Ik wiste dat niet over die runs 3-1 enz. en dat het een Hogedrukgebied op ons af kwam!
Zoals t GFS er nu voor stond. alleen op woe een beetje dooi maar dat veranderd wel. en daarna weer koud! Koude nieuwjaarsnacht enz. | Gewijzigd: 26 december 2010, 00:36 uur, door Ramon Oost
zal wel meevallen denk ik......
-3.0gr hPa dalende.
Weermededeling betreffende zware vorst
geldig van: zaterdag, 25. dec 2010, 19:00 uur
geldig tot: zondag, 26. dec 2010, 10:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
Daarbij ligt de waarheid in het midden. GFS ging voor koud, EC ging voor zacht.
Nu komen de weermodellen meer bij elkaar in de buurt. Dus GFS is in mijn ogen zachter geworden.
Oke, dit is een van de laatste bericht die ik zal uitleggen.
ECWMF zit al dagen en zelfs weken beroerd te berekenen, geen 1 run springde uit op begin van winter na. deze model is gewoon van slag.
enja, het is eigenlijk ook daarom dat we ook aan het nowcasten zijn, GFS hersteld zich nu na moeilijke schattingen en onzekerheid.
Beleef het en geniet van het winterweer
-3.0gr hPa dalende.
Regen was niet mogelijk volgens Jan, ik snap het ook niet.........
-3.0gr hPa dalende.
Heb net ook een stukkie gelopen met de hond, en nee het was idd niet koud... en nee ik heb niet aan de Berenburg gezeten oid hahaha. Maar tis hier ook nog vies warm aan de kust
Onweer dagen 2012: 1 !
Jan geeft op frontpage aan ...... temp vannacht aan de kust -1?, of is dit een oud bericht kan ook natuurlijk maar volgens mij krijgen de groningse mollen toch gelijk... Jan van een grappie houdt je wel toch...
ECWMF zit al dagen en zelfs weken beroerd te berekenen, geen 1 run springde uit op begin van winter na. deze model is gewoon van slag.
enja, het is eigenlijk ook daarom dat we ook aan het nowcasten zijn, GFS hersteld zich nu na moeilijke schattingen en onzekerheid.
Beleef het en geniet van het winterweer
GFS heeft nooit neerslag berekent voor dinsdag en doet dat nu opeens wel, terwijl EC dat wel allang zag
GFS is dus hier degene die niet meer geloofwaardig is in mijn ogen. Let maar op, die neerslag zal er in blijven en dus daarmee die dooiaanval.
Nee koud hier ook niet. en geen drup alc.gehad maar motsneeuw was het niet eerder motregen. in hele lichte mate. keek met mijn fokke omhoog. en sputters op de ramen.
Nu zie je maar dik in de + en van die mollen klopt. op besneeuwde landerijen vele verse hopen (zand )
Ook net terug met de woef, en zeker niet koud... +2,5 Gr. alhier.
De vastgereden sneeuw op de weg laat zelfs langzaam los.
GFS is dus hier degene die niet meer geloofwaardig is in mijn ogen. Let maar op, die neerslag zal er in blijven en dus daarmee die dooiaanval.
Dooiaanval levert in elk geval winterse perikelen op. Dat maakt de winter mooi en houdt het spannend. Een flinke regenbui er tussen zou ook wel eens de doorgang van de Elfstedentocht kunnen betekenen. Maakt mij persoonlijk geen zak uit welk model er goed bij zit. Als de winter daarna maar weer doorgaat.