als er nog eens een koudegolf komt dat het hier plots weer super hectisch is ,ik geniet toch wel even van de rust hier ....

Nu even nieuwe GFS bekijken ik las al zoiets dat die beter was dan de vorige

EDIT: Nieuwe run GFS is nog steeds natuurramp :s
1 januari 2011, 18:04 uur | Bericht #201733
Ah, heerlijk dit. Het gras komt eindelijk weer onder de sneeuw vandaan, de binnenweggetjes worden weer begaanbaar, de dagen worden weer langer en de zon schijnt weer.

Ik vind dat we een prachtige winter gehad hebben en kan nu niet wachten tot er weer knoppen aan de bomen komen, de lentevogels weer beginnen te zingen en ik weer zonder jas naar buiten kan.

Proost!
1 januari 2011, 18:19 uur | Bericht #201734
1 januari en iedereen wil lente?Kom maar op met die kou!Maar ik ben bang dat die nog lang op zich laat wachten.

En allemaal een Gelukkig Nieuwjaar!!!
kiwitwins
Lid
1 januari 2011, 18:20 uur | Bericht #201735
Citaat van Simon Deurdorpe, zaterdag 1 januari 2011, 18:04 uur Ah, heerlijk dit. Het gras komt eindelijk weer onder de sneeuw vandaan, de binnenweggetjes worden weer begaanbaar, de dagen worden weer langer en de zon schijnt weer.

Ik vind dat we een prachtige winter gehad hebben en kan nu niet wachten tot er weer knoppen aan de bomen komen, de lentevogels weer beginnen te zingen en ik weer zonder jas naar buiten kan.

Proost!

Amen to that!!!

Van mij mag die oude zooi nu ook wel wegsmelten. Na een week of 2-3 heb ik er echt ff genoeg van. Het dooit al bijna de hele week, maar het is nog niet weg. Als er nieuwe sneeuw komt ben ik de rommel alweer vergeten en de zooi in huis. (Constant natte sokken omdat er weer ergens sneeuw ligt te smelten.) En sta ik toch weer blij naar buiten te kijken hahahaha... Maar de lente vind ik toch wel weer zeer welkom...
Twitter... @calaprese Enjoy nature, it's the biggest gift of all....
Henri_1
Lid
1 januari 2011, 18:31 uur | Bericht #201737
Phahahahahahaha mensen de winter is nog maar net begonnen we kunnen nog zeker 1.5maand periodes hebben met ijsdagen!

Voor mij mag de winter weer full speed doorduwen nu want 8°C zie ik niet erg zitten!
Januari is de koudste maand normaal en GFS maand verwachting verwacht dat de maand ongeveer 1à2°C kouder zal zijn dan normaal en de komende dagen verwachten ze vrij zacht weer dus tja eind januari zal gaan knallen denk ik
Tyshane
Lid
1 januari 2011, 18:35 uur | Bericht #201739
Citaat van Love Snow, zaterdag 1 januari 2011, 18:31 uur Phahahahahahaha mensen de winter is nog maar net begonnen we kunnen nog zeker 1.5maand periodes hebben met ijsdagen! Voor mij mag de winter weer full speed doorduwen nu want 8°C zie ik niet erg zitten!
Januari is de koudste maand normaal en GFS maand verwachting verwacht dat de maand ongeveer 1à2°C kouder zal zijn dan normaal en de komende dagen verwachten ze vrij zacht weer dus tja eind januari zal gaan knallen denk ik

1,5 maand? Nog wel meer denk ik zo. In maart kan het ook nog aardig winteren hoor. Ik denk ook dat januari nog wel het één en ander in petto heeft betreffende winterse kou. Dit is slechts een tussenstop...
1 januari 2011, 18:35 uur | Bericht #201740
Citaat van Love Snow, zaterdag 1 januari 2011, 18:31 uur Phahahahahahaha mensen de winter is nog maar net begonnen we kunnen nog zeker 1.5maand periodes hebben met ijsdagen!

Voor mij mag de winter weer full speed doorduwen nu want 8°C zie ik niet erg zitten!

Kom maar op,ben nu dat druilweer wel weer zat.
Henri_1
Lid
1 januari 2011, 18:47 uur | Bericht #201742
Hier wat info over december! Man zo koud!

Dit is voor België wel te verstaan ^^

December_overzicht.png
1 januari 2011, 18:56 uur | Bericht #201743
Het is weer spekglad hier. Oppassen dus.
Ben
Lid
1 januari 2011, 19:09 uur | Bericht #201744
Mooie discussie vandaag tussen de winter diehards en de lentefreaks.
Dat sommigen aangeven dat de winter nog moet beginnen is natuurlijk een lachertje. We hebben één van de koudste decembermaanden gehad van de laatste 100 jaar, kom zeg.
In Twente lag het gemiddelde zelfs op minus -2,4 graden !! Nog veel kouder dan de Bilt. Ik kan mijzelf heel goed vinden in het verlangen naar de lente. Het is als je moet werken ( en dagelijks veel moet reizen/ of op de fiets naar je werk gaat) bepaald geen pretje geweest. Het was echt afzien.
Tuurlijk is is de winter best wel mooi, bv. de Eerste Kerstdag was een van de mooiste qua weer die ik mij kan herinneren.
Maar ook ik verlang nu naar even een rustmoment - even geen sneeuw of gladde wegen - gewoon lekker groene weilanden en ik hoorde vandaag ook al veel vogelgefluit - man dat is toch wel mooi.
Eigenlijk is juist die seizoenwisseling die het Nederlandse weer zo boeiend maakt. Nou gaarne een paar weken boven nul graden, dan eind januari even een paar weekjes droge vorst om te kunnen schaatsen en dan de lente in !!!
tysio
Lid
1 januari 2011, 19:13 uur | Bericht #201746
Citaat van Tyshane, zaterdag 1 januari 2011, 18:35 uur 1,5 maand? Nog wel meer denk ik zo. In maart kan het ook nog aardig winteren hoor. Ik denk ook dat januari nog wel het één en ander in petto heeft betreffende winterse kou. Dit is slechts een tussenstop...
ik hoop het dat deze winter nog goed kan uithalen naar nog meer extreme kou en vele sneeuw heb hier nog niet veel gezien LAAT MAAR KOMEN
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.468 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 56 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 56, lezen 4 mensen het topic "Onweer en stormkansen januari 2012".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden