http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=23042
Gebeurd. Rest heeft geen schijn van kans zo te zien...
Andere hobby zoeken dan maar?
Ik stel voor om maar te stoppen met verwachtingen maken en gewoon de stoel achterover gooien en afwachten wat er gebeurt.
De echte lente dooi lijkt er nu toch ook niet te komen als ik de nieuwe runs moet geloven.
Volgens mij zitten we even in een kwakkelperiode wachtend op de perfecte omstandigheden voor een nieuwe aanval van de winter! Ik had enkele weken gezegd tegen een vriend dat de echte winter pas zal losgaan @ midden/eind januari ... ik hoop dat ik gelijk krijg ^^
Het zal geen recordwinter worden maar zekers geen lente winter zoals we die enkele jaren geleden hebben gekend.
De echte lente dooi lijkt er nu toch ook niet te komen als ik de nieuwe runs moet geloven.
Volgens mij zitten we even in een kwakkelperiode wachtend op de perfecte omstandigheden voor een nieuwe aanval van de winter! Ik had enkele weken gezegd tegen een vriend dat de echte winter pas zal losgaan @ midden/eind januari ... ik hoop dat ik gelijk krijg ^^
Het zal geen recordwinter worden maar zekers geen lente winter zoals we die enkele jaren geleden hebben gekend.
Donderdagnacht/vrijdagochtend moet bepalend gaan worden, ben erg benieuwd idd.
Zo zie je maar dat miniscule veranderingen enorme gevolgen kan hebben.Daar valt niet op te voorspellen....
Belangrijker dus om een trend neer te zetten dan exacte gebeurtenissen,op die laatste word je altijd afgerekend.
KNMI guidance:
MODELBEOORDELING:
Wat het meeste opvalt is dat de temperatuur in de grenslaag in zowel Hirlam als ECMWF 2 a 3 graden te laag wordt berekend. Dit heeft voor Nederland tot gevolg dat de neerslagsoort (NESO) die nu valt niet goed wordt weergegeven, er valt regen i.p.v. sneeuw en ijzel. De neerslagverdeling wordt wel goed opgepakt door de diverse modellen, de splitsing van de actieve neerslaggebieden wordt goed weergegeven.
Als de modellen werken met foute aannames is de uitkomst natuurlijk ook niet wat je verwacht... | Gewijzigd: 28 december 2010, 15:19 uur, door erik
Soms laat het weer zich niet voorspellen. Misschien een extra uitdaging om het wel te doen. Wat betreft de sneeuw, die mag rustig vallen, over enkele dagen (misschien morgen al) is alles weer weg. Maak me daarom niet zo druk om deze sneeuw.
Dat temperatuur kaartje klopt ook niet, want het is hier in Putten +1,5 en geen +0,4, zoals op het kaartje is te zien.
Belangrijker dus om een trend neer te zetten dan exacte gebeurtenissen,op die laatste word je altijd afgerekend.
Nou ben ik van mening dat het dapper is om dit dan juist wel te doen.
De grens hangt boven ons hoofd en een zuchtje van links of rechts heeft nu grote gevolgen, wat anders idd dan een gebied wat muurvast zit. maar desalniettemin een grote uitdaging.
Denk dat Jan wel tegen een stootje kan zo ondertussen.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=23042
Gedaan hoor Jantje
ff een domme leken vraag, waar moet die sneeuw nu vandaan komen?
Heb in omgeving capelle ad ijssel alleen forse regen gehad net.
ff een domme leken vraag, waar moet die sneeuw nu vandaan komen?
Heb in omgeving capelle ad ijssel alleen forse regen gehad net.
Hogerop zijn de omstandigheden niet goed voor sneeuw, vandaar
En geen vraag is dom he | Gewijzigd: 28 december 2010, 15:23 uur, door stratocumulus