Kan zo moeilijk naar m'n werk komende week.
Zo nalatig hier met schoonmaken. | Gewijzigd: 26 december 2010, 12:11 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Oke.. inderdaad niet leuk meer. De temps zullen dan na zonsondergang wel snel naar beneden duikelen, en dan praat je over vijf uur in de middag. Schaatsen is dan ook geen pretje meer.
hij heeft een systeem waar aan de hand hij de kommende EC pluim voorspellen
daarvoor gebruik hij codes
code A;extreem kou
Code b;kou
Code c net zo als de vorig
code d:dooi
Maar als je die codes pas uit geeft na de pluim,heb je het altijd goed
nou en dat doet hij ook dus,of hij veranderd ze na dien van bijvoorbeeld b naar c
net zo als zijn elfsteden stunt,eerst was het 31 december een elfstedentocht,nu gaan we voor extreem veel dooi in het westen en noorden.
en kom hij weer terug op zijn uitspraak:nooit meer een elfstedentocht in het nederlandtje,neen ook niet in '11
Kan zo moeilijk naar m'n werk komende week.
Zo nalatig hier met schoonmaken.
Waar niet zolang er niet genoeg strooizout is blijft het zo.
Ik hoop maar dat er geen lekkages komen met al die sneeuw die gaat smelten... :S
- De dooiaanval op dinsdag met neerslag in alle vormen (misschien het enorme buiencomplex wat nu nog op de Atlantische Oceaan hangt?) staat al een aantal dagen 'in de planning'
- Na de dooiaanval daling van de temperaturen (ofwel dooiaanval mislukt)
- Een behoorlijke koude rond 30 en 31 december. GEM en ook de EC-pluim komen al een aantal runs met temperaturen rond -10 of lager.
Ik ben benieuwd of dit zal doorzetten. Een flinke bak warm water er daarna droge NO-aanvoer zal voor ijsliefhebbers wel een heel mooi scenario zijn. Ik ben benieuwd. | Gewijzigd: 26 december 2010, 12:36 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
Emmen bedankt dfromdwgn voor de LA BOMBA berichtgeving gisten, helaas kon ik dit niet melden tijdens mij afwezigheid.
Erg gelachen over de LA BOMBA varianten met vrienden onder het genot van hapje en drankje, denk dat meerdere nieuwe O O leden zich zullen aanmelden.
Hey fijn om te horen .. vanochtend lag er bij mij zo'n 3/4 cm nieuwe schnee
Maar had ook niet anders verwacht Het was opgegeven
Apart dat Lauwersooggebied al de hele ochtend tot koudste plekje ven NL behoort, vanochtend vroeg zelf met stip de koudste! terwijl de wind toen over het wad kwam waaien....iemand verklaring?
@KNMI
Uitgifte: 26/12/2010 12.04 uur LT | Gewijzigd: 26 december 2010, 12:52 uur, door Verwijderde_gebruiker_04