http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
hier in den haag stralende zon, ja inderdaad het voelt als lente, ik zie de sneeuw in mijn tuin snel smelten, al hoe wel, het is een dikke ijslaag van een centimeter of 13, dus dat gaat nog wel even duren.
in de modellen zie je de grote dooi inderdaad steeds verschuiven/verdwijnen/milderen... maar ook de "grote kou" zoals die soms voorspeld wordt komt er gewoon niet. dus ik denk de komende week gewoon vuil kwakkelweer met vooral aan de kust regelmatig dooi en amper vorst, in het binnenland iets scherpere kou, vooral waar sneeuw ligt maar ook af en toe dooi...
Nu lekker genieten van de sneeuw en straks
Erg bijzonder, vind ik. en, het zegt natuurlijk niks, maar dan denk ik, we krijgen de koudste maanden nog, ik ben benieuwd, ook wat die winterstorm aan de oostkust van de VS allemaal gaat doen met het weer op de oceaan en uiteindelijk hier. Spannende tijden!
PS: mensen wees voorzichtig op de weg in het westen, het is hier en daar echt spekkie glad!
Het mag wel vriezen, maar zit niet op de Canadeese model te wachten...Dan wordt buiten zijn een ware poolexpeditie , dus hoop dat dit niet uitkomt. Geeft die kaart trouwens de max. temparaturen aan of ? Wat dooi betreft vertrouw ik op mijn waterglas. Die geeft hoge druk aan. Dooi, nee daar geloof ik niet in.
Kaart van het Canadese model zijn de temps om 060GMT, eigenlijk de minimumtemps dus, maar toch kouddd.....