Nu het einde van een prachtige wintermaand nadert gooi ik bij deze dan ook eindelijk mijn foto’s van afgelopen tijd online!
Het begon allemaal met de passage van een koufront op 16 december. Na een hele dag regen met een temperatuur van ruim 5 graden sloeg de wind rond 4 uur snel om en viel de temperatuur rap omlaag! De regen ging daardoor ook In zeer korte tijd over in sneeuw. Wat mij nog het meest verbaasde is dat de sneeuw ondanks de natte ondergrond op veel locaties redelijk bleef liggen.
De volgende ochtend was het al zover! Ik werd wakker in een witte wereld. Er was een laagje sneeuw van +-3 CM gevallen. Aangezien ik nog even de tijd had besloot ik snel een rondje te doen in mijn omgeving om enkele foto’s te schieten.
Als eerste een foto geschoten uit ons raam.
Foto's zijn 900 PIX breed!
:)
prachtige foto's alleen die windmolen verschrikkelijke dingen ,om van de herrie maar te zwijgen,maar dat is een ander onderwerp.
maar de foto's zijn echt mooi ,mag ik vragen wat voor specs u gebruikt voor voornamelijk de avond fotografie ?
ik neem aan een driepoot en zet u de camera op automatisch? prettige dagen alsnog !
maar de foto's zijn echt mooi ,mag ik vragen wat voor specs u gebruikt voor voornamelijk de avond fotografie ?
ik neem aan een driepoot en zet u de camera op automatisch? prettige dagen alsnog !
Thnx voor de replays!
Camera zet ik uiteraard op een statief. Stand M ISO 100/200, Diafragma+-F 7.0 Sluiter+-5/15 sec. | Gewijzigd: 26 december 2010, 22:58 uur, door Ricky93
Groeten uit de Achterhoek ,
Bliss
wat een kwaliteit hebben die foto's
Leuk verslag ook om te lezen
ga zo verder deze winter zou ik zeggen (hint: ijsselmeer met ijs en mogelijk mist?)
Mijn (on)weer foto's : Foto's
maar het loont dan ook meer dan de moeite om naar alle plaatjes te kijken en ondertussen dan ook nog eens een mooi verhaal erbij te lezen. het leest echt lekker weg en hoopte eigenlijk stiekem op nog meer
helemaal SUPER !
Onweersdagen: 0
Wat een geweldige zuivere kwaliteit zeg. De foto's zijn heel erg rustgevend, en subliem!
Dikke 10.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21