Laat je wat horen a.u.b.?
Was even bij mijn overbuurman.. die rijd op strooiwagen en stond wat voort huis sleepte wat met schoenen over de straat.. tis wat zei hij.. hoezo? heb geen opdracht gekregen om te strooien (heeft eigen bedrijf zomers zand mennen) en schrijft zich in om gladheidbestrijding. en heeft meenstal swinters de job..
Maar mag niet uit eigen uitrukken.. dus die wagen staat daar met 5 kuub zout.. tis toch van de zotte. hier op de straat is niet te lopen (doorgaande weg) dus elders ook spekglad.
Benzine was bijna het gouden brandstof.. maar strooizout heeft de kop overgenomen..
Het geluk is dat vele mensen vrij tussen kerst en nieuwjaar.. anders was het een complete chaos geweest met mogelijk nog meer doden te betreuren.
Net even een doorgaande weg in Delfzijl geprobeerd. Deze was nu wel weer stroef. De zijstraat, klinkers en niet gestrooid de laatste tijd, nog wel spekglad.
Auto's rijden overigens nog wel steeds redelijk langzaam.
Jup, laatste in het zuid-oosten morgen ochtend.
Keert aarzelend terug in de nacht van Zondag
En pas overdag weer op Dinsdag
Bron gfs
het begin van nederland
alles gaat toch van boven naar beneden?
Laat de Limburgers het maar niet horen
Zelf ook al weer een klein glibbertje gemaakt met de auto. Een deel van de wegen was weg gestrooid, alleen een parkeerplaats wordt natuurlijk niet als eerste gestrooid, eventjes vergeten.
Werd trouwens op de radio gezegd dat strooien nu niet zou helpen omdat er direct weer een laagje ijs op kwam. Lijkt me wel meevallen. Mijn stoepje is 2 uur na het strooien ook nog stroef, maar ja.
KNMI... kerstvakantie?
Nu maar even uitzoeken wat de IJzel morgen mijn plannen (met de auto van Grunn naar Edam) nog in de war stuurt..
Auto's rijden overigens nog wel steeds redelijk langzaam.
Haast geen verkeer bij de weg hier. denk dat de situatie straks iets beter gaat worden want de temp loopt wat op.. maar weggedeelten zijn nog onder 0 dus link.
Ik denk als het niet meer glad is gaat men hier strooien..
Volgens mij alleen nw, w en zw boven 0 vannacht. In de loop van de ochtend pas meer plaatsen boven 0. | Gewijzigd: 30 december 2010, 19:33 uur, door Brisk
Niet te geloven hoor, misschien wil men het goud opsparen ten koste van wat op termijn nog ingekocht moet worden (het is zowat op overal) m.b.t. wat nog komt daar de winter pas is begonnen ten koste van hopelijk gaat het meevallen daar veel mensen al vrij zijn morgen.
Blijf maar binnen jongen
Hier Zuidwesten ver boven 0 nu
whoops!! hier ijzelt het nu ook
eennnnn. waar blijft die code oranje voor gelderland nou????
Als die code oranje net zo snel komt als vandaag in Grunn, dan kun je nog wel een uurtje of 4 wachten denk ik...
KNMI:
Kan Niet Meteen Informeren
Niet te geloven hoor, misschien wil men het goud opsparen ten koste van wat op termijn nog ingekocht moet worden (het is zowat op overal) m.b.t. wat nog komt daar de winter pas is begonnen ten koste van hopelijk gaat het meevallen daar veel mensen al vrij zijn morgen.
Blijf maar binnen jongen
Hier Zuidwesten ver boven 0 nu
Hier hebben ze ook al zich aangemeld bij het landelijke zout loket.. het lijken wel crisus jaren Banken/Voedselbanken/Zoutloketten en wat er nog bij gaat komen..
Maar de verandwoordelijke heren zitten nog steeds met een vette bek.. en een kalkoen gehad zo groot als een struisvogel. Er is iet goed scheef in dit land. Op alle fronten.
O ja ik blijf binnen ik waag me er niet aan. want zou het mis gaan lachen de pensioen fonds.. trouwens heb auto op erf staan (grote plein) en kan hem zo 180 graden draaien.met duwen