Gisteren een geweldig mooie sneeuwdag met veel zon. Zie uitzicht op Ootmarsum.
Nu is het hier mistig en sombertjes. Eerlijk gezegd vind ik het wel mooi geweest. De pluimen geven ook dooi aan na de feestdagen- ik vind het prima. Wat mij betreft een zachte januari daarna nog even in februari een echte transportkou uit het Oosten met schaatsijs en daarna LENTE !!!
Dooi in west en zuid oost, en in het midden vriezen..
Overigens in Den Haag dus al +4 volgens dit kaartje..
Hier komt de dooi er ook aan zo te zien
Wat is dat; apart?
Das GEM van GEMiddeld, het kan namelijk warmer worden, maar ook nog veeel kouder
??
apart
Uitspraak: aˈpɑrt Bijvoeglijk naamwoord 1 gescheiden van iemand of iets anders. Synoniem: afzonderlijk. Synoniem: los `een aparte kassa voor rookwaren` Dat is een hoofdstuk apart. (= dat is iets anders) 2 anders dan gewoon. Synoniem: bijzonder. Synoniem: speciaal `een ... '
:P ?
nee wat bedoel je precies?
Weet ik, maar het lijkt me sterk dat dit echt uit gaat komen. Ik ben een positievo, maar dit zijn Siberië temperaturen!
:D
Laat Ben hem maar niet zien.
Hoe nauwkeurig/betrouwbaar zijn die GEM berekeningen voor ons Jan?
Heb jij ervaring met dit model?
apart
Uitspraak: aˈpɑrt Bijvoeglijk naamwoord 1 gescheiden van iemand of iets anders. Synoniem: afzonderlijk. Synoniem: los `een aparte kassa voor rookwaren` Dat is een hoofdstuk apart. (= dat is iets anders) 2 anders dan gewoon. Synoniem: bijzonder. Synoniem: speciaal `een ... '
:P ?
nee wat bedoel je precies?
"Apart" = anders dan gewoon, jah dat snap ik ook wel haha!
Maar waarom vind je het dan anders dan gewoon?
daarvoor wel 2 zachtere runs. En GFS berekent nu opeens wel neerslag komende dagen.
Erg apart vind ik.
Vanavond regen voorspeld bv? waar komt dat opeens vandaan?
En dinsdag is de neerslag nu wel als sneeuw weergegeven door 06Z run.
Daarnaast is het volgens GFS niet erg koud met oudjaarsnacht. licht vorst. Terwijl er eerst -10 stond.
En overdag gewoon dooi, ook in deze nieuwe 06Z run.
We wachten af. Ook GFS stuitert maar wat rond nu. | Gewijzigd: 26 december 2010, 11:18 uur, door Maarten Dings
Erg apart vind ik.
Vanavond regen voorspeld bv? waar komt dat opeens vandaan?
En dinsdag is de neerslag nu wel als sneeuw weergegeven door 06Z run.
We wachten af. Ook GFS stuitert maar wat rond nu.
Ik denk dat dat voornamelijk met de positie van de depressie te maken heeft, maar zeker weten doe ik het niet. Ik zal zo een loop gaan maken van de diverse modellen
3e run op rij dat GFS dit al laat zien.