Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
stormie
Lid
26 december 2010, 00:59 uur | Bericht #198395
Laten we inderdaad hopen op een tijdelijke dooi met warm water (gaat niet door) dan knapt het ijs een beetje op het is hier echt fondantijs, ik ben zelf al geen beste schaatser maar met dit ijs is het vragen om ongelukken.
26 december 2010, 01:02 uur | Bericht #198396
Citaat van zwoof, zondag 26 december 2010, 0:55 uur Dooiaanval levert in elk geval winterse perikelen op. Dat maakt de winter mooi en houdt het spannend. Een flinke regenbui er tussen zou ook wel eens de doorgang van de Elfstedentocht kunnen betekenen. Maakt mij persoonlijk geen zak uit welk model er goed bij zit. Als de winter daarna maar weer doorgaat.

winter gaat wel door ja haha, maar of het koud blijft?
Waarom deze advertentie?
26 december 2010, 01:03 uur | Bericht #198397
Citaat van stormie, zondag 26 december 2010, 0:59 uur Laten we inderdaad hopen op een tijdelijke dooi met warm water (gaat niet door) dan knapt het ijs een beetje op het is hier echt fondantijs, ik ben zelf al geen beste schaatser maar met dit ijs is het vragen om ongelukken.

Klopt het ijs is doorgaans slecht te noemen.. en schone lei en opnieuw. en zonder vallende braggel uit de lucht.

En het begint hier nu matig te sneeuwen. -3,1gr
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 december 2010, 01:05 uur | Bericht #198398
Citaat van M.Dings, zondag 26 december 2010, 1:02 uur winter gaat wel door ja haha, maar of het koud blijft?

We zullen zien.. t'kan vriezen en dooien. Ik hoop vriezen. Maar ik slaap er in elk geval wel lekker om
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
stormie
Lid
26 december 2010, 01:08 uur | Bericht #198399
Citaat van zwoof, zondag 26 december 2010, 1:05 uur We zullen zien.. t'kan vriezen en dooien. Ik hoop vriezen. Maar ik slaap er in elk geval wel lekker om
Toch geen GROLSCH, neem een echt merk HEI.............
pressna
Lid
26 december 2010, 01:08 uur | Bericht #198400
De temperatuurverschillen in ons relatief kleine land vallen me extra op de afgelopen dagen..

Gezien de verschillende runs kunnen we in Twente makkelijk een lange winter hebben met temperaturen verder onder nul (http://wxweb.meteostar.com/sample/sample_C.shtml?text=EHTW) terwijl het aan de kust of bijv Leeuwarden (http://wxweb.meteostar.com/sample/sample_C.shtml?text=EHLW/) amper onder nul komt s'nachts..

Dat maakt de discussie over de verschillende runs en de betekenis ervan ook gelijk afhankelijk van de regio waarin je woont..
Of zie ik dat verkeerd?
Richardus
Lid
26 december 2010, 01:11 uur | Bericht #198401
Lekkere sneeuwbuitjes vanavond in Grunn, gaat nu al sinds kwart voor twaalf lekker door Vanuit de trein naar huis lopend lekker een extra lang ommetje gemaakt door de sneeuwval heerlijk
stormie
Lid
26 december 2010, 01:11 uur | Bericht #198402
Citaat van pressna, zondag 26 december 2010, 1:08 uur De temperatuurverschillen in ons relatief kleine land vallen me extra op de afgelopen dagen..

Gezien de verschillende runs kunnen we in Twente makkelijk een lange winter hebben met temperaturen verder onder nul (http://wxweb.meteostar.com/sample/sample_C.shtml?text=EHTW) terwijl het aan de kust of bijv Leeuwarden (http://wxweb.meteostar.com/sample/sample_C.shtml?text=EHLW/) amper onder nul komt s'nachts..

Dat maakt de discussie over de verschillende runs en de betekenis ervan ook gelijk afhankelijk van de regio waarin je woont..
Of zie ik dat verkeerd?

Dat zie je wel goed alleen vergeet 1 ding niet als de KOU in het zuidoosten begint is het zo afgelopen , de echte kou begint in het noordoosten, jullie hebben in twentheland ook nogeens het voordeel van stralingsvorst omdat jullie in een kom liggen.
zwoof
Lid
26 december 2010, 01:12 uur | Bericht #198403
Citaat van stormie, zondag 26 december 2010, 1:08 uur Toch geen GROLSCH, neem een echt merk HEI.............

Ik rij al een Grolsch royce, de rest spreekt voor zich..
26 december 2010, 01:13 uur | Bericht #198404
Citaat van Richardus, zondag 26 december 2010, 1:11 uur Lekkere sneeuwbuitjes vanavond in Grunn, gaat nu al sinds kwart voor twaalf lekker door Vanuit de trein naar huis lopend lekker een extra lang ommetje gemaakt door de sneeuwval heerlijk

Het sneeuwt hier nu sinds een kwartiertje matig.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
xzaz
Lid
26 december 2010, 01:14 uur | Bericht #198405
Citaat van pressna, zondag 26 december 2010, 1:08 uur De temperatuurverschillen in ons relatief kleine land vallen me extra op de afgelopen dagen..

