Ik weet dat Oost-Groningen vaak de invloed nog heeft van Duitsland .. ik doelde meer op het grootste gedeelte van ons land
P.s als ik iets op het forum plaats ik altijd een actuele situatie (voor zover mogelijk) - ik heb niemand willen verwarren met het verhaal over de La Bomba 2 (zo ja dan was dat niet de bedoeling) | Gewijzigd: 26 december 2010, 18:28 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Klopt heb hier nu -2,3gr gaat snel onderuit.. en kaartje loopt achter de feiten. maar laat ook al keldering zien
De hegemonie van Thialf in het noorden van Europa wordt gedurende de rest van december en begin januari 2011 niet aangetast. Ook in het oosten van Europa winterkou. In ons land kunnen donderdag/vrijdag (30-31 december) nog vrieskoud zijn: zeker is dat echter niet. Een hogedrukgebied boven Noord-Europa maakt donderdag rap plaats voor lagedruk: de as van een nieuw hoog bij Schotland/Ierland verplaatst zich vrijdag al in zuidelijke richting over ons land.
Begin januari 2011 wordt rond het zich boven de Britse Eilanden posterende hogedrukgebied minder koude, vochtige (zee)lucht aangevoerd. De neerslagkansen zijn tijdens het eerste weekeinde van januari dankzij het Britse-Iers hoog relatief klein, de vorst neemt verder af en overdag gaat het enkele graden dooien. En nu maar afwachten of de (vorst)brug rond of na Driekoningen (6 januari) wordt hersteld.
Overigens heb ik dit scenario 2 dagen geleden hier al geplaatst (het kwakkelwinter gebeuren) en het is nog steeds zo dat we steeds in of in de buurt van het grensgebied zitten van felle koude.Dat houdt dus ook in dat het elke dag weer spannend is én blijft om de meerdaagse voorspellingen te blijven volgen
Het Hellmanngetal voor de Bilt is al over 65 heen en dat vóór het eind van het jaar!!! Nog 35 puntjes erbij en we mogen van een officiele koude winter spreken,het zou onwaarschijnlijk zijn dat dit niet zou gebeuren we hebben nog tot 31 maart te gaan....!!
zie de nieuwste update...
bij mij valt er weer een mix uit de lucht | Gewijzigd: 26 december 2010, 19:20 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
IJzel bij een temperatuur net onder nul.
Snot glad buiten, ligt hier een laagje van een 3 mm.
Overigens heb ik dit scenario 2 dagen geleden hier al geplaatst (het kwakkelwinter gebeuren) en het is nog steeds zo dat we steeds in of in de buurt van het grensgebied zitten van felle koude.Dat houdt dus ook in dat het elke dag weer spannend is én blijft om de meerdaagse voorspellingen te blijven volgen
Het Hellmanngetal voor de Bilt is al over 65 heen en dat vóór het eind van het jaar!!! Nog 35 puntjes erbij en we mogen van een officiele koude winter spreken,het zou onwaarschijnlijk zijn dat dit niet zou gebeuren we hebben nog tot 31 maart te gaan....!!
Hoezo 31 Maart?
IJzel bij een temperatuur net onder nul.
Snot glad buiten, ligt hier een laagje van een 3 mm.
ja heb ook (ijs)regen | Gewijzigd: 26 december 2010, 19:24 uur, door Verwijderde_gebruiker_04