Hmm is dat niet gebaseerd op de oude gfs run?
Volgens gfs is het nu van woensdag tot zaterdag over met de vorst.
grrrbmll | Gewijzigd: 27 december 2010, 17:13 uur, door Shadow112
het blijft lastig voorspellen sneeuwval .waar? hoeveel?
zwartsluis zou alle voorspellingen opgeteld al bijna 25 cm voorspelt zijn.
echter ligt dr 5 a 8 cm dus pin je nergens op vast, de winter is net begonnen
Morgen gaat het in de loop van de ochtend vanuit het zuidwesten licht sneeuwen. Het sneeuwgebied breidt zich gedurende de dag langzaam verder uit over het land, alleen het noordoosten lijkt droog te blijven. In totaal kan er dan tot en met morgenavond 2-5 cm verse sneeuw vallen. Er is een kans dat de neerslag in het zuidwesten overgaat in regen wat aanleiding kan geven tot ijzel. De middagtemperatuur loopt morgen uiteen van -3 graden in het noordoosten tot rond het vriespunt in Zeeland. De zuidoostenwind is overwegend matig, kracht 3 tot 4, aan zee en op het IJsselmeer vrij krachtig, 5.
| Gewijzigd: 27 december 2010, 17:17 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
nou die van gisterochtend was anders nog erger, maar tsjah ik hoop dat het nog omslaat maar ik vrees toch een noordelijke stroming vanaf donderdag helaas
Kan mij niet herrineren dat die run de koude helemaal tot Polen liet terugtrekken.
de trend in de kaarten en pluimen naar "warmer" weer is al vanaf afgelopen vrijdag wel gezet helaas.
maar er moet toch nog minstens 1 noemenswaardige vorst/sneeuwperiode komen
Ik zie niet zo heel veel verschil met de 06u-run hoor. Behalve dan dat de lange termijn ietsjes kouder is geworden.
EDIT: Voor de nog langere lange termijn niet kouder, maar dit is dan ook nog wel héel ver weg.
Dooi zal er wel komen de komende dagen, maar temperatuur blijft nog altijd op (of zelfs onder) normaal voor de tijd van het jaar.
Kou blijft duidelijk in de buurt, dus een volgende run kan zomaar weer een stuk kouder zijn (uiteraard ook warmer, maar dat zeggen we maar niet. ). | Gewijzigd: 27 december 2010, 17:34 uur, door vdweste
Ach ja we zijn wel wat verwend geworden.
We zullen zien of die winter verpester inderdaad zo dicht tegen ons landje aankomt
Dooi zal er wel komen de komende dagen, maar temperatuur blijft nog altijd op (of zelfs onder) normaal voor de tijd van het jaar.
Kou blijft duidelijk in de buurt, dus een volgende run kan zomaar weer een stuk kouder zijn (uiteraard ook warmer, maar dat zeggen we maar niet. ).
paulusma verwacht rond oud en nieuw of helft eerste week januari
lange stabiele vorstperiode, iemand idee waar hij dit wegtovert ?
Kou blijft duidelijk in de buurt, dus een volgende run kan zomaar weer een stuk kouder zijn (uiteraard ook warmer, maar dat zeggen we maar niet. ).
Waar zie jij die kou dan? Vrijdag vind ik al best lange termijn.