Na woensdag zijn de minimum temperaturen -9/-10C.
Dus ....
Licht dooi, later weer gevolgd door flink wat vorst.
En ook steeds droger wordend weer. Dus geen sneeuw meer.
Wel goed nieuws voor de schaatsliefhebbers want die zijn nu wel uitgekeken op de sneeuw.
Bron KNMI:
Ma Di Wo Do Vr Za
Zonneschijn (%) 40 10 10 20 10 10
Neerslagkans (%) 10 60 40 20 30 30
Neerslaghoeveelheid (mm) 0 0/5 0/2 0/1 0/1 0/1
Minimumtemperatuur (°C) -3/1 -8/-3 -4/0 -9/3 -10/-2 -10/-1
Middagtemperatuur (°C) -2/2 -1/1 0/3 -6/3 -3/1 0/3
Windrichting Z ZO Z NO NW NW
Windkracht (bft) 3 3 2 3 3 3
Uitgifte: 26/12/2010 18.25 uur LT | Gewijzigd: 26 december 2010, 22:32 uur, door Han
Heb jij liggen slapen vandaag? In Arnhem heeft de hele middag iig de zon geschenen.
Hier in de buurt is vanmiddag nog een zonnescherm (ja de zon scheen hier) in stukken geslagen. Er kwam een stukje ijs/sneeuw door de dooi los van een dakrand dat 5 verdiepingen lager ff het scherm om zeep hielp. Je moet er niet aan denken om er onder te lopen!
edit: GFS 18 komt ook binnen | Gewijzigd: 26 december 2010, 22:41 uur, door Brisk
Da's wel heftig!
Er hangen hier ook lange ijspegels aan de dakranden. Denk maar dat ik ze morgen ga proberen naar beneden te halen.
Hierbij nog eens een waarschuwing. Als het echt aan het dooien is, loop dan niet te dicht tegen de huizen aan want het kan wel eens zijn dat er zo'n heel pak sneeuw van de daken naar beneden schuift. Je zal er maar onder staan.
Ik heb het ooit eens zien gebeuren met een postbode die de volle laag kreeg.
Er hangen hier ook lange ijspegels aan de dakranden. Denk maar dat ik ze morgen ga proberen naar beneden te halen.
Hierbij nog eens een waarschuwing. Als het echt aan het dooien is, loop dan niet te dicht tegen de huizen aan want het kan wel eens zijn dat er zo'n heel pak sneeuw van de daken naar beneden schuift. Je zal er maar onder staan.
Ik heb het ooit eens zien gebeuren met een postbode die de volle laag kreeg.
Wij hebben een erker aan de woonkamer, met dooi vallen er dan vanaf het dak/goot van die plakken sneeuw op....dat geeft een klap...je schrikt je kapot. | Gewijzigd: 26 december 2010, 22:45 uur, door Brisk
Tijdens deze kaartjes gaat temp omhoog
en dan wordt het volgende neerslag plaatje zo:
| Gewijzigd: 26 december 2010, 22:57 uur, door Brisk