Dat is het lastige gedeelte. Dat is net zoiets als al die "jan hoeveel valt in Apek*tteveen? " vragen. Google het eens denk ik dan..
Ontopic;
temp -0.7
BAR 1020.4 en stijgend
Sneeuwval zuidwest: Geldig: dinsdag 28 december 2010 vanaf ca 09 uur gedurende ca 15 uur
Sneeuwval Gelderland: Geldig: dinsdag 28 december 2010 vanaf ca 11 uur gedurende ca 12 uur
Dan nu al te gaan zuren dat er niets gevallen is, is erg triest vind ik
Hallo Jan,
Waarom houden de KNMI en Meteoconsult zich aan de voorspellingen van ECMWF? Beiden zeggen namelijk, dat vanaf vrijdag gaat dooien. Dit zie ik ook weer terug in de pluimverwachting van ECMWF, maar GFS heeft een iets kouder scenario in het verschiet voor vrijdag.
Eenmaal goed wakker wist ik het weer,oh ja ik ben op vakantie in thailand.
Het is hier nu ook winter,mij krijgen ze het zwembad niet in,water is te fris.......
Tocht blijft het vreemd om de lokale bevolking met mutsen en jassen aan te zien bij +20 graden!
Ik hoop op nog een paar mooie en warme dagen voordat ik weer naar de kou terug moet.
Waarom houden de KNMI en Meteoconsult zich aan de voorspellingen van ECMWF? Beiden zeggen namelijk, dat vanaf vrijdag gaat dooien. Dit zie ik ook weer terug in de pluimverwachting van ECMWF, maar GFS heeft een iets kouder scenario in het verschiet voor vrijdag.
Daar zullen ze wel een contract mee hebben, overigens KNMI werkt met Hirlam en daarnaast ook ECMWF, UKMO. WRF en af en toe GFS. Het is momenteel erg moeilijk om een verwachting te maken op langere termijn en daardoor kiezen ze de makkelijkste oplossing
En ik vind het niet echt zeuren hoor. Het blijkt gewoon nowcasten en dan is het ook 'now'reageren. En de feiten zijn dat het zou moeten sneeuwen maar het het niet doet. Dus logisch dat dat gezegd wordt. Zolang Vlissingen roept dat er niets valt, weet de rest waar we aan toe zijn. Toch?! En de positievelingen houden het dan mooi in evenwicht ... want die lees ik ook graag
*staat op, neemt de hoed af en maakt een diepe buiging*
klinkt logisch
Volgens het GEM model wordt in de loop van vrijdag de bovenlucht (850Hpa) alweer kouder. Zouden die Kanadezen goed zitten ?
Uiteraard is de weersverwachting een soort van loterij, je wint wel of je wint niet. Maar deze site heeft men het heel erg vaak bij het juiste eind waardoor er verwachtingen geschapen orden t.a.v. de verwachtingen zoals ze hier gedaan worden. Als deze verwachtingen dan niet exact uitkomen, zijn er mensen die dat willen melden net zo goed als er gemeld wordt dat het wel correct was verwacht.
Moeten wij deze mensen dan als negatief afschilderen? Ik denk van niet
*Niets is zo veranderlijk als het weer* klopt gewoon als een bus.
*/Nowcast modus aan/*
Heerhugowaard meldt geen sneeuw, de tuin is bijna sneeuwvrij inmiddels
*/Nowcast modus uit/*
Volgens FDB van het KMI werkt yr.no zonder menselijke interpretatie. Dat zou eea kunnen verklaren.
vergis je nooit in een canadees,nee het zou wel weer leuk zijn winter
is al zo tijd geleden
Uiteraard is de weersverwachting een soort van loterij, je wint wel of je wint niet. Maar deze site heeft men het heel erg vaak bij het juiste eind waardoor er verwachtingen geschapen orden t.a.v. de verwachtingen zoals ze hier gedaan worden. Als deze verwachtingen dan niet exact uitkomen, zijn er mensen die dat willen melden net zo goed als er gemeld wordt dat het wel correct was verwacht.
Moeten wij deze mensen dan als negatief afschilderen? Ik denk van niet
*Niets is zo veranderlijk als het weer* klopt gewoon als een bus.
*/Nowcast modus aan/*
Heerhugowaard meldt geen sneeuw, de tuin is bijna sneeuwvrij inmiddels
*/Nowcast modus uit/*
Het probleem is dat als er sneeuw verwacht wordt, mensen op een radar gaan zitten kijken en bij het eerste beste frontje wat over/bij hun woonplaats komt gelijk alles willen wat er voor die 'dag' verwacht wordt.
Dingen als:
-Volgens buienradar moet het nu bij mij sneeuwen....er valt niks (radar geeft niet actief front weer/men houd geen rekening met valsnelheid enz).
- Neerslag laat op zich wachten....het wordt gelijk de hele dag niks meer.
Als er nu vanavond/morgen niet het verwachte aantal cm's sneeuw ligt en je meld dat dan hier zal dat geen probleem zijn. Maar nu al beginnen te klagen dat het niks wordt..... sorry maar daar kan ik met mijn pet niet bij!
Mensen die hier de laatste weken online zijn en een beetje meelezen weten dat het elke keer weer gebeurt als er sneeuw verwacht wordt.
Complimenten/klachten....... wacht tot de periode van de verwachting voorbij is!
Just my 2 euricents!
Heb jij daar van die plaatjes voor nodig?
Ik moet om 13:00 werken, dus vanaf dan verwacht ik pas sneeuw. Waarom? Omdat ik tot nu toe elke keer de l*l ben op het werk als er sneeuw geschoven moet worden. Nog niet een van mijn collega's heeft hoeven schuiven deze winter. Ik ga er dus gewoon van uit dat hier de sneeuw pas vanaf 13:00 valt! | Gewijzigd: 28 december 2010, 10:11 uur, door Brisk
In Tilburg is het nog steeds droog!