Dan ontopic: PP verwacht dat de storing het noorden van het land niet gaat halen. Volgens hem komt deze storing boven het midden van het land tot stilstand. Met als gevolg: dooi in het zuiden en westen, vorst in het noorden en oosten. Deze situatie blijft tot ongeveer 31 december. Daarna onzeker.
Ik zit met mobiel op inet dus kan geen gifjes posten.
Zelf GFS kaarten kijken doe je hier:
http://vakman.weerdirect.nl/ | Gewijzigd: 27 december 2010, 08:23 uur, door Brisk
De nacht naar dinsdag verloopt bewolkt met lichte, in de oostelijke regio’s matige vorst. In de loop van de nacht gaat het in het zuidwesten lichtjes sneeuwen. Dinsdag overdag trekt het sneeuwgebied van zuidwest naar noordoost over ons land. In het zuiden en westen gaat de sneeuw mogelijk over in regen: wellicht komt het daarbij ook tot ijzel. Zeker is dat echter allerminst! De middagtemperaturen lopen uiteen van +3 in Zeeland tot -1 in Groningen. Er waait een zwakke tot matige wind uit het zuidoosten.
Woensdag is er nog steeds kans op winterse neerslag. Daarna wordt het onder invloed van hogedruk droger. De positionering van het nieuwe hoog is van cruciaal belang voor zich ‘herstellend winterweer’. Zoals het zich nu laat aanzien neigt de wind vrij snel naar het noordwesten en komt de aanvoer van minder koude (zee)lucht op gang.
@JV | Gewijzigd: 27 december 2010, 08:31 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
| Gewijzigd: 27 december 2010, 08:31 uur, door jaapverheij
Na deze witte kerst volgt een winterweek met lichte tot matige vorst. Het noorden en noordoosten lijken de meest koude gebieden te blijven. Dinsdag zal een dooiaanval vanuit het zuidwesten weer voor overlast gaan zorgen, maar de grens met de zachtere lucht komt waarschijnlijk halverwege ons land stil te staan. Na dinsdag zullen we in de nachten meest lichte tot matige vorst hebben en overdag temperaturen rond het vriespunt tot een paar graden in de plus of in de min. Oud en nieuw zullen kwakkelend verlopen met, net als de gehele week, kans op gladheid door sneeuw en de kans op ijzel. Ik verwacht nog geen volle dooi, maar het is ook geen volop winterweer. Zo zal de temperatuur op nieuwjaarsdag overal boven nul uitkomen. Ik verwacht nog altijd dat januari met een stabielere winterperiode komt. Deze winterperiode moet rond oud en nieuw inzetten. Lukt het niet rond oud en nieuw dan zal het halverwege de eerste week van januari zijn.
Haalt slingers weg, ruimt feest-hoedjes op, belt bakker dat taart niet meer nodig is........
Ach lange termijn.... We weten allemaal hoe dat zit, EC is nu ook ineens lekker te noemen in een periode van 5 dagen... Ik maak me niet druk om
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21