het oosten nauwelijks?de hele grensstreek heeft aardig wat zo als ik het op de kaartjes kan zien
Ok, correctie: eerst had het westen sneeuw, toen het zuiden... ergens rond die tijd ook het oosten. Dus eerlijk = eerlijk: nu het noorden Mja... nu de wolken er nog van overtuigen...
Ik denk dat in het oosten meer sneeuw ligt dan in het westen??
Deze papbende? Liever niet.. Naarmate de bewolking nadert, wordt het warmer. Ligt nog genoeg hier trouwens
GFS06 ensembles midden Nederland
T850 hPa (temperatuur 1400 meer hoogte) en T500 hPa (temperatuur 5000 meter hoogte)
T2M (temperatuur aan de grond)
Ciao Johann
Dat zeg ik niet
Vergelijk ook nog de ECMWF00 50 EPS members voor Tmax (rood) en Tmin (Blauw) voor de komende 10 dagen met een toch wel vrij zekere zachte periode vanaf 31 december. Vanaf 5 januari nemen de "extremen" weer duidelijk toe. (dus wie weet...)
Ciao Johann
Ho ho, de friezen willen schaatsen.... de rest van het noorden wil wel sneeuw.
Aannemend dat de neerslag er niet 3 uur over doet om naar beneden te vallen, zou de enige verklaring kunnen zijn dat de onderste luchtlagen heel droog zijn? (net zo'n gevalletje als Groningen gisteren?)
Kan iemand hier in de buurt al neerslag melden?
Aahh da's best wel sneu werk dan. Iedereen wat gewonnen en jij niet. Maar de winterloterij is net begonnen. Steeds weer nieuwe ronden en nieuwe prijzen. Wie weet, de hoofdprijs ook wel een keer in Deventer. | Gewijzigd: 28 december 2010, 13:24 uur, door zwoof