Ga het nog grondig lezen, maar moet nu toch echt oliebollen bakken enzo.....
uiteindelijk niet, wel medebepalend.
Alles staat met elkaar in verbinding of grijpt in elkaar over. (de bekende vlinder /chaostheorie)
Ciao Johann
Interssant stuk Johann, bedankt.
Begrijp ik het goed dat wij op basis van jouw analyse dan verscherping van de kou over Noord/Noord-Oost krijgen via een stationair lage drukgebied?
Is volgens mij dan wel een bijzondere ontwikkeling, want normaal is een stationair H boven scandinavie de driver voor aanvoer van kou. Valt dit ook onder de noemer van moderne winter?
groet, Martin
Was op radio dat we enorme mist kunnen gaan krijgen, en dat het vuurwerk wat de lucht in gaat niet meer zichtbaar zal zijn, alleen de vuurwerk op de grond zal nog te zien zijn.
Beloofd wat , ik vond het paar jaar terug wel lachen met die dichte mist
Een duidelijke en helder uitleg, hoe het een en ander boven ons werkt...!
Ik ben benieuwd, de winter is nog lang en ff een adempauze is ook wel erg lekker..
Heb net een hardloopwedstrijd gelopen, oudjaarsloop in Den Helder, geen wind en een dikke 5 graden...
Heerlijk ff..
Allemaal een goed uiteinde en tot volgend jaar
Gr Antoin
Was op radio dat we enorme mist kunnen gaan krijgen, en dat het vuurwerk wat de lucht in gaat niet meer zichtbaar zal zijn, alleen de vuurwerk op de grond zal nog te zien zijn.
Beloofd wat , ik vond het paar jaar terug wel lachen met die dichte mist
Vind er niks aan, kan ik morgen alles af gaan steken......
Goede jaarwisseling allemaal!
Goede jaarwisseling allemaal!
Inderdaad, opklaring vanuit het noorden, zal hier ook niet lang meer duren.
Je ziet overigens ook nog de sneeuwlaag op satelliet
http://www.sat24.nl/nl
Laaghangende bewolking, hoge luchtvochtigheid, dalende temperatuur, vuurwerk en windstil weer veroorzaken vannacht mogelijk killerfog. Dat is een zeer dichte en giftige mist, die ontstaat omdat in onderste honderd meter van de atmosfeer de roetdeeltjes van het vuurwerk zich ophopen.
Tijdens de jaarwisseling van 1992 naar 1993 vielen door killerfog zeven doden en meer dan honderd gewonden. Plaatselijk was het zicht in Nederland niet meer dan een halve meter. De huidige atmosferische omstandigheden zijn niet gelijk aan die van toen, maar er moet zeker rekening gehouden worden met erg slecht zicht.
Tijdens de jaarwisseling van 2007/2008 hadden we ook te maken met killerfog, in het oosten van het land werden de hulpdiensten fors belemmerd bij het uitoefenen van hun werk tijdens oud en nieuw. Het zicht bedroeg op vele plaatsen maar 10 meter. Dit jaar lijkt het er op dat het midden en het zuiden van het land wederom te maken gaat krijgen met de killerfog. Hou de situatie goed in de gaten en als u de deur niet uit hoeft blijf dan thuis!!!!
©onweer-online
Zoals al velen melden, deze gladheid is niet leuk meer.
zie foto's in gelderlander: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/acht...or-gladheid.ece
Laaghangende bewolking, hoge luchtvochtigheid, dalende temperatuur, vuurwerk en windstil weer veroorzaken vannacht mogelijk killerfog. Dat is een zeer dichte en giftige mist, die ontstaat omdat in onderste honderd meter van de atmosfeer de roetdeeltjes van het vuurwerk zich ophopen.
Tijdens de jaarwisseling van 2007/2008 hadden we ook te maken met killerfog, in het oosten van het land werden de hulpdiensten fors belemmerd bij het uitoefenen van hun werk tijdens oud en nieuw. Het zicht bedroeg op vele plaatsen maar 10 meter. Dit jaar lijkt het er op dat het midden en het zuiden van het land wederom te maken gaat krijgen met de killerfog. Hou de situatie goed in de gaten en als u de deur niet uit hoeft blijf dan thuis!!!!
deze keer dan 'ns andersom, want paar jaar geleden zat 't hoge noorden om 22u al potdicht, midden van 't land volgde toen even na de jaarwisseling (net op tijd voor 't vuurwerk). Hier is het kraakhelder zacht, en een klein briesje wind. Ik hoop dat het zo blijft!
Gelukkig maar dat die waarseloze mist hier niet komt. Want ik ga lekker knallen vannacht
Dus het zou zonde zijn als je dat vuurwerk niet ziet uitbarsten door die mist.
EDIT: Er komt hier flink wat vuurwerk de lucht in. | Gewijzigd: 31 december 2010, 14:05 uur, door Marc wiersema
Is dan een goed iets of juist niet mbt mist vanavond?
P2000 geeft al weer aardig wat container branden aan in Regio Haaglanden en al 1 autobrand in Delfgaauw..gaat goed.. | Gewijzigd: 31 december 2010, 14:09 uur, door Jdolky