Of zie ik dat verkeerd?

Inderdaad, heb ik ook al vaker aangegeven; deze discussie hadden we vorige winter ook. De winter was niet streng. Ja als je lokaal meet in Twente was het een goede winter. In het westen dooit het gewoon regelmatig en je kan zeggen dat deze winter qua neerslag een echte winter is. Afgezien van een paar dagen hebben we nou geen echte strenge vorst gehad maar wel weer een constante lijn. Het is maar hoe je het bekijkt en de meeste mensen bekijken het hoe ze het zien door het raam: plaatselijk. Daar komen ook al die discussies vandaan.

De laatste paar dagen kijk ik niet eens meer naar de runs alleen maar naar de trends. Gister zij het KNMI ook nog +2 's middags terwijl het niet boven de 0 graden uitkwam. Maar als je dan naar de kust gaat kijken klopt het dan (terwijl ik hier pakweg 75km van de kust af zit) dat geeft alleen nog maar de lokale grote verschillen aan.
Niet weer het weer!TV Commentaar
stormie
Lid
26 december 2010, 01:14 uur | Bericht #198406
Citaat van zwoof, zondag 26 december 2010, 1:12 uur Ik rij al een Grolsch royce, de rest spreekt voor zich..
ik neem nog een vw hei......, en dan mijn nest in. laterzz
allen een goede nacht gewenst
zwoof
Lid
26 december 2010, 01:19 uur | Bericht #198407
Citaat van stormie, zondag 26 december 2010, 1:14 uur ik neem nog een vw hei......, en dan mijn nest in. laterzz
allen een goede nacht gewenst

Toch iets zwaarder die grolsch idd Trusten !
pressna
Lid
26 december 2010, 01:32 uur | Bericht #198408
Citaat van xzaz, zondag 26 december 2010, 1:14 uur Inderdaad, heb ik ook al vaker aangegeven; deze discussie hadden we vorige winter ook. De winter was niet streng. Ja als je lokaal meet in Twente was het een goede winter. In het westen dooit het gewoon regelmatig en je kan zeggen dat deze winter qua neerslag een echte winter is. Afgezien van een paar dagen hebben we nou geen echte strenge vorst gehad maar wel weer een constante lijn. Het is maar hoe je het bekijkt en de meeste mensen bekijken het hoe ze het zien door het raam: plaatselijk. Daar komen ook al die discussies vandaan.

De laatste paar dagen kijk ik niet eens meer naar de runs alleen maar naar de trends. Gister zij het KNMI ook nog +2 's middags terwijl het niet boven de 0 graden uitkwam. Maar als je dan naar de kust gaat kijken klopt het dan (terwijl ik hier pakweg 75km van de kust af zit) dat geeft alleen nog maar de lokale grote verschillen aan.

Dan begrijp ik waarom de meesten hier op dit forum regelmatig langs elkaar heen praten en lezen.. Nooit geweten dat de Noordzee dan nog zoveel invloed heeft. De Noordzee is ondertussen ook al gekoeld naar een graad of 6.
Ik wacht rustig af hoe de trends zich gaan ontwikkelen en wat de volgende runs ons gaan brengen!
Uiltje
Lid
26 december 2010, 01:35 uur | Bericht #198409
Och wat verrassend, de sneeuw trekt hier weer eens langs heen.
26 december 2010, 01:36 uur | Bericht #198410
hier zoals gewoonlijk niks, ofja 0.2cm sneeuw mss bij gevallen (komt op 1.2cm sneeuw op gras

Byee
Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
ralfiono
Lid
26 december 2010, 02:40 uur | Bericht #198413
De dooigrens komt akelig dichtbij. Temps zijn hoger dan vanmiddag. Ook zie ik dat het knmi de temps heeft bijgewerkt naar boven. Ook voor komende dagen. Dooi kan wel eens eerder komen dan verwacht...
Standdaarbuiten (Zuid-west Noord Brabant)
Lind@
Lid
26 december 2010, 02:57 uur | Bericht #198414
In Den Haag dooit het. Een uurtje geleden heeft het geijzeld was spekglad op de weg.
xzaz
Lid
26 december 2010, 03:14 uur | Bericht #198415
Hier plenst het gewoon
Niet weer het weer!TV Commentaar
Snoekel
Lid
26 december 2010, 06:23 uur | Bericht #198418
Het kleine beetje sneeuw wat gisteren erbij gevallen is, is ook weer verdwenen. Het regent hier momenteel bij een temp van 2.4 graden in de plus......jammer maar helaas.

Enige wat me wel een beetje zorgen baart is dat de temperatuur een dalende trend aangeeft momenteel, zou dus wel eens spiegelglad kunnen worden. Even in de gaten houden maar.....
Terug naar boven
5 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 5 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
5 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 423 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 423, lezen 25 mensen het topic "Winter discussie 2014-2015 Deel 3".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden