mijn opa keek daar altijd naar altijd jager geweest leeft helaas niet meer ,maar kon
met een denneappel en mierennesten een winter tog redelijk goed voorspellen
door gewoon naar de natuur te kijken bomen dieren alles bereid zich voor hoe hij
het zag geen idee of ik geloof teveel dat kan ook
Dat klopt je hebt zand en klei mollen.. in limburg heb je mergel mollen. en de grootste was albert mol.
Dus mag wel even dooien zeg tot eind januari en dan nog even een schaatsperiode. maar al met al zal het toch wel weer anders lopen,het is tenslotte het weer ..........weer...........weer..........
de grond warmt daaronder op zodat een mol gewoon kan graven ,op plekken waar geen sneeuw
ligt zie je haast geen mollebulten vorst diep dr in mischien kan een frieslander dit bevestigen/
aangezien daar nauwelijks sneeuw ligt
dat is precies wat ik een aantal pagina hiervoor ook zei, maar er zijn altijd verschillende meningen heh
als er voorafgaande aan een winter een mierenplaag is komt er vaak een strenge winter
de mieren gaan ijverig opzoek naar veel voorraden met als gevolg enorme mierenhopen of enorm
dipe gangenstelsels met als gevolg veel mieren dus een plaag en laten we nu juist
deze zomer zie telegraaf augustus dacht ik een mierenplaag gehad hebben kan een fabel zijn maar
ik geloof heilig dat de natuur weet wat er komen gaat maar hoe lees je de natuur thats the problem
vandaar alle verhalen mollem mieren ganzen en ach ezels geef je eigen draai eraan
ok ja niet gezien ben wat lui met doorlezen weinig tijd toch wat zien en dan krijg je dit excuses
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=23025