ok 1 dan van un tijd gelee
LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR [MKA] MELDKAMER AMBULANCEZORG :MKA AMSTERDAM/WORMERVEER/PROV WEG/HM 33.0
Regio : [LL1] Landelijk - Traumaheli / Mobiel Medisch Team (Amsterdam Amstelland)
Urgentie : [HOOG]
Eenheden : [0120901] Traumaheli Lifeliner 1 / MMT Amsterdam
is van 14.36 uur
Ik zat ook al te zoeken. Als ik het zo hoor is de situatie vrij ernstig in het noorden. Wiggelrode is de enige bron die ons voor alsnog op de hoogte houdt. Moet toch iets van in het nieuws komen zou je zeggen. | Gewijzigd: 30 december 2010, 17:07 uur, door zwoof
Ik luister via Eelde Tower
as dat zo is...heb ik niks gezegd...en baal ik er van dat er slachtoffers zijn gevallen
Hier actueel verkeers info.http://www.rtvnoord.nl/radio/radiolivepop.asp
Klopt is heel ernstig. Radio Noord geeft continue waarschuwingen. Er is inderdaad een dode gevallen bij Holwierde op de N33.
Mensen in het belprogramma gaven ook al aan dat het toch te gek is dat er nu niets gemeld wordt op het landelijk nieuws over de gladheid. Groningen telt niet mee...
Stukje DWD:
Ook in het nieuwe jaar zijn de meeste zinnen gezet op de winter. Ondanks een tijdelijke verzachting rond nieuwjaar, zal de vorst snel terugkeren. Zelfs aan de Rijn komen we dan nauwelijks uit op het vriespunt en 's nachts kan het kouder worden dan -5 graden. In het oosten en zuiden is het kouder. Ook half januari is er weinig verandering te verwachten. Het gezegde 'Kommt weiße Weihnacht, dann wird der Winter lang und hart' is dus goed van toepassing. De winter is hard, en van een sterke dooiperiode hoeven we voorlopig niet te spreken.
Verdere verwachting januari-maart:
Voor januari is er ongeveer 60% kans op een kouder dan normale en droger dan normale maand. Er zijn waarschijnlijk weer enkele koudegolven te bespeuren, en minder mildere fases. Verwacht wordt in het westen van Duitsland (waar wij dus het dichste bijzitten) 14 tot 19 vorstnachten en 5 tot 9 ijsdagen.
In februari zijn er nog 10 vorstnachten in West-Duitsland en ongeveer 2 ijsdagen. Het wordt een eerder normale maand met afgewisseld koudere en mildere fasen. Maart is nog onzeker, maar lijkt normaal te gaan verlopen.
@ DWD
das foute boel kan nergens wat vinden
geen afsluiting trafficnet.nl nu.nl nos.nl niks ?
geen afsluiting trafficnet.nl nu.nl nos.nl niks ?
Daar komen ze pas mee als het kwartje gevallen is bij de diensten.. maar geloof mij maar dat het zeer gevaarlijk is bij de weg.. nou gevaarlijk. je kan je benen niet onder de gat houden zo glad..
En de vierbaansweg tussen zuidbroek en nieuweschans is afgesloten ik woon daar aan en zie het met mijn eigen ogen... zelfs geen strooiwagen te verkennen.
Als dit in de randstad was, dan was het zeker al in het nieuws geweest.
Straks om 6 uur nieuws op tv ff kijken.....
En de vierbaansweg tussen zuidbroek en nieuweschans is afgesloten ik woon daar aan en zie het met mijn eigen ogen... zelfs geen strooiwagen te verkennen.
Het is toch van de zotten dat er doden vallen en vanuit het knmi komt niets.
Schande!
Edit: ik heb niet vaak commentaar op het knmi, maar dit is toch echt te gek voor woorden! | Gewijzigd: 30 december 2010, 17:25 uur, door Shadow112
Maarja. Net als Limburg vorige week, is Groningen maar een uithoek, en blijkbaar niet de moeite om een waarschuwing voor uit te geven. Schandalig ...
Straks om 6 uur nieuws op tv ff kijken.....
Ja idd zo gaat het wel steeds.
Droog weer tijdens de weerwisseling (2° - 3°)
Vrijdag:
Eerst nog kans op wat regen, maar verder blijft het droog met bewolkt weer. Het kwik schommelt rond de 3 graden
Vooruitzichten:
Op Nieuwjaarsdag wisselen bewolkte en zonnig perioden elkaar af. Er kan ook nog wat sneeuw vallen. Overdag temperaturen rond de 3 graden. Zondag is de zon geregeld te zien, maar er vallen ook winterse buien. Begin volgende week houdt het winterse weer nog met kans op sneeuw.
De actuele temperatuur op 80 meter hoogte in de Martinitoren in Groningen is nu 0 °C.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/radar.html