za 1 jan is bijna geen spreiding te zien
terwijl dat voor woensdag en donderdag juist wel is.
dus in mijn ogen is de onzekerheid op korte termijn groter
de omgekeerde wereld dus.
Neem daarbij ook even in gedachten dat de pluimen de laatste tijd op lange termijn zeer snel wijzigen. Het kan morgen dus weer anders zijn. Er is op dit moment gewoon een te complexe situatie om zomaar van de pluimen uit te gaan.
pluimen geven wel een indicatie waar het heen gaat. trend dus. Na oud en nieuw zie ik het gewoon zachter worden.
Dat is het beeld nu, dat het misschien nog gewijzigd wordt is afwachten. Eerst maar eens zien of dat gaat gebeuren.
GFS is ook helemaal teruggekomen van een ijskoud scenario naar saai winterweer met dooi overdag en amper vorst in de nacht. We zien wel.
Dat is het beeld nu, dat het misschien nog gewijzigd wordt is afwachten. Eerst maar eens zien of dat gaat gebeuren.
GFS is ook helemaal teruggekomen van een ijskoud scenario naar saai winterweer met dooi overdag en amper vorst in de nacht. We zien wel.
Precies, en dat kan dus ook zo weer de ijskoude optie worden. Of lekker kwakkelen....
We zitten gewoon niet duidelijk in de warme of koude sector. En daarbij kunnen er binnen onze landgrenzen al behoorlijke verschillen zijn. De nul lijn ligt in veel berekeningen over of net naast Nederland, iets opschuiven en we hebben dikke dooi of vette vorst...
Time will tell.
Zeker als de laatste 2 pluimen vergelijkt, enorme diepe koude dip t.o.v. de vorige in zeer korte tijd..en daarna kwakkelen oftewel ik weet het niet!
WO DO VR ZA
10 % 10 % 20 % 20 %
50 % 30 % 20 % 40 %
mm 4 mm 1 mm 1 mm 1 mm
Min / Max -3 0 -10 -4 -12 3 -1 2
Wind ZO 2 NW 2 NW 3 NW 3