GFS heeft ons dagen voor de gek gehouden met die kou die hij voorschotelde (of zij, tis maar hoe je het bekijkt)
Nu de vraag, gaat die dooiaanval dinsdag slagen?
Geen oostenwind meer, maar zuiden wind met dooi op woensdag.
Gaan we weer huilen en piepen ?, het is maar 'een run' met kansberekening en veel kans heeft ie niet.
Ik had al rekening meegehouden dat L ons schampte, winter is gewoon hardnekkig in nederland en rest van Europa.
Deze 18z run gaat voor flinke schamp, wat ik dus weinig kans acht. Want in dezer dagen komt er russische hoog, zorgt ook voor stabielere weer.
Modellen kunnen ook niet goed inschatten, GFS zit vaak 'iets' naast... en toch redelijk is. en EC helemaal verkeerd.
GFS 18U heb ik nog niet gezien maar een korte dooi is zeker geen ramp! Persoonlijk vind ik het zelfs welkom want het ijs hier in de buurt is UH RAMPZALIG! Er ligt zo een aangevroren sneeuwlaag op die echt de boel verpest.
EC snap ik niet ze komen steeds met totaal uiteenlopende runs want de ene keer was het na dinsdag volop dooi tot einde van de run en nu plots is de boel weer koud rond de jaarwisseling ....
GFS is altijd ongeveer hetzelfde met de ene keer een zeer koude run andere keer minder koude run maar een warme winter zit er bij hen nog niet in. Daarbij is de winter och ja 25dagen bezig en is de temp nauwelijks boven het vriespunt geweest in die 25dagen (even een weekendje dikke dooi dat wel).
Lange termijn is deze winter gewoon niet te voorspellen want elke dag zijn de runs anders! Ik vertrouw nog steeds op GFS en hoop dat ze het dan ook bij het rechte eind gaan hebben en ik wens natuurlijk ook een Elfstedentocht en veel koude maarja we wonen in de BENELUX dus kou/sneeuw is hier geen garantie ^^
Fijne feestdagen
Temperatuur -1.3 °C Windchill -3.5 °C
Windsnelheid en -richting 2.8 km/uur uit ZZW
Windkracht 1 bft
Maximale windsnelheid 11.3 km/uur om 20:53 uur
Minimum temperatuur -3.2 °C
Maximum temperatuur -0.7 °C
Ik had al rekening meegehouden dat L ons schampte, winter is gewoon hardnekkig in nederland en rest van Europa.
Deze 18z run gaat voor flinke schamp, wat ik dus weinig kans acht. Want in dezer dagen komt er russische hoog, zorgt ook voor stabielere weer.
Modellen kunnen ook niet goed inschatten, GFS zit vaak 'iets' naast... en toch redelijk is. en EC helemaal verkeerd.
jank zelf niet zo
ik geef alleen mijn mening, als de run wat minder is mag dat ook gezegd worden
Er zit anders genoeg daar bij jou. Dit moet hier nog langs trekken.
Verder zag ik o.a. de volgende opmerkelijke opmerking staan bij de noodweercentrale voor ons:
Weermededeling betreffende zware vorst
geldig van: zaterdag, 25. dec 2010, 19:00 uur
geldig tot: zondag, 26. dec 2010, 10:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
Wat moet ik me daarbij voorstellen? | Gewijzigd: 26 december 2010, 00:25 uur, door zwoof
2 a 3 dagen kan ik me herinneren dat GFS ook een hele slecht run er tussen had.
En toen daarna is hij constant koud geweest totdat er nu een iets warmere oplossing uit de bus komt.
EC schuift dooi ook weer voor een tijdje weg, nou kortom het kan nog alle kanten op.
Hoewel ik toch denk dat Koud gaat winnen (sorry maar deze kou laat zich niet zomaar verjagen, laatste weken hebben we het gezien).
Wat betreft sneeuwbuien, die kunnen vannacht nog komen zoals ik GFS nu zie?
Jan enig idee wat Hirlam doet voor komende 48 u?
nu zo'n 1 cm erbij gevallen
Mijn (on)weer foto's : Foto's
ik geef alleen mijn mening, als de run wat minder is mag dat ook gezegd worden
Komaan mensen niet zomaar aangevallen voelen ^^
Klopt dat de GFS run wat minder is en dat mag natuurlijk gezegd worden maar gelieve niet elkaar aan te vallen is gewoon niet leuk om te lezen.
Laten we het gezellig houden 2de kerst!