Dat is te hopen, want voor de kust hier geeft ie voor de komende tijd 6 á 7 graden door.., daar wordt ik iig niet blijer van
Hmm lijkt dat het al met al bij jullie iets kouder is geweest. Kan komen door de noordenwind die bij ons een stukje ijsselmeer meepakt
:)
De echte dooi wordt nu telkens een dag uitgesteld, net als vorig jaar. Zag ik eerst op teletekst het steeds warmer worden richting volgende week met 6/7 graden. Nu wordt het maximaal 3/4 graden overdag. EN.. Ze geven nu weer een dag langer koud weer, met ook vrijdag erbij!
Ik moet het eerst allemaal nog zien, want het dooit hier in N-H bijna niet. Hooguit 0.3 graden.
Wat denken jullie hier van?
Nieuw beerta zal de koppositie op de ranglijst wel verbeteren komende dagen, Eelde en Hoogeveen zullen nog wel gaan stijgen
Hellmanngetallen t/m 28-12-2010
1... Nieuw Beerta 99.2 +2.9 (2)
2... Twenthe 97.9 +0.9 (1)
3... Hoogeveen 93.5 +2 (4)
4... Hupsel 92.3 +0.8 (3)
5... Eelde 91.0 +2.4
Tja, de dooi zit nu al wel een tijdje keihard in de modellen. Ik ben bang voor langere tijd kwakkelweer. Misschien in het oosten nog wel winterse perikkelen.
Modellen willen nog weleens veranderen, van broodmager naar moddervet
Soms net het weer...
Ik herinneren me winters waarin dat een winterprik werd genoemd nu is dat doodgewoon dooiweer geworden met zogezegd geen sprake van winterweer!
Volgens mij gaan we tijdelijk het kwakkelstraatje in ... hoe lang geen idee maar ik blijf erbij dat Midden tot eind Januari de winter eens stevig gaat uithalen!
Nou ja die vieze drap mag hier ook wel eens weg de straten zijn een ramp met de fiets :s
De echte dooi wordt nu telkens een dag uitgesteld, net als vorig jaar. Zag ik eerst op teletekst het steeds warmer worden richting volgende week met 6/7 graden. Nu wordt het maximaal 3/4 graden overdag. EN.. Ze geven nu weer een dag langer koud weer, met ook vrijdag erbij!
Ik moet het eerst allemaal nog zien, want het dooit hier in N-H bijna niet. Hooguit 0.3 graden.
Wat denken jullie hier van?
T'is moeilijk te voorspellen, grens koude en minder koude lucht liggen dwars over Nederland, kijk maar naar de pluimen van de afgelopen dagen, is net een achtbaan!
Als we door een verschuiving van een storing of iets dergelijks een windrichting uit oost krijgen..Zitten we binnen 2 dagen weer geheel in de kou!
Dus....
En andersom kunnen we een westelijke stroming krijgen en complete dooi, afwachten maar.
In Emmen...nog steeds wit..veel sneeuw en nog steeds koud. Nu is het circa -6 al weer en dat zal nog wel kouder worden ook.
Wat mij nu ff interesseert is het grote lage drukgebeid boven scandinavie, althans zoals die daar komende zaterdag zou komen te liggen. Als die daar inderdaad zo komt en met de isobaren dicht op elkaar, kan het wel eens leuk worden voor noord.nl met een nw wind.:-)
Wel enorme temp verschillen weer in het land:-(
Peet
Voor het (noord)oosten van het land blijft het kwik onder de nul graden. De scheiding van warmte en koude front zit zo'n beetje van Amsterdam naar oost Gelderland.
Dit wordt weer een 'koude' winter voor de helft van Nederland; 't zelfde als vorig jaar. | Gewijzigd: 29 december 2010, 16:40 uur, door xzaz
Voor het (noord)oosten van het land blijft het kwik onder de nul graden. De scheiding van warmte en koude front zit zo'n beetje van Amsterdam naar oost Gelderland.
Dit wordt weer een 'koude' winter voor de helft van Nederland; 't zelfde als vorig jaar.
Erger nog denk ik, want ook Noord Holland is toch dooi?
Peet