Nee je maakt een eerlijke verwachting en en ligt ons goed in over mogelijke mooiere scenario's
Niets is verandelijker dan het weer:P
| Gewijzigd: 29 december 2010, 23:12 uur, door JohnBreda
En niet te vergeten de categorie die leest, leest en nog eens leest.
Die zich niet in de discussies mengt.
Die gewoon geniet van alles wat hier geschreven wordt.
Die nooit teleurgesteld is.
Die zich soms wel stoort aan het oeverloze geklaag, gevraag en gezeur.
Maar die meestal volop geniet van al het leesvoer hier.
Kortom, de tevreden gluurders!!!
Jan als jij dat woord in je voorspelling zet dan heb ik daar een duidelijke conclusie voor ^^
Nou ja een PL voorspellen is onmogelijk dus het wordt wachten tot het zover is dus eigenlijk mogen we er nog niet over spreken ! Nou ik zag het ook op de kaarten en verschoot me een bult toen ik het zag! Zeer grote neerslaghoeveelheden + vrij koude bovenlucht ! en temp op de grond is volgens EC ongeveer 0°C!
Ik hoop dat het uitkomt zou een TOPPER zijn om de vakantie te eindigen maar ik ga er zeker niet van uit dat het gaat gebeuren.
Nou ik ga dit vooral in de komende runs op de voet volgen en kijken en vergelijken wat de verschillende models ervan denken...
Dit beloofd wat voor woensdag en donderdag!! word oppassen
Nou nog niet zo hard van stapel gaan het is nog een week dus ga je er niet op gaan vastpinnen! Het is een mooi scenario maar ik zou eerst de komende runs afwachten van zowel GFS/EC/....!
Hoop natuurlijk wel dat de voorspelling uit komt!!
Daar gaan we hier in dit topic verder over praten wat de verwachting wordt aankomende woensdag, tegen die tijd is er wel een nieuw topic en daar zal het wel of niet bevestigd worden
Blijkbaar dus iets in de trant van een mogelijke La bomba 3???????
Ik ga maar weer snel in MLS
Greetszzz,
Moneytree-Troll
GFS = RAMP! Nou GFS komt met bovenluchten van +2°C ! dus sneeuw moeten we niet verwachten volgens hen en dan hebben we het nog niet over de temperaturen aan de grond die zijn ook gewoon duidelijk positief....
Gezellig de rest van GFS kijk ik zelf niet meer .... lange termijn = de ene run -5°C de andere +10°C ... komt nooit iets van uit!
Blijkbaar dus iets in de trant van een mogelijke La bomba 3???????
Ik ga maar weer snel in MLS
Greetszzz,
Moneytree-Troll
ik hoop dat het eens uitkomt.. dan kunnen we het nieuwe jaar tog mooi starten (agter 5 dagen wel) met verse sneeuw (en oook eens voor westen, moest het uitkomen en SNEEUW zijn
Het zou mooi zijn als het uitkomt, maar zal er niet te veel gewicht aan hangen, want het kan zomaar weer veranderen. Maar goed, je hebt tot nu toe wel heel vaak bij het juiste eind gehad Jan.
Voor mij is het tot nu een top winter en een paar dagen dooi heeft ook wel weer wat.
Mwah..
Koude op 2 meter woensdag a.s. 12.00
Warm op 850hpa
Neerslag
Al met al, is gfs niet mijn beste vriend meer qua kou. Maar ec koud betekend meestal een koudere trend. | Gewijzigd: 30 december 2010, 00:02 uur, door Shadow112
Hoezo geen winter voorlopig?
Omdat het enkel het noord/noordoost van nederland is dat nog de winter in zich heeft.. hier in belgie bv niet echt meer enzo..
Hoezo geen winter voorlopig?
Heb jij even geluk, hier al een paar dagen dooi. Heel Vlaanderen en de helft van Nederland boven 0°C.
Ja Jan, met deze gedachte van Buffell kan ik helemaal meegaan...............
Zullen we het maar gewoon een "hoogtelaag" noemen, of voor mijn part "upper level low" (ULL)
Zijn we meteen van die PL discussie verlost.
Groeten in de nacht
Ciao Johann